Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce
Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od mike » ned črc 30, 2017 21:28
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49393
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od grco » pon črc 31, 2017 7:15
-
grco - outdoor maniak
- Příspěvky: 6896
- Registrován: čtv dub 8, 2010 20:08
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od Hafi » pon črc 31, 2017 10:01
Vraceni penez okamzite a ne do mesice by mi prislo super, ale dusledky umozneni vraceni v den odjezdu mi prijdou hloupy. Jedno reseni by bylo viz vyse, dalsi treba, ze byt bez poplatku v den odjezdu sla vratit max jedna z deseti koupenych jizdenek, coz by omezilo systematicke ochcavani systemu napr. pri dennim dojizdeni do prace.
Ale k prikladu, ktery debatu rozpoutal: asi nevidim duvod proc by vraceni treba do 10 minut od koupe (proste preklep kupujiciho) nemohlo byt z toho vyjmuto.
-
Hafi - Moderátor
- Příspěvky: 8425
- Registrován: pát led 5, 2007 10:28
- Bydliště: Už zas Praha :-(
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od šíp » pon črc 31, 2017 18:23
Hafi píše:Ad kredit - taky vyuzivam hojne, jen skoda, ze to jeste neimplementovali do mobilni verze webu, tedy tam musim furt kartou.
Ale jde to, jen se nesmíš používat tu jejich mobilní verzi přímo, ale dostat se do ní přes idos a konkrétní spojení, které chceš koupit. Je to trochu krkolomné, ale už jsem si zvykla
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od Hafi » pon črc 31, 2017 18:36
-
Hafi - Moderátor
- Příspěvky: 8425
- Registrován: pát led 5, 2007 10:28
- Bydliště: Už zas Praha :-(
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od šíp » pon črc 31, 2017 18:43
Je to, jak píšeš. Používám právě tu plnou verzi e-shopu, do které se ale opravdu musím dostat přes idos a jeho plnou verzi. Když bych do e-shopu šla ze stránek ČD, tak mě to hodí na mobilní verzi, která do plné nelze přepnout. V mobilní verzi nelze platit kreditem, proto ji nepoužívám.
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od Hafi » pon črc 31, 2017 18:47
-
Hafi - Moderátor
- Příspěvky: 8425
- Registrován: pát led 5, 2007 10:28
- Bydliště: Už zas Praha :-(
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od šíp » pon črc 31, 2017 18:49
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od apuka » pon črc 31, 2017 20:56
1) QR kod staci vsude
- v osobaku OEBB se na to jen podival, ze je z Lienzu a spravnym smerem a hotovo, stojek na nacteni nepouzil.
- EC OEBB - nenacitaval, jen se podival a chtel obcanku (jizdenka je na jmeno)
- RJ OEBB, ale uz nemecky pruvodci - chtel nacist, neslo mu to, zkontroloval na mobilu a chtel obcanku
- ICE DB1. - nacetla, chtela obcanku
- ICE DB2. - nacetla, nic nechtela
Kod jsem pouzival na jizdenku z eshopu DB pres jejich aplikaci DB Navigator. MujVlak od CD pouziva stejnou normu QR kodu, takze to jde taky pouzit, odzkousim za dva tydny.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16566
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od vonkreuz » stř srp 2, 2017 5:51
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.
Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.
Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
-
vonkreuz - Moderátor
- Příspěvky: 9590
- Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
- Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od vonkreuz » stř srp 2, 2017 5:53
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.
Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.
Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
-
vonkreuz - Moderátor
- Příspěvky: 9590
- Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
- Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od apuka » stř srp 2, 2017 7:52
Jo, je to tak. Predevcirem jsem tam byl, jsem si vzpomenul na Tebe. Vsiml jsem si tu cast Gleis 5-11, kterou bubu potrebovat v patek ja, ta "Tvoje" cast je na druhe strane. Jen pocitej tak s peti minutama, kym se predres mezi lidma na ty bocni koleje; nepocitam do toho cas potrebny se dostat z vagonu do hlavni hlay po prijezdu - my jsme sedeli v poslednim vlaku ICE (18 vagonu), takze nam to trvalo docela dlouho. Mista je tam malo, vsude ruzne prekazky, hlavne spechajici lide (ve spicce).fps píše:tak je mi to už asi jasný, München Starnberger Bahnhof Gleis 27–36 je ta část mimo tu hlavní halu, viz. fotky příloha
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16566
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od mike » čtv srp 3, 2017 18:36
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49393
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od apuka » čtv srp 3, 2017 18:41
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16566
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od ZbynekN » pát srp 4, 2017 9:03
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od apuka » pát srp 4, 2017 20:56
ICE do Mnichova - pred Frankfurtem to zacalo jet mirne pomaleji, hodinu pred Norimberkem uz oznamovali, ze predny cast (jsou to dve soupravy spojene), samozrejme ta, kde jsem sedel, konci v Norimberku, protoze ma nejakou poruchu - z´samo sebou hlasili jen nemecky. cemu jsem vubec nerozumel. Nabrali jsme zozdeni cca 25 min. Kdyz uz jsme vjizdeli do (mesta) Mnichova, najednou jsme zastavili a za chvili hlasili, ze stojime z duvodu poruchy S bahnu na nasi koleji a nemuzeme dal, protoze ono nemuze a neni jak jej obejit . Nastesti asi za 10 minut jej odtahly, jen jsme museli pomaleji a za tech par km na nadrazi jsme nabrali dalsich 5min zpozdeni.
Tak co jsem se tesil, ze v Mnichove vystoupim hned u haly nadrazi a nemusim tech 400 m po cele delce vlaku slapat, jsem se musel presunout do druhe soupravy, ktera byla dnes opacne razena, takze jsem se ocitl ne sice 400m, jen cca 250 od haly. Zato z casu na pripoj 44 minut mi zbylo 5, musel jsem "prebehnout" k hale, podel vsech cca 5-ti dvoukolejnych a sirokych nastupist, probehnout cca 400 m kolem krajni koleje k bocnim nastupistim na spravnou kolej. S kufrem a batohem. Stihl jsem to za 5 minut, minutu po odjezdu vlaku, ktery vypravili snad na sekundu presne, protoze uz jej nebylo ani videt. Nejake cekani na zpozdeni pripojny vlak - kdeze?
Tak jsem zasel do centra DB, aby vyresili, jak mam jit dal (jizdenka je na konkretni spojeni). Maji obrovskou halu, 16 pracovist a listkovy system. Vzal jsem si listek - a koukam, ze prave reseny klient ma o vice nez 100 cisel prede mnou. Tak jsem pochopil, proc tam postava plno lidi, rozhodne vice nez 100... Zasel jsem si na kafe do DB Luonge a tam si nasel sam spojeni. Kdyz jsem uz musel zase spechat po cca pul hodine, at mi zase neujde, jsem nakoukl do centra - jeste moje cislo nebylo na rade . Jen jsem mel o jeden prestup vice.
Do Wörglu OK. Tam mel jet Railjet do Innsbrucku za asi 6-7 minut, ale nikde nic. Potom najednou za 5 minut stihly vystridat nekolikrat hlaseni o delce zpozdeni v nemcine a anglictene v rozhlase a jeste jine v obou jazycich na svetelne tabuly: vystridalo se (vsechno stridave a opakovane) 5, 9, 10, 11, 15, 5-10 minut. Samozrejme v preskakovanem poradi, napr., nejprve 5, pote 15, pote 9 a zase 10-15 . Vlak prijel za cca 7-8 min.
V Insbrucku bylo asi 35 ve stinu a pristaveny spesny vlak ze starych vagonu bez klimy a s oteviratelnyma oknama. Samozrejme pekne vyhraty, abychom tam nemrzly. Do Otztalu jsme prijeli o 2 min pozdeji - coz je pro mne vyhoda, protoze jsem prijel o 62 min. pozdeji nez jsem mel (=odskodneni), jen mi nemel na nadrazi kdo dat potvrzeni (pracuje se do ctyr, ja jsem prijel v sest).
Autobus mel jit 18:17, vyjizdi 18:01 z Imstu. No... prijel asi 18:55 . Mezitim se stihla provali moc hezka bourka s kroupama a lijakem, ze i pod zastavkou jsme byli mokri a kufr mi namokl pres diru v zastavce na zavetrne strane .
A kdyz jsme konecne vyjeli, v druhe vesnici obrovska kolona - zrovna se konalo rally oldtimer aut, tak uzavreli prujezd vesnici. Nastesti asi po ctvrthodine napadlo jednoho organizatora mezi dvema auty s vetsim odstupem vyslat na trat "safety car" - opravdovy - a otevrit pro autobus bariery. Tak jsme projizdeli za potlesku divaku jako oldtimer . Nakonec misto 18:10 jsem se ubytoval o dve hodiny pozdeji.
(A to uz nepisu o tom, ze mi od pondeli nedoslo postou do hotelu psanicko z ubytovani s Otztal kartou, tj. 8,60 EUR placeni za bus navic a mozna za tyden jeste 10+EUR )
Zlate Ceske drahy...
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16566
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od mike » pát srp 4, 2017 21:35
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49393
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od apuka » sob srp 5, 2017 6:58
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16566
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od mike » úte srp 8, 2017 0:28
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49393
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od mike » stř srp 9, 2017 1:55
Zpatky to nebylo o moc lepsi. V luzkovem vlaku do Madarska zaradili misto obvyklych trech vozu na sezeni jen dva
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49393
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od grco » stř srp 9, 2017 13:14
-
grco - outdoor maniak
- Příspěvky: 6896
- Registrován: čtv dub 8, 2010 20:08
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od GreyMouse » stř srp 9, 2017 15:41
- GreyMouse
- nadšenec
- Příspěvky: 1981
- Registrován: úte srp 18, 2015 23:09
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od mike » stř srp 9, 2017 19:28
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49393
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od apuka » pát srp 11, 2017 17:43
grco, kdyz vyrazim vlakem/busem z OV v 7:00 napr. do Soldenu v Otztalu, jsem tam 17:50 a to mam ve Vidni i v Innsbrucku nejakou dobu abych se najedl, neco i nakoupil na turu na dalsi den (ve Vidni maji na nadrazi Spar). A jeste si muzu neco udelat na pocitaci nebo si neco precist.
Kdyz vyrazim stejne autem, jsem tam (v dobrem pripade) cca stejne, vcetne nejakych prestavek na taknovani, kafe, WC, najist se a oddechnout si. Za predpokladu, ze nepojedeme v popojizdejici kolone na D1 k Brnu, od Mikulova az na dalnici v A a nenarazime na dalsi kolny u Linzu, Slazburgu, Innsbrucku, necekama hodinu i vice na prechodu do D a nestane se nejaky problem na dalnici Salzburg - Rosenheim - Kufstein. Pokud neco z toho je splnene, tak klidne dorazime az po osme vecer jen s jednou zastavkou na tankovani, i kdyz vyrazime uz v 6 rano.
Stejne tak napr, v Lienzi jsi cca stejne jako vlakem - v pripade, ze na zadny problem nenarazis.
Vse za predpokladu dodrzovani rychlostnich limitu.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16566
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od mike » pát srp 11, 2017 20:34
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49393
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od apuka » sob srp 12, 2017 10:33
1) Kdyz jsi zmenim jazyk, vsechno bude v tom jazyku, ale popisky u mezinarodni jizdenky (kde je ten QR kod) zustanou cesky.
2) (toto hlavne) kdyz mam mezinarodni jizdenku do 1. tridy, nikde v aplikaci jsem nenasel uvedenou tridu jizdenky!!! Coz byl problem pro pruvodci v Railjetu do Innsbrucku. Jeste ze mam rezervaci na dalsi Railjet do vagonu 1. tridy, jinak bych se musel prihlasovat na mobilu na mail a najit PDF-ku jizdenky. (coz jsem na dalsi a delsi cestu radeji ted udelal na NB). Toto je teda docela pruserove opomenuti.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16566
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od apuka » sob srp 12, 2017 12:35
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16566
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od apuka » sob srp 12, 2017 13:27
Alespon chapu, jak se jim povedlo tak zkratit jizdni dobu mezi Vidni a Innsbruckem a dal... To ted jedeme uz nejakou dobu zavratnou rychlosti 50-60km/h (podle portalu). Vlastne mike tuto trat asi zna dobre, alespon ze Zell am See do Salzburgu.
Jo, jen pro zajimavost. Jsem se dnes v Innsbrucku v "OEBB Centru" ctvrt hodinu vybavoval s panem na prepazce, ze chci od nej potvrzeni, kdy dojel mistni spesny vlak do Otztalu minuly patek. Mel spozdeni 2 minuty, pan furt mlel, ze vlastne jel na cas. Marne jsem mu vysvetloval, ze ja jsem z Mnichova musel jit kvuli spozdeni prvniho vlaku o hodinu pozdeji. A kdyby ten spesny dojel nacas, tak mam presne 60 min spozdeni, 2 min plus je uz 62 min, coz splnuje narok na odskodneni -spozdeni nad 60 min... Nechapal a nechapal, jen ze to ale mel spozdeni vlak v Nemecku. . Ale nakonec mi to s kroucenim hlavy vytiskl.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16566
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od mike » sob srp 12, 2017 23:28
apuka píše:Vlastne mike tuto trat asi zna dobre, alespon ze Zell am See do Salzburgu.
Kdyz muzu, tak se ji vyhnu. Prave proto, ze je silene pomala a za Zell am See jeste vic. Proc myslis, ze jezdim pod Venediger pres Lienz i kdyz je to na kilometry dal?
apuka píše:A kdyby ten spesny dojel nacas, tak mam presne 60 min spozdeni, 2 min plus je uz 62 min, coz splnuje narok na odskodneni -spozdeni nad 60 min... Nechapal a nechapal, jen ze to ale mel spozdeni vlak v Nemecku. . Ale nakonec mi to s kroucenim hlavy vytiskl.
Dostal jsi odskodne? Se mu nedivim, spravne bys mel mit potvrzeni o zpozdeni toho vlaku, co prijel pozde. Takhle by sis mohl dat hodinu pauzu, jet az dalsim vlakem a pak chtit odskodneni
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49393
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27