Reklamace, opravy a vraceni zbozi

o všem možném, co se zrovna nehodí do žádné jiné kategorie

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod ret255 » čtv bře 7, 2024 22:32

Hadam som v dobrej teme, takze, mam nove turisticke topanky, na pohlad vyzeraju ok, no jedna topanka, prava ma tlaci na tu vystupenu cast nohy (klb), za svet mi ale nepride na um ako sa to vola.

Ked som ich kupoval, tak som si nic take nevsimol, lebo som sa v nich len par krat poprechazal a ked sedeli, tak som si ich nechal a odlozil na neskor, no a pri prvej vychadzke som zistil, ze prava topanka ma tlaci do tych miest az tak, ze sa v tom vobec neda chodit.

Mam sancu uspiet s reklamaciou? Bolo to kupovane este niekedy pocas minuleho roka z bergfreunde :)
Naposledy upravil mike dne pát bře 8, 2024 3:02, celkově upraveno 1
Důvod: nejsi, presunuto
ret255
účastník
účastník
 
Příspěvky: 517
Registrován: stř pro 23, 2015 22:12

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod oodoow » pát bře 8, 2024 7:20

@ret255: A je pravá topánka jiná než levá? Pokud ano, tak ano. Pokud ne, tak ne.
Nebuď horolezcem, buď horou. A pár jich zasyp lavinami. - Gary Snyder
Uživatelský avatar
oodoow
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 3099
Registrován: stř říj 7, 2009 13:19
Bydliště: Olomouc

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod booze » pát bře 8, 2024 7:31

Ano
Delaly mi to Scarpa Zen. Byla napraskla mezipodesev. Nic neslo videt jen to tlacilo pri chuzi.
Uživatelský avatar
booze
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8315
Registrován: ned pro 14, 2014 12:56

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » pát bře 8, 2024 10:05

Zkus vybrat na dane bote vlozky a jemne projit prstama zevnitr v casti pod ni. Mozna pocitis nejakou nerovnost, vystupek nebo naopak prohluben v problematickem miste. Taky se obcas stava, ze se tam posbira (prebytecna) latka prilepena na mezipodesev.
To same si ale udelej i primo na vlozce, jestli neni problem primo tam.
Pokud by se TI neco nezdalo, porovnej to s druhou, bezproblemovou botou.

Jakmile takto neco zjistis, tak mas (doslova) hmatatelny duvod, co reklamovat.

Na Bergfreunde je dobre jim nejdrive napsat mail, detailne popsat, v cem je problem - kazdopadne tam nezapomen uvest, pokud by zpocatku nebyl zadny problem a objevil by se az po nejake dobe noseni. Klidne i kratke, jde o to, ze pripadna informace o zmene chovani boty je dulezita. Samozrejme, pokud najdes neco, co je i videt, tak to zkus odfotit a pridej fotky k mailu.
Oni by Ti potom meli doporucit dalsi postup. Ja bych jim to potom poslal i kdyby psali, ze to neni na reklamaci (a zalozil reklamaci, myslim, ze to tam je treba) - abys mel v rukou "oficialni" odmitnuti, ktere potom pripadne muzes resit se zkusebnim ustavem.

Jen Te upozornim jeste na jednu vec - v Nemecku neni zadna 30-tidenni lhuta na vyreseni reklamace. Maji tam fadny termin "za primerenou dobu"...
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod ret255 » pon bře 11, 2024 10:32

oodoow píše:@ret255: A je pravá topánka jiná než levá? Pokud ano, tak ano. Pokud ne, tak ne.
Ako sa to vezme, zvonka vyzeraju rovnako, pohmatal som vsetko, na prvy pohlad nevyzera, ze by mi na nohu nieco tlacilo, jediny rozdiel je, ked som ako apuka pisal dal dole vlozku, tak ta medzipodosev na tej topanke co ma tlaci ma trochu zvlastne nalepenu tu podosev, ze kraj celkom nelicuje s okrajom, no to je asi tak vsetko.

Neviem ci to bolo spravne pochopene, pri chodzi ma ta topanka netlaci zospodu chodidla pri doslape, ale z boku, ako keby trela o ten vystupok klbu. Je mozne, ze je to aj mojou nohou a mam ten vystupok nejak vyraznejsi nez by mal byt na tej strane, no ziadna topanka co nosim my to nerobi. Je mozne, ze to vykrojenie tej topanky je urobene tak("blbo"), ze moj tvar nohy prave v tom mieste trie o tu topanku, takze proste smola.
ret255
účastník
účastník
 
Příspěvky: 517
Registrován: stř pro 23, 2015 22:12

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » pon bře 11, 2024 12:12

ret255 píše:ta medzipodosev na tej topanke co ma tlaci ma trochu zvlastne nalepenu tu podosev, ze kraj celkom nelicuje s okrajom
Hm, ja z tohoto popisu uplne nechapem, jak to tam vlastne je :-k
Kazdopadne - "tlaci" Ta to nekde tam, kde "kraj celkom nelicuje s okrajom"? Kdyz prejdes jemne prstem po kraji boty vevnitr v mistech, kde mas problem, necitis tam nejakou nepravidelnost? Klidne i na te "mezipodesvi" pod vlozkou (nebo vlastne i na vlozce samotne). Neni tam bota trochu jinak tvarovana ("vykrojena") nez druha?
ret255 píše:Je mozne, ze to vykrojenie tej topanky je urobene tak("blbo"), ze moj tvar nohy prave v tom mieste trie o tu topanku
Ano, neco takoveho je - bohuzel :twisted: - mozne. Pokud Ti to ale zadna jina bota nedela, tak neni moc velka pravdepodobnost.
Muzes zkusit porovnat s jinymi, dobrymi botami, jaky je tam rozdil ve vykrojeni. Sam vim, ze mnoho vyrobcu v posledni dobe zmenilo kopyto prave tak, aby to vykrojeni slo rychleji "ke stredu" - i proto mam velky problem si sehnat mne sedici pohorky.

Jeste zkus vymenit vlozky v problematicke bote za nejake jine, idealne ze sedicich bot - jen jestli neni problem v samotne vlozce, resp. jestli jina vlozka nedokaze odstranit Tvuj problem.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » pon bře 11, 2024 20:50

K reklamacím u Tilaku a jak se k nim Tilak staví, které se tu také probíraly, jsem na FB zaznamenal další "kauzu". Někdo si koupil bundu Odin za 10tisíc s tím, že Tilak u ní na svém webu uváděl přímo v první větě v popisku, že je nepromokavá, i když je vyrobena z bavlny. Až když se člověk začne zajímat o ten "unikátní" bavlněný materiál Ventile, tak je u toho uvedeno, že je voděodolný ale nikoliv nepromokavý a nelze jej považovat za náhradu membránové bundy. Přímo u té bundy to ale napsáno není. Další věc je, že jak dotyčného upozornili diskutující, tak Tilak v reakci z toho popisku mezitím tu nepromokavost na svém webu vymazal. Tak mu tam posílají screenshoty, kde to ještě mají uvedeno, pokud si je neudělal.
Zajímalo by mě, jakou by měl šanci u soudu, když v popisu přímo u nich, jako výrobce, bylo uvedeno hned v první větě, že je nepromokavá. To, že to pak v tichosti vymazali je další věc, která mi na jejich serióznosti nepřidává... Ale stejně, co jsem o nich četl zde i jinde, tak od nich raději nic nechci.

Foto z příspěvku na FB:
430841453_2653901581436545_4738131093018885856_n.jpg
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4386
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Etheric » úte bře 12, 2024 5:23

Nekoupil Tilak Kraken? :twisted:
Nový majitel, ale přístup se nezměnil. Tfuj, šmejdi :evil:
Koukám na jméno... Zůstalo to v rodině. Odpornej přístup. Až si někdo budete chtít objednat něco od Tilaku, vzpomeňte si na tohle. Bych blil.
Umíte někdo japonsky? Jejich hlavní odbytiště by mělo být informováno o chování jejich oblíbené outdoor fashion značky :wink: :smt077
nebo může Dromedaro na FB toto předhodit, tam se spíš někdo chytí. Můžou ztratit český zákazníky, nijak je to netrápí. Ale ztratit japonský, hm.... A že Japonci na tyhle věci slyší. U nich je takový chování těžce za hranou, ale narozdíl od nás to netolerujou.

Jinak kdyby nebyli blbí, už jsem býval měl od nich věci za cca 20k a v budoucnu bych si koupil další. Takhle jsem se poohlédl jinde, ačkoliv ta věc od Tilaku by mi vyhovovala. Jejich smůla. Nebudu finančně ani jakkoliv jinak podporovat podnikatele, kteří si myslí, že jsou ještě devadesátky či co...
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8108
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » úte bře 12, 2024 9:23

Etheric píše:Umíte někdo japonsky? Jejich hlavní odbytiště by mělo být informováno o chování jejich oblíbené outdoor fashion značky :wink: :smt077
nebo může Dromedaro na FB toto předhodit, tam se spíš někdo chytí. Můžou ztratit český zákazníky, nijak je to netrápí. Ale ztratit japonský, hm.... A že Japonci na tyhle věci slyší. U nich je takový chování těžce za hranou, ale narozdíl od nás to netolerujou.


Tak já si úplně nemyslím, že by nějaký příspěvěk cizince někde na japonském FB Tilak ohrozil, ale za to si dovedu představit, že to finančně ohrozí autora příspěvku, protože by mě nepřekvapilo, kdyby to řešili stylem alias Kraken a filtr Sawyer = žaloba a případně náhrada ušlého zisku... To by leda autor příspěvku musel napsat, protože k tomu má všechny podklady a je v tom zainteresovaný. Ale deset tisíc už není malá částka, tak já bych to asi nějak řešil. Pravda, u bavlny, bych se i já asi zamyslel, jak může být nepromokavá a případně u bundy za takovou částku se kouknul na nějaké recenze nebo si o ní něco zjistil, ale každopádně i já se dívám u věcí, které neznám, na popis vlastností výrobku u výrobce, protože je to pro mě důvěryhodnější než u prodejce. A pokud tam měli hned v první větě uvedeno nepromokavá a až pak někde bokem na jiné stránce o materiálech, ze kterých vyrábí, že nepromokavá není, tak je to jejich chyba. Prohlašují se za světovou značku a ani si neumí ohlídat popisky na webu u takových drahých věcí. To, že to později v tichosti vymazali, jen kupujícímu hraje do karet, protože tím uznali chybu. A pak tu někteří píší, že máme podporovat české podniky a dočkáš se přístupu alá Kraken, Tilak... pak se diví, že jsou tu názory na české podnikatele takové jaké jsou.

Ono je taky dost možné, že v Japonsku mají k zákazníkům jiný přístup než u nás. Nevím. Jako když třeba naše firmy do zahraničí vyváží výrobky kvalitnější, horší se nechávají u nás a samozřejmě i dráž. Protože my jsme ten specifický trh a máme rádi vyšší cenu za horší kvalitu a složení a taky nás hřeje u srdíčka, když se s námi zametá.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4386
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Etheric » úte bře 12, 2024 9:35

Samozřejmě, že když to bude psát, bude mít podklady, které přeložené poskytne a poskytne i originál. Nicméně bych se nedivil, kdyby žaloba padla, dle přístupu jsou toho schopni .. Ale nejspíš by neuspěli, myslím..
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8108
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod oodoow » úte bře 12, 2024 9:44

Dromedaro píše:K reklamacím u Tilaku a jak se k nim Tilak staví, které se tu také probíraly, jsem na FB zaznamenal další "kauzu".


Máš odkaz na tu fb diskusi? Jestli tam měli napsáno "nepromokavá" a potom to smazali, tak to je dost ubohej tah od Tilaku.
Nebuď horolezcem, buď horou. A pár jich zasyp lavinami. - Gary Snyder
Uživatelský avatar
oodoow
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 3099
Registrován: stř říj 7, 2009 13:19
Bydliště: Olomouc

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod milarepa » úte bře 12, 2024 9:48

také by mě ty screeny zajímaly, jinak z toho tady bude jen diskuse jak na přiblblých novinkach.cz, založená jen na pocitech a celkovém negativním nastavení uživatelů
milarepa
účastník
účastník
 
Příspěvky: 831
Registrován: stř pro 30, 2020 22:01

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » úte bře 12, 2024 9:51

Já si myslím, že by ten zákazník u soudu uspěl s těmi screenshoty, kde to mají jasně uvedeno - nepromokavá.
Kdyby tam bylo místo toho uvedeno voděodolná, to už je diskutabilní, protože to už jsem se také naučil, že to neznamená nepromokavá.

EDIT: Oodoow. Ano, měli to tam uvedeno a pak to smazali. Díval jsem se na ty screenshoty, kde to je uvedeno a pak na jejich stránky a už to tam nemají, na což právě ti diskutující taky kupujícího upozornili.

Nevím, jestli odkaz půjde vidět, je to uzavřená skupina. Ale kdyžtak je to ve skupině Outdoor vybavení - zkušenosti, poradna. Příspěvek je od Šéf Bistra a byl přidán včera.
FB - reklamace Tilak
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4386
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » úte bře 12, 2024 10:29

oodoow píše:Jestli tam měli napsáno "nepromokavá" a potom to smazali, tak to je dost ubohej tah od Tilaku.
Meli to tam.

Toto tam bylo na eshopu Tilaku 19.8.2022, je tam jedine oznaceni nepromokavy:
Odin.2022-08-19.jpg

Toto 25.9.2023 - stale maji oznacene jako nepromokavy, ale uz je tam pridany tag #vodeodolny (coz ale neni dulezite):
Odin.2023-09-25.jpg

A toto je tam dnes:
Odin.2024-03-12.jpg


Jinak na zadne strance neni nic vice psane o nepromokavosti/vodeodolnosti.

Staci to takto?

(Archiv internetu je nekdy hodne uzitecny nastroj :wink:)
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Lipon » úte bře 12, 2024 10:32

Pokud to tak opravdu bylo, pak nebude tak těžké se s Tilakem dohodnout na řešení.
Berte ale v úvahu, že neznáme všechny detaily a všechny argumenty obou stran, bez toho to bude pořád jen více či méně jednostranná dojmologie a diskuse ála idnes.
EDIT: po apukově screenshotech si myslím, že to řešit jde - ale racionálně, bez zbytečných emocí.


A poslední dovětek k tomuhle - spor s prodejcem ohledně reklamace nefunkčního oblečení jsem přímo zatím nezastupoval, zato jiné spotřební spory ano. A nikoli zřídka se stalo, že až v průběhu sporu z "ublíženého" spotřebitele vypadlo, co vlastně s výrobkem dělal a jak to původně vypadalo na jasnou záležitost, se časem (a až po předložení jasných důkazů prodejcem/výrobcem) otočilo. Pak je to hra s trochu jinak rozdanýma kartama.


Na druhou stranu, kolik lidí tady má zkušenosti s výrobou, velkoobchodem a maloobchodem s funkčníma hadrama? Kolik lidí má zkušenost s větším množstvím a typy reklamací? Dovolím si tvrdit, že moc ne.

Strávili jsme s Romanem Kramlerem v partičce pár dní loni na Faerech a párkrát se o výrobě, obchodu a reklamacích rozmluvil. Rozhodně nepůsobí jako velkopodnikatel, co dlabe na pověst a povědomí o výrobcích a peče na spotřebitele.
Druhou stranou reklamační mince je, co všechno jsou lidi schopni poslat na reklamaci a v jakém stavu a bezelstně čekají, že výrobce samozřejmě opraví na svůj náklad.
Lipon
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4918
Registrován: úte pro 7, 2004 9:25
Bydliště: furt něgde ...

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » úte bře 12, 2024 10:45

Etheric píše:Samozřejmě, že když to bude psát, bude mít podklady, které přeložené poskytne a poskytne i originál.

Jo, ale ptal jsi se tu, jestli někdo umí japonsky nebo, že já bych to měl navrhnout na FB, aby se tam toho někdo chytnul a ten někdo asi podklady mít nebude. To musí přímo stěžovatel, ne někdo.
Naposledy upravil Dromedaro dne úte bře 12, 2024 10:55, celkově upraveno 1
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4386
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » úte bře 12, 2024 10:48

Dromedaro píše: by ten zákazník u soudu uspěl s těmi screenshoty, kde to mají jasně uvedeno - nepromokavá.
Kdyby tam bylo místo toho uvedeno voděodolná, to už je diskutabilní, protože to už jsem se také naučil, že to neznamená nepromokavá
Nejsem pravnik (mozna Lipon by to vysvetlil odborne), ale nejsem si uplne jisty, jestli by samotne uvedeny "vodeodolna" misto "nepromokava" stacilo, aby Tilak uspel.

Nekdy jsem se dival na rozhodnuti soudu (ustavniho) ohledne reklamaci, kde uvadeli neco v tom smyslu, ze od bezneho, obycejneho zakaznika se neda ocekavat vysoka odbornost a schopnost jemneho rozlisovani odbornych vyrazu, pouze neco jako bezne chapani vyznamu. Teda tady "nepromokavy/vodeodolny/vodeodpudivy" - to posledni uz rekneme je trochu jineho, tam by to jasne nemuselo byt, ale nepromokavy vs. vodeodolny je "v bezne reci", resp. v beznem chapani vice-mene ekvivalent. Proste bezny clovek kdyz mu reknes, ze je bunda nepromokava, tak si mysli, ze je odolna vode a naopak, kdyz reknes ze je vodeodolna, tak si mysli, ze je nepromokava.
Lipon píše:Druhou stranou reklamační mince je, co všechno jsou lidi schopni poslat na reklamaci a v jakém stavu a bezelstně čekají, že výrobce samozřejmě opraví na svůj náklad.
S tim (i cos psal o zastupovani ve spotrebitelskych sporech) plne souhlasim.

Ale taky tato "druha strana mince" ma svoji jeste dalsi stranu. Spousta lidi na reklamaci neposle ani evidentne jasnou reklamaci, protoze si neveri, ze dokaze obhajit svoje. Tomu ale prispiva i chovani (alespon obcasne, co se dostane na verejnost) nekterych eshopu nebo firem. Zrovna i na OF se ukazalo nekolik ne uplne koser vyjadreni Kamlera a reseni reklamace od Tilaku. Ja osobne jsem taky uz musel nekdy vynalozit dost usili, aby evidentni vyrobni vada (ale tam byl TIlak jen dovozce, boty Meindl) byla uznana.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » úte bře 12, 2024 11:18

apuka píše: Proste bezny clovek kdyz mu reknes, ze je bunda nepromokava, tak si mysli, ze je odolna vode a naopak, kdyz reknes ze je vodeodolna, tak si mysli, ze je nepromokava.

Ano, takto jsem se v začátcích také spálil.

Lipon píše:Druhou stranou reklamační mince je, co všechno jsou lidi schopni poslat na reklamaci a v jakém stavu a bezelstně čekají, že výrobce samozřejmě opraví na svůj náklad.

Ano, to je taky pravda. Kamarádka chvíli pracovala v eshopu se sportovním oblečením a potřebami, tak vyprávěla, co lidi zkouší. Nejčastější prý bylo před koncem reklamace úmyslně poškozené zboží.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4386
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Etheric » úte bře 12, 2024 11:20

apuka píše:Teda tady "nepromokavy/vodeodolny/vodeodpudivy" - to posledni uz rekneme je trochu jineho, tam by to jasne nemuselo byt, ale nepromokavy vs. vodeodolny je "v bezne reci", resp. v beznem chapani vice-mene ekvivalent. Proste bezny clovek kdyz mu reknes, ze je bunda nepromokava, tak si mysli, ze je odolna vode a naopak,...

V rámci běžnýho chápání lze předpokládat, že tyto věci z kategorie top výrobků kupují lidé, kteří se o to tak nějak zajímají a minimálně chápou rozdíl mezi voděodolností a vodotěsností (nepromokavostí).. Cílová skupina je přeci jen někde úplně jinde, než cílovka např Husky...
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8108
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » úte bře 12, 2024 11:24

Etheric píše:V rámci běžnýho chápání lze předpokládat, že tyto věci z kategorie top výrobků kupují lidé, kteří se o to tak nějak zajímají a minimálně chápou rozdíl mezi voděodolností a vodotěsností (nepromokavostí)..

No to úplně předpokládat nelze. A pokud tomu tak je, tak tam mají hned v úvodu webu mít jasně uvedeno, že jsou zaměřeni na zákazníky z řad odborné veřejnosti, čemuž odpovídají i odborné výrazy a popisky produktů, proto jim při výběru mají věnovat zvýšenou pozornost a v případě nejasností se na ně obrátit a doptat se.

To máš stejné jak s kolem. Taky nemůžeš předpokládat, že kolo za 100tisíc si automaticky kupuje někdo, kdo rozumí kolům a ne někdo, kdo má jen prachy a chce to nejlepší.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4386
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Etheric » úte bře 12, 2024 11:36

Dromedaro píše:To máš stejné jak s kolem. Taky nemůžeš předpokládat, že kolo za 100tisíc si automaticky kupuje někdo, kdo rozumí kolům a ne někdo, kdo má jen prachy a chce to nejlepší.

To mi nepřijde stejný právě. U kola si nejsu vědom zavádějícího označení něčeho tak, že to může znamenat "v rámci běžnýho chápání" dvě různý věci. Taky máš pláště se zvýšenou odolností proti průrazu. Že to neznamená neprorazitelný, to snad musí pochopit každej, kdo je způsobilej si to kolo koupit
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8108
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » úte bře 12, 2024 11:43

Jo, ale když úplný začátečník napíše do googlu outdoorová nepromokavá bunda a vyplivne mu to Husky a Tilak, tak nepozná, že Husky je v odborné veřejnosti brán jako nekvalita a Tilak je zaměřený na odbornou veřejnost, která ví, co kupuje.

Etheric píše: pláště se zvýšenou odolností proti průrazu. Že to neznamená neprorazitelný, to snad musí pochopit každej, kdo je způsobilej si to kolo koupit

Voděodolné mi nezní stejně jako zvýšená odolnost proti vodě. Já v tom slyším a čtu rozdíl.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4386
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Etheric » úte bře 12, 2024 11:56

Dromedaro píše:když úplný začátečník napíše do googlu outdoorová nepromokavá bunda a vyplivne mu to Husky a Tilak, tak nepozná, že Husky je v odborné veřejnosti brán jako nekvalita a Tilak je zaměřený na odbornou veřejnost, která ví, co kupuje.

Když jedno stojí čtyřnásobek toho druhýho, pak to 4x dražší se dá předpokládat, že by mělo být opravdu top a tedy když výrobce napíše nepromokavý, nemělo by to promoknout. Voděodolný je i papír... Tak nějak chápu tohle rozlišování jako obecnej přehled, žádná jaderná fyzika, nýbrž ta ze ZŠ.

Právě že tvůj příměr s koly nesedí. Tam není snad nic, co by mohlo v běžným chápání znamenat dvě různý věci
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8108
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » úte bře 12, 2024 12:09

@Etheric: Rozumet rozliseni odbornejsich vyrazu nema zadnou korelaci s cenou vyrobku, ktere nakupujes, takze i kdyz prodavas nejspisckovejsi vybaveni, nemuzes nijak predpokladat, ze kupujici dokaze ty (pro nej) nuance rozlisit a Ty jako prodejce se musis podle toho zaridit.

Kdyz chces trochu lepsi "primer", tak kdyz si koupis supermodni boty za 10.000, tak jeste Ti nemusi byt jasne, ze u modni obuvi vyrobce nepocita s beznym nosenim :wink: (to tak nejak je). Takze nejspise neuspejes s reklamaci tech bot, kdyz se Ti rozpadnou na prvni prochazce. Zato si koupis za 2000 nejake outdoorove tenisky a tam muzes uspet i kdyz se Ti podrazka rozsype az za 1000 km v terenu odpovidajicim urceni.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Lipon » úte bře 12, 2024 13:10

byt mame s ethericem vetsinou rozdilne pohledy, tak tady s nim souhlasim

i u sirsi verejnosti, ve smyslu spotrebitelu, kteri se o specializovane obleceni prilis nezajimaji, je Tilak znam jako uspesna ceska firma, ktera se profiluje jako producent obleceni do nepriznivych povetrnostnich podminek a i do extremnich podminek

jinymi slovy tam nakupuji prevazne pouceni spotrebitele, bezneho spotrebitele odradi cena, ve srovnani s Hannah, Husky atd.
Lipon
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4918
Registrován: úte pro 7, 2004 9:25
Bydliště: furt něgde ...

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » úte bře 12, 2024 13:15

Etheric píše:Právě že tvůj příměr s koly nesedí. Tam není snad nic, co by mohlo v běžným chápání znamenat dvě různý věci

Taky to byl jen příklad k tvému uvažování, že má zákazník automaticky předpokládat, že něco za sto tisíc už bude jen pro profíky.

Etheric píše:Když jedno stojí čtyřnásobek toho druhýho, pak to 4x dražší se dá předpokládat, že by mělo být opravdu top a tedy když výrobce napíše nepromokavý, nemělo by to promoknout. Voděodolný je i papír... Tak nějak chápu tohle rozlišování jako obecnej přehled, žádná jaderná fyzika, nýbrž ta ze ZŠ.

Ano, to je právě to o čem se bavíme. Tilak měl u bundy za deset tisíc uvedeno nepromokavá a nepromokavá není.

Jinak slovo voděodolná já ve svém světě chápu, jako že to fakt odolá vodě což je význam tho slova. Tedy konkrétně u textilu bych to normálně chápal, že tím voda neproteče. Že je to fígl, to už vím. Těm vlastnostem, které to má, by odpovídal spíše popis částečně odolné proti vodě, mírně odolné proti vodě nebo tak nějak. Tam už je jasnější, že to úplně nepromokavé nebude.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4386
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » úte bře 12, 2024 13:19

Lipon píše:i u sirsi verejnosti, ve smyslu spotrebitelu, kteri se o specializovane obleceni prilis nezajimaji, je Tilak znam jako uspesna ceska firma, .

Jsem si skoro jistý, že když někomu ze svého okolí (kdo se nevěnuje outdooru) řeknu Tilak, nebude vědět o co jde.

Ještě k té voděodolnosti. Kdyby to bylo napsáno u plachty do zahradního jezírka, tak bych taky automaticky předpokládal, že to neproteče.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4386
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Etheric » úte bře 12, 2024 13:41

apuka píše:Rozumet rozliseni odbornejsich vyrazu

Jakože voděodolný a nepromokavý jsou "odbornější" výrazy? Vždyť je to fyzika ZŠ...

apuka píše:Kdyz chces trochu lepsi "primer", tak kdyz si koupis supermodni boty za 10.000, tak jeste Ti nemusi byt jasne, ze u modni obuvi vyrobce nepocita s beznym nosenim

Tohle už je pomalu na zbavení svéprávnosti. To je naprosto základní obecnej rozhled. Jenže ten bohužel často lidi nemaj. Hlavně že všichni ví, kdy byl upálen Hus a vydána Zlatá bula sicilská :lol:
Btw, správný název je "obuv vysoce módní", jeho definice je jasná už z názvu - módnost na prvním a jediným místě...

Na podzim jsem kupoval krycí plachtu, na dřevo, ne do jezírka, ale to je fuk. Měli nepromokavé, voděodolné a jen "krycí" plachty. Ptal jsem se schválně prodavače na rozdíl a k mému překvapení jsem dostal správnou odpověď - rozdíl je v tom, že ta nepromokavá nepromokne, voděodolná vydrží dost vody ale není garance 100% že neproteče a ta "krycí", ta vodu normálně pustí
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8108
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » úte bře 12, 2024 14:51

Etheric píše:Jakože voděodolný a nepromokavý jsou "odbornější" výrazy? Vždyť je to fyzika ZŠ
:-k Muzes dat odkaz, ve ktere casti fyziky ZS se uci decka rozlisovat "vodeodolnost" a "nepromokavost? :wink: Ze by na to zapomeli v mnoha outdoorovych spolecnostech, napr. v HighPointu :((? Podobne to je i u jinych vyrobcu jak obleceni (outdooroveho i pracovniho) tak i materialu. Navic muzes najit, ze norma "udava vodeodolnost v hodnote vodniho sloupce" (mimochodem, ta vyzaduje 2000 mm, to by s DWR mohla dat i Ventile).

Ne, nemas pravdu. Je to "skoro-synonymum". Jen se to pouziva na oznaceni "vodeodolny" na samotny konkretny material a "nepromokavy" na konkretni hotovy vyrobek z vodeodolnych materialu (samozrejme, i s pripadnymi dalsimi soucasti a osetrenim, napr. lepenim svu a vodeodolnymi zipy).

BTW, Tilak na svych strankach - krome popisu u bundy Odin (mozno i u kalhot z Ventile) - nikde na svych strankach nepouziva vyraz "vodeodolny/vodeodolnost" krome oznaceni "vodeodolny zip".
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » úte bře 12, 2024 15:00

Lipon píše:u sirsi verejnosti, ve smyslu spotrebitelu, kteri se o specializovane obleceni prilis nezajimaji, je Tilak znam jako uspesna ceska firma, ktera se profiluje jako producent obleceni do nepriznivych povetrnostnich podminek a i do extremnich podminek

jinymi slovy tam nakupuji prevazne pouceni spotrebitele, bezneho spotrebitele odradi cena, ve srovnani s Hannah, Husky atd.
Hm....

Podle stejne logiky bys mohl rict, ze vyrobky Adidas/Puma/Nike "nakupuji prevazne pouceni spotrebitele, bezneho spotrebitele odradi cena, ve srovnani" s Biwang, Super, Special (a nevim jake znacky pouzivaji Vietnamske obchody). Taky je "u sirsi verejnosti, ve smyslu spotrebitelu, kteri se o specializovane obleceni prilis nezajimaji," jsou tyto znacky "zname jako uspesne zapadni firmy, ktere se profituji jako producenti obleceni..."

No a ja, jak vidim mnohe lidi nosici roztahane teplaky Adidas/Puma/Nike, tak u nich nepredpokladam o nic vetsi pouceni nez u tech, co nosi ty vietnamske znacky. Spise naopak - ti druzi alespon vi, ze za mene penez dostanou podobnou kvalitu. :twisted:

Uplne stejne ale vim, ze mnoho lidi, co ma neco od Tilaku (a to jeste zkusim zapomenout nektere, co jsem je videl a slysel ve firemnich prodejnach Tilaku), tak to koupilo proto, ze
1) je to drahe, ma to jmeno a on na to ma
2) presvedcili ho kamaradi, ze je to nejlepsi na trhu ale pritom o skutecnych vlastnostech nic netusi a funkcni moznosti obleceni vyuzije tak na max. 10%.

Takze takto se k tomu opravdu nemuzes stavet.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

PředchozíDalší

Zpět na Pokec