Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

o všem možném, co se zrovna nehodí do žádné jiné kategorie

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » čtv zář 24, 2015 20:53

U automatu taky nikdy necekam, ale chapu, ze nejsou vsude. Chjo, ma nemoznost placeni EPIKem nejaky rozumny duvod? Vzdyt by to byl idealni a nejmene pracny zpusob...

šíp píše:Ta se hodí na profláklé trasy, kdy 1. třídu zaplní nádražáci.

To pak jo. Muze mi nekdo tohle vysvetlit? Mel jsem zato, ze ajznbonaci maji narok jen na dvojku a jednicku si musi doplacet. A nechce se mi verit, ze by jich to moc delalo. Typicky sedim v jednicce a tam nejaky vagus, co si tyka s pruvodcim a ten mu jen zkontroluje IN kartu. Kdyz ho teda vubec zkontroluje :? Docela mi to vadi, protoze se neumi chovat a ja jezdim jednickou mj. proto, abych mel klid.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49393
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod šíp » čtv zář 24, 2015 20:55

Mají tuším nárok na 1. třídu automaticky, pouze v Railjetu v kategorii business musí mít povinně místenku.
Copak chování, to ještě ujde. Ale ty jejich olejem pročpělé montérky. Na to se nechytají žádné naše outdoorové hadry :((
Uživatelský avatar
šíp
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 16153
Registrován: čtv črc 14, 2005 15:41
Bydliště: Brno

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Hafi » čtv zář 24, 2015 21:08

1. třída byla jen pro relativně vysoce postavené zaměstnance ředitelství, běžní měli 2.

Ale jde to doplatit a nestojí je to moc, tuším 3k/rok.
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8425
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » čtv zář 24, 2015 21:09

@šíp: to se mi prave nezda... Chvili jsem hledal a nasel tohle: http://www.ceskedrahy.cz/kariera/zamest ... rte/-5178/
Doplatek do 1. třídy k zaměstnanecké In Kartě

Ceny a podmínky pro využívání na zaměstnancké In Kartě jsou stejné jako u zákaznické In Karty

Tj. meli by doplacet 5000 za rok. U vetsiny z tech, co tam vidim, mam opravdu pochybosti, ze by to udelali. Spis mi prijde, ze je pruvodci nechavaji.

Jo, jako prasata jsou taky, ale mne vic vadi hluk a buranske chovani.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49393
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod šíp » čtv zář 24, 2015 21:09

Já nevím, ale vysoce postavení zaměstnanci ČD rozhodně nemají oranžové montérky pokryté vrstvou oleje. Jen takoví se mnou cestují 1. třídou. A ano, mike má pravdu, mají chování řeznického psa. Bez urážky.
Uživatelský avatar
šíp
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 16153
Registrován: čtv črc 14, 2005 15:41
Bydliště: Brno

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Olchor » pát zář 25, 2015 9:36

Musím tady ČD taky trochu pochválit. Před 14 dny jsme jeli do Rumunska, přes Budapest. V Bud. přestup na IC Corona do Kluže, Ro. IDOS ho neměl jako povinně místenkový, pro jistotu jsem to ověřoval na pokladně v Blansku, tam mi to potvrdili. Ale stejně nás maďarský průvodčí zkasíroval každého o 10E s tím, že povinně místenkový je. Nu což.
Po návratu jsem napsal ČD přes kontaktní formulář stížnost, že buď nás ČD nesprávně informovali, nebo maďar obral. Do tří dnů došla odpověď ze samotného generálního ředitelství, kde se silně omlouvali a sypali si hlavu popelem s tím, že maďaři nějak špatně exportují data z jízdních řádů a příznak o povinné místence se ztratil. A že když dám ty místenky na pokladnu v Blansku, vrátí nám rozdíl mezi cenou místenky při koupi v pokladně (3E) a ve vlaku ( 10E), tedy 7E/os,celkem pro 4os= 28E. Zároveň mi poděkovali za upozornění na chybu v systému. Když jsem se díval na IDOS, je už to opraveno, peníze jsem dneska dostal na účet, cca 6 dní od napsání reklamace.
Musím říct, že jsem tak vstřícnou a rychlou reakci od ČD ani nečekal. Byla to sice částečně jejich vina, ale chybička se vloudí.
Problémy vznikají jejich řešením.
Olchor
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1003
Registrován: úte kvě 12, 2009 7:38
Bydliště: Blansko

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » pát zář 25, 2015 13:03

šíp píše:Mimochodem, na mezinárodní trase je nutné mít lístek vytištěný a oražený ještě v ČR, buď u přepážky před odjezdem vlaku, nebo u průvodčího.
Nevim, jak ted, ale toto pred par lety platilo pouze u nekterych hodne vyhodnych nabidek. Jen si pamatuji, ze kvuli tomu jsem nakonec kupoval jizdenku z Brna do Vidne, kdyz jsem potreboval doplnit "mezeru" mezi OV a Alpama (mel jsem listek z Bratislavy+normalni OV - Breclav, vyslo to o par 1000 levnejsi :-)). Z Breclavi meli levnou jizdenku do Vidne, ale byla tam tato podminka a nebyl jsem si jisty, ze to stihnu na nadrazi (ve vlaku ne, z Breclavi jede uz personal OEBB), tak jsem kupoval zpatecni z Brna, vyslo to na asi o 2 EUR vic.
Normalne jezdim do zahranici s vytistenou jizdenkou a nemel jsem nikdy problem - nacte se QR kod a i v zahranici je to overene. Jezdim tak i zpet na jizdenku CD koupenou pres net.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16566
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod šíp » pát zář 25, 2015 15:03

Ono to vypadá, že České dráhy jen haním, ale není to pravda, já je vlastně mám docela ráda. S žádnou jinou institucí člověk nezažije tolik nečekaných překvapení a zvratů :mrgreen:
Ad povinnost orazit si mezinárodní lístek před opuštěním hranic: máš pravdu v tom, že já vždy jela ven jen s nějakou akční jízdenkou, něco jako Včasná Evropa, nebo tak podobně. Vlastně myslím jsem nikdy přes net nekupovala lístek stejně, jako to dělám na domácí trasy, takže tím pádem nevím, zda i "obyčejné" lístky do zahraničí je nutné nechat takto orazítkovat. V tom případě to ale ztrácí smysl. Proč akční jízdenku jo a jinou ne? Vysvětlení o tom, že zahraniční průvodčí nemusí znát typ našich jízdenek tím padá, ten kód je i na včasné jízdence. Vracím se tím tedy na začátek: znáte někdo důvod toho nařízení? Ptám se fakt jen ze zvědavosti, akční jízdenku je nutné koupit minimálně dva dny před akcí, takže tím pádem není problém si ji vytisknout a nechat před nástupem do vlaku orazit.
Ad kompenzačních 30Kč: Miku, dej si bacha, ať Ti nepropadnou. Mají platnost 365 dní od jejich vydání. Ověřeno vlastní zkušeností :((
Uživatelský avatar
šíp
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 16153
Registrován: čtv črc 14, 2005 15:41
Bydliště: Brno

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » pát zář 25, 2015 15:35

Jj, vim o tom, nejstarsi je nekdy ze zacatku leta, takze zatim Casu Dost ;-)
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49393
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Hafi » pát zář 25, 2015 19:03

Předpokládám, že jde o to, že zahraniční železniční společnosti maj obavu, že by některá akční jízdenka mohla být levnější než neakční na kratší trasu, v případě Rakouska/Německa i docela výrazně. Tj. by se Rakušákovi vyplatilo koupit si online příkladem akční jízdenku z Brna do Grazu a jet jen z Vídně do Grazu. Za standardní mezinárodní tarif už se to zcela jistě nevyplatí. Navíc mezinárodní jízdenky jsou osvobozeny od DPH, tedy by i v případě "logického" tarifu od kilometru měly být levnější než vnitrostátní jízdenka na stejnou vzdálenost.
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8425
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod šíp » pát zář 25, 2015 19:14

Hafi, dík, to dává smysl.
Uživatelský avatar
šíp
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 16153
Registrován: čtv črc 14, 2005 15:41
Bydliště: Brno

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » pát zář 25, 2015 19:35

Hafi píše:Navíc mezinárodní jízdenky jsou osvobozeny od DPH, tedy by i v případě "logického" tarifu od kilometru měly být levnější než vnitrostátní jízdenka na stejnou vzdálenost.

To bohuzel nejsou. Mezinarodni tarif je drazsi, CD si neco prihodi a jeste maji vlastni (horsi) kurz Eura.

Konkretni priklad. Linz - Lienz u CD bez slevy 60.60 Eur, u OEBB 54.50. Teprve s Rail+ 25% slevou je to levnejsi, 45.50. I u jizdneho po CR se vyplati kupovat jizdenku nadvakrat, na hranice a pak mezinarodni.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49393
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Hafi » pát zář 25, 2015 20:50

šak jsem psal, že by (v případě užití logického tarifu dle kilometru - myšleno za stejnou cenu) byly levnější. Základní mezinárodní (tzv. TCV) tarif je nastaven trochu jinak a tedy se celkem nikdy nevyplatí.
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8425
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » pát zář 25, 2015 20:55

Aha, tak to jsem nepochopil, co myslis logickym tarifem ;-) Myslel jsem, ze porovnavas s tema akcnima.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49393
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Hafi » pát zář 25, 2015 22:08

Chtěl jsem napsat, že kdyby byl vnitrostátní tarif striktně dle kilometru a ve všech státech stejný a mezinárodní tarif byl součtem za ty dva vnitrostátní úseky, tak by stál méně, než by se zdálo, protože by se neodvedlo DPH, tedy by koupě a jen částečné využití takové jízdenky bylo v podstatě daňovým podvodem.

A to sice platí, ale vzhledem k nacenění se to u TCV běžně nikomu nevyplatí.
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8425
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » sob zář 26, 2015 1:42

Nepochopil jsem to jen poprve, pak uz jo, zas tak natvrdly nejsem ;-)

Celkem by mne zajimalo, cim je vlastne ospravedlnen drazsi mezinarodni tarif. U zahranicni casti tam muze byt nejaka rezie za preprodej, ale co vnitrostatni cast?
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49393
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Hafi » sob zář 26, 2015 11:51

Tak si mysli, že jsem to psal pro někoho dalšího, co to tu možná čte a nemusel pochopit ;-)

Spíš je to tím, že ten produkt je trochu odlišný od jízdenky, kterou si koupíš na nádraží. Přirovnal bych to k letenkám, kde jsou různé rezervační třídy (tím nemyslím economy/business a naopak myslím převážně běžné, ne lowcost aerolinky), kdy v jednom letadle na obdobné sedačcce sedí lidi, kteří za tu cestu zaplatili znatelně odlišnou částku. V rámci letu máš servis stejný, ale ten co za letenku do Paříže zaplatil 10000 za ní určitě dostane více mil do věrnostního programu aerolinky, může mít těžší zavazadlo, bude první na řadě pro free upgrade do business, když by byla economy plná, a kdyby se na poslední chvíli rozhodl, že nepoletí, tak by bylo přebookování na jindy nebo refundace zdarma či za rozumný administrativní poplatek.

Jízdenky v rámci TCV platí myslím 60 dní, v rámci kterých můžeš kdykoli cestu začít, přerušit, rozdělit,... Navíc jsou v ceně všechny příplatky za vlaky vyšší kvality. Nejsem si jistý jak je to s pravidly pro refundaci, ale tuším, že budou taky volnější než u běžných jízdenek. Základem by mělo být obyčejné nezlevněné jízdné na dané trase a k němu cosi přiraženo za tu "vyšší rezervační třídu".
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8425
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » sob zář 26, 2015 13:39

šíp píše:nevím, zda i "obyčejné" lístky do zahraničí je nutné nechat takto orazítkovat. V tom případě to ale ztrácí smysl. Proč akční jízdenku jo a jinou ne? Vysvětlení o tom, že zahraniční průvodčí nemusí znát typ našich jízdenek tím padá, ten kód je i na včasné jízdence. Vracím se tím tedy na začátek: znáte někdo důvod toho nařízení?
Je to treba udelat pouze u vybranych akcnich jizdenek, viz tady. Kdyz to koupis u pokladny (mam dojem, ze je za to 50 Kc prirazka), dostanes normalni mezinarodni jizdenku, kterou aktivovat nemusis.
Muze to byt (ne)propojenim databazi jizdenek / (ne)moznosti elektronicke kontroly. Zajimave ale je, ze na stejne zeleznice koupene jizdenky z jinych akcnich nabidek (City Star. mnohostranna dohoda zeleznic, atd.) se nic validovat nemusi... :-k
mike píše:Konkretni priklad. Linz - Lienz u CD bez slevy 60.60 Eur, u OEBB 54.50. Teprve s Rail+ 25% slevou je to levnejsi, 45.50.
Neni to tak uplne pravda. Kdyz si koupis s predstihem, na mnoho spoju (i na te lince z Lince do Lienze :-)) mas jizdenku OEBB (Sparschienu Osterreich) uz i za 19 EUR. A to bez jakekoliv slevy, muzes to koupit pres net na http://www.bahn.at Musi se to koupit nejakou dobu pred a je toho omezene mnozstvi, navic ne na kazdy spoj. Z Vidne muzes do Lienze primym spojem Railjet za 24 EUR, do Bregenzu (tj. pres cele Rakousko, skoro 7 hod jizdy prime Railjetem) za 34 EUR. To nejsou zadne premrstene ceny. Jizdenky ale nejdou vratit ani pouzit na jiny spoj. Na kratsi vzdalenosti je tato nabidka za 9 EUR - tim pada Hafiho duvod validace.
Podobne ceny 9/19/29/39 plati i v Nemecku.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16566
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod ZbynekN » sob zář 26, 2015 15:32

Jel jsem včera do Německa a u pokladny mi bylo řečeno, že si jízdenku potvrzovat nemusím. Prý to umí němečtí průvodčí načíst. Kupoval jsem včasnou jízdenku.
ZbynekN
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 5176
Registrován: ned kvě 6, 2007 10:12
Bydliště: Vrbice

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod šíp » sob zář 26, 2015 16:11

Možná se to potvrzování liší dle typu jízdenky /typ akční slevy/, já před měsícem při cestě do Budapešti jízdenku potvrzovat musela /typ slevy "Včasné Maďarsko"/. Měla jsem to napsané v pokynech, které mi k lístku mailem přišly.
Uživatelský avatar
šíp
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 16153
Registrován: čtv črc 14, 2005 15:41
Bydliště: Brno

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod ZbynekN » sob zář 26, 2015 16:29

Já to v pokynech taky měl, ale na pokladně mi bylo řečeno, ze to není nutné.
ZbynekN
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 5176
Registrován: ned kvě 6, 2007 10:12
Bydliště: Vrbice

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod šíp » sob zář 26, 2015 16:37

Jestli není fígl v tomto:

Jízdenka eTiket do zahraničí je neplatná, není-li označena průvodčím ČD nebo v pokladní přepážce ČD před opuštěním České republiky,
vyjma samostatných rezervací a zemí, uvedených v Pravidlech pro nákup v eShop. V případě potřeby má cestující povinnost průvodčího ČD
během jízdy vlaku sám aktivně vyhledat a nechat si jízdní doklad označit nebo si nechat označit jízdní doklad v pokladní přepážce ČD před
nastoupením do vlaku.
Uživatelský avatar
šíp
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 16153
Registrován: čtv črc 14, 2005 15:41
Bydliště: Brno

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » sob zář 26, 2015 17:18

Ne, neni v tom. Viz link z mem predeslem prispevku, jsou tam jasne uvedene pro ktere zeme je treba potvrzeni a kam ne. Nemecko tam neni a v pokynech za normalnich okolnosti taky neni nic takoveho pro ten doklad napsano.
A ze to neni kvuli levnejsi jizdence pro "mistni", je jasne, ze je to pro Madarsko, Dansko, Slovinsko a Polsko, tj. pouze u Polska by to prichazelo v uvahu, ale tam se na podobne ceny da dostat i pres jinou nabidku, kterou neni treba overovat a ta mistni cena je asi taky podobna.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16566
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » sob zář 26, 2015 22:54

Hafi píše:Jízdenky v rámci TCV platí myslím 60 dní, v rámci kterých můžeš kdykoli cestu začít, přerušit, rozdělit,...

To uz je bohuzel davna historie. Jeste to pamatuju, ale uz je to docela dlouho, co to stahli na mesic a pred casem na 14 dni. Docela jsem v srpnu ziral, ze i zpatecni jizdenka mela platnost jen 14 dni, to uz je na hranici pouzitelnosti. Mam pocit, ze jeste vloni to byl mesic a 14 dni u jednosmernych.

Hafi píše:Navíc jsou v ceně všechny příplatky za vlaky vyšší kvality.

Jake priplatky myslis? V Rakousku obcas kupuju jizdenky na miste a jezdim stejnymi vlaky vcetne EC a RJ. V Italii jsem neco takoveho videl, ty nejlepsi dalkove vlaky drazsi jsou. V Nemecku to bude ICE, ale nechce se mi verit, ze by na to standardni mezinarodni platila.

Hafi píše:Spíš je to tím, že ten produkt je trochu odlišný od jízdenky, kterou si koupíš na nádraží. Přirovnal bych to k letenkám, kde jsou různé rezervační třídy...

Chapu, jak to myslis, ale to srovnani nesedi. V letadle si vzdycky kupujes konkretni let a misto, ve vlaku jen vyjimecne v ramci akci. Navic se aerolinky snazi vyprodat let do posledniho mista, u vlaku jen soukromnici. Proste jiny sport ;-)

Jasne, trochu jine podminky, ale jako cestujici bych spis uvital, kdyby se menily opacne. Nechapu, proc ma normalni jizdenka dvoudenni platnost a jizdu musis nastoupit prvni den. Vzdyt drahy penize dostaly, vlakem muzes je jakym chces, tak proc takove debilni omezeni? Klidne by mohly platit 14 dni. Neni to mimo realitu, v Italii plati obycejne jizdenky 2 mesice. Mam tu jednu s platnosti 16.7. az 15.9, kupovana normalne u pokladny za standardni jizdne (vnitrostatni). A to v ramci setreni v podstate zrusili pruvodci a nahradili je hlasenim ve vlaku, ze neoznacena jizdenka je neplatna nebo tak neco (na nadrazi jsou strojky, kde si ji oznacis).
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49393
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » sob zář 26, 2015 23:02

apuka píše:
mike píše:Konkretni priklad. Linz - Lienz u CD bez slevy 60.60 Eur, u OEBB 54.50. Teprve s Rail+ 25% slevou je to levnejsi, 45.50.
Neni to tak uplne pravda.

Co neni uplne pravda? Srovnaval jsem standardni tarif s mezinarodnim, nic vic. O akcich a specialnich slevach rec nebyla.

apuka píše:Kdyz si koupis s predstihem, na mnoho spoju (i na te lince z Lince do Lienze :-)) mas jizdenku OEBB (Sparschienu Osterreich) uz i za 19 EUR. A to bez jakekoliv slevy, muzes to koupit pres net na http://www.bahn.at Musi se to koupit nejakou dobu pred a je toho omezene mnozstvi, navic ne na kazdy spoj.

To je sice hezke, ale takova jizdenka je vazana na konkretni spoj, ne? To je vzhledem ke "spolehlivosti" CD na trati do Lince nepouzitelne, nikdy nevim, ktery vlak chytim. Uz jsem zazil vsechny varianty. Spravny (nejmene pravdepodobna), RJ o 15 minut pozdeji (asi nejlepsi sance) nebo dalsi takt o 2 hodiny pozdeji.

Stalo se mi to ale i v Rakousku. Posledne jsem nestihl prestup na posledni usek Spittal - Lienz a jel dalsim o hodinu pozdeji. Pred nama mel nejaky vlak poruchu a museli jsme couvat do predchozi stanice, v ECcku jsem to zazil poprve :) Nijak mi to nevadilo, jelikoz bych stejne cekal v Lienzi na stejny bus, ale jak by to dopadlo s takovou jizdenkou na pevny spoj?
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49393
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » ned zář 27, 2015 11:03

mike píše:To je sice hezke, ale takova jizdenka je vazana na konkretni spoj, ne? To je vzhledem ke "spolehlivosti" CD na trati do Lince nepouzitelne...
...jak by to dopadlo s takovou jizdenkou na pevny spoj?
Ano je to alespon na casti trasy vazany na konkretni spoj. Ale pokud mas dobre koupenou jizdenku, tak te spozdeni nemusi trapit, v pripade, ze Tvuj "povinny" vlak ma spozdeni, tak muzes pouzit nejblizsi dalsi spoj. Plati to tak v Nemecku a predpokladam, ze i v Rakousech. Takze si koupis jizdenku nekam za hranice a potom odtud do Lienze, kde uz plati uvedene.
Ale vubec, proc bys nemel kupovat "Vcasnou jizdenku Evropa" z Prahy do Lienzu primo, at uz pres CB nebo pres Viden? Stoji to (s Inkartou za 662Kc nebo 800Kc s Railjetem do Vidne se soucasnym kurzem EUR, coz je rozhodne levnejsi nez ten vnitrostatni listek). Tam mas jediny povinny vlak, ten prehranicni. A kdyby Ti ujel pripoj, tak mas jeste vice moznosti, proc bys pouzil cokoliv jineho - a z Lince nebo Vidne to mas na cokoliv jako beznou jizdenku:
Zvláštní ujednání ČD pro mezinárodní přepravu píše:14.5. Jízdenky se vydávají s povinnou vazbou na přeshraniční vlak mezi ČR a sousední zemí. Povinný vlak je na jízdence vždy uveden. Jízdní doklad je neplatný, použije-li cestující jiný vlak. Jestliže je jízdenka vydána formou eTiket, je na dokladu uveden také jízdní řád, který má informativní charakter.
14.6. V případě mimořádností v dopravě se jízdenka uzná také ve vlaku jiném, než je na jízdním dokladu uveden.
nebo
GCC-CIVPRR píše:9. Zpoždění a odřeknutí vlaků
9. 1 Odřeknutí a předpokládaná zpoždění
9. 1. 1 Jestliže je vlak odřeknut nebo je-li na základě zkušeností dopravce třeba objektivně vycházet z toho, že místa určení dle přepravní smlouvy bude dosaženo se zpožděním delším než 60 minut, může cestující za podmínek uvedených níže v bodě 9.1.3:
a. požadovat náhradu ceny přepravného za neprovedenou jízdu či za neprovedenou část jízdy nebo část jízdy, která ztratila smysl, a bezplatnou přepravu zpět do místa odjezdu, nebo
b. pokračovat ve své cestě při nejbližším vhodným spojem, nejpozději však do 48 hodin, v případě nutnosti se změnou vedení trasy.
...
9. 1. 3 Přepravu zpět do místa odjezdu nebo pokračování v jízdě je možno realizovat jen s dopravci, kteří se podílejí na provádějí přepravní smlouvy. Tyto jízdy probíhají za srovnatelných podmínek jako původní cesta.
Kurna, vzdyt Ti to mas za par kacek :twisted: - je pravda, ze si to musis koupit alespon 3 dny dopredu.
Naposledy upravil apuka dne ned zář 27, 2015 11:31, celkově upraveno 1
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16566
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » ned zář 27, 2015 11:30

mike píše:
Hafi píše:Navíc jsou v ceně všechny příplatky za vlaky vyšší kvality.
Jake priplatky myslis? V Rakousku obcas kupuju jizdenky na miste a jezdim stejnymi vlaky vcetne EC a RJ. V Italii jsem neco takoveho videl, ty nejlepsi dalkove vlaky drazsi jsou. V Nemecku to bude ICE, ale nechce se mi verit, ze by na to standardni mezinarodni platila.
Jo, to je trochu zavadejici, protoze s vyjimkou Italie se za IC/EC nikde neplati, v A a D ani za normalni ICE, jen mysim, ICE Sprinter je povinne mistenkovy - ale k nekterym mezinarodnim jizdenkam (CityStar) se v pripade pouziti ICE je treba mit zakoupenou mistenku, jinak to tam neplati (ale moc se to u DB nekontroluje). Je vsak jedno, jestli se to koupi u pokladny nebo elektronicky. Nikde jinde nevim, ze by neco jineho bylo nutne.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16566
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Hafi » ned zář 27, 2015 11:35

mike píše:To uz je bohuzel davna historie.
to je možný, už jsem to sakra dlouho nepoužil,

mike píše:
Hafi píše:Navíc jsou v ceně všechny příplatky za vlaky vyšší kvality.

Jake priplatky myslis?
Opět spíše teoreticky, ale mělo by to být na povinně příplatková vlaky, příkladem třeba IC na Slovensku, ale nepochybně i jinde. Samozřejmě se to netýká povinných souvsejících služeb (povinná rezervace místa, lehátko/lůžko v EuroNightu, atp.)

mike píše:Chapu, jak to myslis, ale to srovnani nesedi. V letadle si vzdycky kupujes konkretni let a misto, ve vlaku jen vyjimecne v ramci akci.

Tak neřešme letadlo, mám-li mluvit tvým jazykem, tak si představ, že si já koupím někaký notebook a ty si třeba koupíš stejný notebook, ale s x-letou NBD zárukou. Prostě sice máme stejný kus železa, ale ten servis na pozadí je odlišný.

mike píše:Jasne, trochu jine podminky, ale jako cestujici bych spis uvital, kdyby se menily opacne. Nechapu, proc ma normalni jizdenka dvoudenni platnost a jizdu musis nastoupit prvni den. Vzdyt drahy penize dostaly, vlakem muzes je jakym chces, tak proc takove debilni omezeni?...


Těžko odpovědět, nevím. V našich podmínkách bude mít nejspíš vliv i právě ten rozdíl v tom způsobu kontroly oproti Itálii. Když dojíždím pravidelně do práce z A do B tak bych si koupil jízdenku a když by průvodčí nepřišel, tak bych jel zadarmo a koupenou jízdenku užil další den. Na kratších úsecích a ve vícevozovém vlaku by tak při troše pozornosti šlo jezdit na jednu jízdenku po celou dobu platnosti a bez jakéhokoliv rizika. (Ono už v současnosti to jde, pokud není v nástupní stanici pokladna).
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8425
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » ned zář 27, 2015 11:44

S tou platnosti jizdenky: Snad krome Italie je vsude v Evrope bezne, ze na vnitrostatni "jednorazove" jizdenky se musi nastoupit v prvni den platnosti a ze maji kratkou platnost, max + nasledujici den. Nemyslim si, ze je to kvuli moznemu zneuziti. I v te Italii bys mel jizdenku oznacit v oznacovaci. Spise bych rekl, ze to muze souviset i se statistikama pouzivani vlaku kvuli optimalizaci nasazovani spoju - i moznym vykazum kvuli statnim prispevkum, kde se to dela. To by sedelo - Italie je ponekud socialisticka v jistych ohledech, jsou oblasti kde maji dost velky bordel :wink:. Ale to jenom hadam.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16566
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod fps » ned zář 27, 2015 18:31

Ze dneška mam taky jeden příběh, jsem kupoval na Hlavní nádraží v Praze lístek do Wald am Schoberpass (Seckauer Tauern), při koupi mi prodávající zdělil že do této zastávky lístky neprodávají, a začal to všemožně vysvětlovat proč tuto zastávku nenašel v PC, musel jsem ho dost rázně dotlačit k tomu, abych mu mohl tu zastávku vyhledal v PC sám, a taky jsem mu jí našel, takže nakonec mi mohl prodat lístek, se pak mnohokrát omlouval, ale nebít tak rázný, tak jsem odešel bez lístku.
Levně kupuješ, dvakrát kupuješ
Nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci
Doufej v nejlepší, ale buď připraven na nejhorší
fps
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7466
Registrován: úte zář 7, 2010 14:40

PředchozíDalší

Zpět na Pokec