Reklamace, opravy a vraceni zbozi

o všem možném, co se zrovna nehodí do žádné jiné kategorie

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod mike » úte bře 12, 2024 16:23

oodoow píše:Jestli tam měli napsáno "nepromokavá" a potom to smazali, tak to je dost ubohej tah od Tilaku.

Co je uboheho na tom, ze opravili spatne informace? Ubohe by bylo, kdyby tvrdili, ze to tam nikdy nebylo a na zaklade toho odmitali uznat reklamaci. Coz jeste uplne neudelali i kdyz ten dopis na to navadi. Ano, slusna firma by se omluvila za zavadejici infomaci a pokusila se to resit ve prospech zakaznika.

apuka píše:Nejsem pravnik (mozna Lipon by to vysvetlil odborne), ale nejsem si uplne jisty, jestli by samotne uvedeny "vodeodolna" misto "nepromokava" stacilo, aby Tilak uspel.

Tohle je sporne, ale oni to tam doplnili i s vysvetlenim, ktere podle mne uplne staci.

Etheric píše:A že Japonci na tyhle věci slyší. U nich je takový chování těžce za hranou, ale narozdíl od nás to netolerujou.

Predpokladal bych, ze se v Japonsku chovaji jinak. Nejspis tam maji vlastni zastoupeni, ktere reklamace resi lokalne. Tohle bych nechal na Japoncich. Jedna vec je dat najevo svou nespokojenost s pristupem firmy k reklamacim a druha se vylozene mstit a snazit se firmu poskodit i jinde.

Lipon píše:Pokud to tak opravdu bylo, pak nebude tak těžké se s Tilakem dohodnout na řešení.

S rozumnou firmou by to tezke nebylo, ale predchozi zkusenosti ukazuji, ze aspon co se reklamaci tyce, tam Tilak nespada. I tech nekolik postu od nich tady na OF rozumne nepusobilo. Ostatne, i ten puvodni zamitaci dopis mluvi sam za sebe. Pokud tedy chybu na webu opravili az kdyz reklamace prisla.

Lipon píše:Strávili jsme s Romanem Kramlerem v partičce pár dní loni na Faerech a párkrát se o výrobě, obchodu a reklamacích rozmluvil. Rozhodně nepůsobí jako velkopodnikatel, co dlabe na pověst a povědomí o výrobcích a peče na spotřebitele.

Ne, ale z toho, co uz tady padlo driv a nejakych rozhovoru mi vychazi, ze to ma hozene na druhou stranu. Je na sve vyrobky tak hrdy, ze si nepripousti pripadne chyby a reklamace odmita uz z principu. Misto toho nabidne opravu za cenu nakladu a pak se chlubi nizkym poctem uspesnych reklamaci. Coz se mi jako zakaznikovi nelibi a tudiz od nich nekupuju. Kvalitnich firem, ktere k reklamacim pristupuji rozumne, je nastesti dost.

Etheric píše:Jakože voděodolný a nepromokavý jsou "odbornější" výrazy? Vždyť je to fyzika ZŠ...

Co to ma spolecneho s fyzikou ZS? Tohle jsou vylozene marketingove pojmy. V originale water resistant a waterproof, pricemz vodeodolny je v cestine opravdu zavadejici.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49437
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Etheric » stř bře 13, 2024 7:09

mike píše:Co je uboheho na tom, ze opravili spatne informace?

Musíš hodnotit celej děj. Když má solidní firma špatnej či "jen" zavádějící popis zboží, zákazník si kvůli tomu koupí něco jiného, než chtěl, a firmu kontaktuje, solidní firma se mu omluví, opraví popisek a nabídne mu výměnu za to, co opravdu hledal, případně vrátí peníze. Tady se však stalo jenom to, že opravili popisek na webu. Už chápeš?

Ohledně fyziky, současně odpověď i pro apuku - vlastně pardon, je to z hodin chemie, pamatuji si slova učitele "... ten obal je pouze voděodolný, nikoliv vodotěsný, proto se stalo, co se stalo..."
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8108
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » stř bře 13, 2024 9:43

Etheric píše:Musíš hodnotit celej děj...
Ja taky nevidim nic spatneho na samotne zmene popisku, hlavne, kdyz si vsimnu i nenapadny pridavek:
Materiál Ventile® se vyznačuje vysokou voděodolností, není však 100% nepromokavý podle současných norem
Ano, podle soucasnych norem je "nepromokavy" material, ktery ma alespon 2000mm vodního sloupce. Ne tak davno to bylo podle nasich norem 1300mm - a pokud me pamet neklame British Army povazovala za hranici nepromokavosti 750 mm. Kupodivu, Ventile ma prave 750mm...
BTW, je zajimave, ze cely ten pridany odstavec popisu Odinu doslovne odpovida popisu zde, jen Tilak tam pridal slovo "material".
Etheric píše:vlastně pardon, je to z hodin chemie, pamatuji si slova učitele "... ten obal je pouze voděodolný, nikoliv vodotěsný, proto se stalo, co se stalo..."
Uplne stejne bych ale poprosil o odkaz, ve ktere casti chemie ZS se tyto ne-chemicke pojmy probiraji :wink:. Ze Tobe neco rekl ucitel chemie jeste neznamena, ze to rika kazdy ucitel chemie kazdemu zakovi.

V kontextu napsaneho Tvoje slova znamenaly, ze by toto mel znat kazdy zak s ukoncenou ZS. Coz rozhodne pravda neni. Tebou spominany pojem "vodotesny" se ani nepouziva na textilni materialy ale zavedl se u pristroju, puvodne hodinek. Navic ma vicero stupnu a proto ani vodotesne neco nemusi byt vodeodolne (vsak Ty dobre znas ruzne stupne IP, "hodinari" zase udaje o ATM)...

Ale obecne se opravdu da rict, ze bezna populace vetsinou netusi nic a jemnych nuancich/rozdilu v pojmech vodeodolny, vodotesny, vodoodpudivy, vodonepropustny, nepromokavy, (mozna i jine podobne a souvisejici, napr. vodni sloupec). Pro ne to vsechno znamena, ze kdyz to maji na sobe, nebudou v desti mokri.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Etheric » stř bře 13, 2024 9:45

Osmá třída, reakce jistých látek na jiné (včetně vody), skladování látek,... Tohle nám učitel vysvětloval.

Většina populace si koupí Husky, Hannah atd. Většina, která o tom ví prd, si vážně nekoupí bundu za 10k, když u konkurence maj "to samý" za čtvrtinu...
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8108
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » stř bře 13, 2024 10:39

mike píše:Predpokladal bych, ze se v Japonsku chovaji jinak. Nejspis tam maji vlastni zastoupeni, ktere reklamace resi lokalne.

Co si vybavuji ze staršího rozhovoru v novinách s Kramlerem nebo jak se jmenuje, tak on tam právě mluvil o tom, jak to funguje v Japonsku. Mají to založené na lokálních prodejcích/zástupcích nebo tak nějak. Říkal, že tam třeba přijeli začátkem sezony a jeden z prodejců už měl vyprodané nějaké nepromok bundy za 12tisíc a další zájemce měl v pořadníku (ale až na další sezonu) protože se na ně nedostalo. Kramler mu prý řekl, proč si neobjedná do prodejny další, že mu je hned dodají a ten japonský prodejce mu řekl, že v žádném případě. Že nechce, aby si zákazníci zvykali, že Tilak pro ně bude během sezony vždy dostupný na zavolání a chce aby si dělali předobjednávky. Zároveň do toho obchodu objednává o trochu méně kusů, než by reálně prodal náhodným kupujícím, aby z toho udělali nedostatkové zboží, které je potřeba objednávat předem a tak to vytváří i pocit exkluzivity a že je o zboží velký zájem...

apuka píše:Ja taky nevidim nic spatneho na samotne zmene popisku,

Teď v tom mám binec. Já z toho FB příspěvku pochopil, že oni to smazali až poté, co byla ta reklamace, takže on to kupoval ještě s tím, že tam bylo uvedeno nepromokavá. Nebo ne?

Etheric: Ty argumenty se základní školou obecně nechápu. Víš kolik věcí si nepamatuju ze základní školy? A myslím, že to tak má více lidí. Nebo ty si snad pamatuješ kompletní učivo? Třeba voděodolnost si nevybavuji, že bychom probírali. Ale stejně tak si nepamatuju velkou většinu fyziky, chemie, matiky... Možná se zahradnictvím bych neměl problém, kdybych zítra měl nastoupit na ZŠ. Ale museli by mi dát do ruky jen motyku a ať jdu něco okopávat :)
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4385
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » stř bře 13, 2024 10:44

Etheric píše:Většina populace si koupí Husky, Hannah atd. Většina, která o tom ví prd, si vážně nekoupí bundu za 10k, když u konkurence maj "to samý" za čtvrtinu...

Ono většině lidí to taky stačí ten Hannah,Husky, Decathlon. Není důvod aby kupovali bundu za deset tisíc, když jedou jednou za rok do Jeseníku na dovolenou nebo víkendy někde na chalupě a párkrát do roka o víkendu si udělají jednodenní výlet. A většina lidí nemá panickou hrůzu z toho, že se při výstupu do kopce v té bundě zapotí.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4385
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » stř bře 13, 2024 11:58

ANo vetsina si koupi to - ale tady jde o princip, ze nemuze vyrobce ocekavat obecnou znalost problematiky u sveho bezneho zakaznika, ani kdyz bunda stoji 10kKc.
Navic, jak jsem uz psal, i v CR/SK je dost lidi, kteri Tilak kupuji kvuli prestizi - a take trochu kvuli pestovane aure vyjimecnosti. Bez ohledu, kolik to stoji. Trochu podobne jako mnozi v Japonsku.

Navic - a to jsem nespomenul - ani ty pojmy nejsou u textilnich vyrobku tak jednoznacne. U jednoho vyrobce jedno znaci neco u jineho to muze byt naopak. Tady ma mike pravdu - jsou to (u textilnich materialu) vice-mene marketingove pojmy.
Mimochodem, podle dane CSN se nehodnoti ani jedno z techto pojmenovani ale "odolnost proti pronikani vody", uvedene pojmy se v nem - pokud jsem si vsiml - nepouzivaji.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » stř bře 13, 2024 12:17

apuka píše:ANo vetsina si koupi to - ale tady jde o princip, ze nemuze vyrobce ocekavat obecnou znalost problematiky u sveho bezneho zakaznika, ani kdyz bunda stoji 10kKc..

Mám podobný názor. Když si někdo kupuje auto za půl mega, což asi stojí běžná auta (ale nevím), tak asi nelze automaticky předpokládat, že když to stojí půl milionu, tak hned každý kupující autům rozumí.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4385
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod milarepa » stř bře 13, 2024 12:26

apuka píše:Navic, jak jsem uz psal, i v CR/SK je dost lidi, kteri Tilak kupuji kvuli prestizi - a take trochu kvuli pestovane aure vyjimecnosti. Bez ohledu, kolik to stoji. Trochu podobne jako mnozi v Japonsku.



kteří lidé? Odkud jsi na to přišel? Zase nějaké tvé vhledy z apukavesmíru?
milarepa
účastník
účastník
 
Příspěvky: 831
Registrován: stř pro 30, 2020 22:01

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » stř bře 13, 2024 13:21

milarepa píše:kteří lidé? Odkud jsi na to přišel? Zase nějaké tvé vhledy z apukavesmíru?
Zajimave, ze se na "apukavesmir" tady vetsinou odvolavaji lide, kteri docela striktne ziji ve svych socialnich bublinach a "svet a lidi mimo ni" je nezajimaji :lol:

Jednoduse nasloucham lidem, co rikaji - ne ze sve socialni bubliny, ale vsem, ktere se kolem mne mihnou. Ja jsem odjakziva nemel problem se dat do reci s kymkoliv z jakekoliv (nejenom socialni) skupiny. Spise naopak - bo me zajimaji nazory lidi obecne, ne jenom "me vyvolene skupiny". Kdo to tak dela a neuzavre se do sve bubliny, nebude prekvapeny, kdyz slysi veci, ktere neodpovidaji "obecnemu nazoru" v te jeho bubline :wink: .

Taky je zajimave, ze uplne staci jen si precist starsi (i hodne starsi) prispevky na OF a najednou je jasne, ze i na OF se budovala ta aura vyjimecnosti Tilaku i to, ze i na OF se nasli lide, kteri si nejakou vybavu od nich (alespon na zacatku) koupili prave kvuli teto aure aniz by nejak hloubeji dopredu zjistovali vlastnosti kupovaneho. Kdyz se nesklamali, samozrejme casem nakupovali od nich dal, coz je v poradku. A kdyz ne? Mnoho z nich to resi nekupovanim dalsich jejich veci, ale nebude dal problem resit ani nikde ventilovat.

Aby to nezacalo byt uplne offtopic...

Ano, Tilak je (byla?) na ceske pomery, mozna nejenom na ne docela vyjimecna spolecnost s vetsinou velice spickovych vlastnich vyrobku. Dokonce bych si dovolil tvrdit, ze nektere nemaji (nemely?) v nasich koncinach konkurenci, ani od vehlasnych svetovych vyrobcu.
Ale Tilak neni jen ten vyvoj a prodej, je to i cely svet kolem, patri k nemu i jine znacky a veci, ktere nevyrabi, ale dovazi, prodava a zabezpecuje servis. A taky k nemu, bohuzel, patri i komunikace se zakazniky v pripade problemu - protoze si Tilak nepripousti (nepripoustel?) "vyrobni" nebo "koncepcni" problemy ani u svych ani u prodavanych vyrobku. No a v teto oblasti, abych to rekl velice jemne, neni zrovna etalonem serioznosti. Toto neni muj vlastni nazor, je to podlozene docela slusnym mnozstvim problemu o kterych vim, nektere prezentovane i na OF, nektere jinde.

Tady vubec nejde o to, aby najednou Tilak zacal uznavat veskere reklamace - naprosto by stacilo, kdyby se omezili na slusnou komunikaci a nevychazeli apriorne z predpokladu, ze
1) jejich vyrobky se nekazi
2) pokud se kazi, nemuze byt chyba v materiali
3) pokud je chyba v materiali, tak za to muze zakaznik nebo jeho zpusob pouzivani
4) kazdy reklamujici si jen vymysli, aby z toho vysekal vyhody pro sebe

Oni maji moznost (a v podstate i povinnost) u kazde reklamace docela objektivne zjistit, jestli je to vymysl zakaznika, pokud je problem, jestli to muze byt vyrobni vada nebo vada materialu nebo poruseni ocekavatelneho (!) zpusobu pouziti (tj. nemuze se napr. odvolavat, ze je chybou zakaznika /nebo jeho batohu/, kdyz je jejich GTX Pro bunda prodrena od bederaku batohu, pokud se to prodava jako nejodolnejsi vnejsi membranovka pro nejnarocnejsi pouzivani; ale staci se podivat na problem s Ethericovou reklamaci bundy, kde je to principialne stejne).
Kdyby postupovali takto, svoji komunikaci by formulovali slusne, tak by jejich aura byla docela opravnena.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Etheric » stř bře 13, 2024 13:25

Dromedaro píše:Když si někdo kupuje auto za půl mega, což asi stojí běžná auta (ale nevím), tak asi nelze automaticky předpokládat, že když to stojí půl milionu, tak hned každý kupující autům rozumí.

Co znám lidi, kteří za to dali i víc, tak si předtím něco zjistili. Nikdo z nich si fakt nekoupil "nějaký auto" za půl mega, aniž by věděl, co kupuje..
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8108
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » stř bře 13, 2024 13:58

Tak já si taky vždy někde něco přečtu nebo se zeptám a nekupuju úplně, že nevím. Ale nepovažuji to za to, že bych tomu rozuměl. Ale to je jedno, to nemá smysl řešit.

Apuka: Já si taky myslím, že to u některých lidí může hrát roli. Je to drahá prestižní značka, tak ji chci. Někteří jsou takto nastaveni. Ostatně, když takhle lidé uvažují u civilních hader, tak proč by něco takového nebylo i v outdooru.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4385
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » stř bře 13, 2024 14:05

Ale kupuji....

Prodavac: "Na co to auto chcete?"
Kupujici: "Na jezdeni, proste na vsechno."
Prodavac: "Jak ma byt velke?"
Kupujici: "Tak akurat."
Prodavac: "Za kolik penez to chcete?"
Kupujici: "To je jedno, bude to platit pritel/manzel/sponzor/rodice/vyhral jsem miliardovy jackpot/..."
Prodavac: "Chcete naftu, benzi nebo elektricke?"
Kupujici: "To ja nevim."
Prodavac: "Jak silny chcete motor"
Kupujici: "Dost silny na to, aby me nekam dovezl."
Prodavac: "Jaky ma mit velky kufr?"
Kupujici: "Aby se mi tam vesel nakup i veci na dovolenou."
Prodavac: "V kolika lidech jezdite na dovolenou?"
Kupujici: "Nekdy sama, nekdy s pritelem, nekdy s peti kamaradkami..."
...
Prodavac: "Doporucil bych Vam tento model, nejvetsi SUV od vyrobc XXX"
Kupujici: "Ale mne se vice libi to hezke cervene auticko v rohu."
Prodavac: "Ale to je mala nakupni taska jen do mesta, max. pro dva dospele lidi... S tim Vam na dovolenou jezdit nedoporucuji ani samotne, ne to s kamaradkami, ty se tam nevejdou. Taky tam date jen maly nakup, na dovolenou se nenabalite. A budete mit problemy vyjet sebemensi kopec."
Kupujici: "To je jedno, mne se to libi. Zabalte mi ho..." :-D

Neco podobneho jsem v autosalonu uz zazil, kdyz jsem cekal na prijem do servisu. No a v opacnem gardu jsem se pri cekani na rychloopravu zacal vyptavat prodavacky, pardon "asistentky prodeje", jakym aktualnim modelem by se dalo nahradit to nase stare auto. Jeji odpovedi byly v uplne stejnem stylu, jako nahore ta kupujici, ja jsem byl spise jako ten "prodavac". Ona o tech prodavanych autech nevedela vubec nic - zato byla mlada, hezka, sexy postavicka s jeste vice sexy oblecenim... Proste lakadlo pro panske kupce... (Ja jsem se ptal ji jen proto, ze byla jedina "volna", ostatni asistenti prodeje byli na obede nebo meli u sebe zakaznika.)

Konec koncu, staci kdyz se podivam na sebe nebo manzelku. O autech vim jen absolutni zaklad, nic technickeho, mne ty vychytavky houby rikaji. Manzelce jeste min. Vybirali jsem posledni auto podle toho, jak se v nem sedelo vepredu, vzadu, velikost kufru, svezli se na zkusebni jizdu a tot vse. Sli jsme vybrat mensi normalni auto, nakonec jsme odesli s o tridu vetsim MPV za jen o malo vetsi peniz.
Nedavno jsme byli vyzkouset aktualni modely, bo nase ma najezdeno 300000 a pri dalekych jizdach do Alp uz zaciname mit obavy. Taky jsme si jen sedli dovnitr - a tri modely byly hned vyloucene. Ctvrtym jsme se i svezli. To by mohlo byt - kdyby mezitim nevysel novy model (hned o 100k drazsi :twisted:). Ale jediny technicky detail, co nas zajima je, jestli bude velke tak, ze se bude s nim dat dobre parkovat na ulici (velke SUV neni na toto dobre, stejne tak dlouhe auto). Jo a jeste se zeptam, nakolik zvladne motor dlouhe stoupani - ale tam stejne nemam jak overit, co reknou.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » stř bře 13, 2024 14:10

Ten styl nakupování auta, který jsi popsal v úvodu příspěvku, je prý běžný hlavně u zazobaných ženských. Už jsem o tom taky slyšel, že takto kupují auto.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4385
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Etheric » stř bře 13, 2024 14:18

@apuka: ale takto jak popisuješ nakupují hloupí lidé, ať už kupují cokoliv. Od oblečení po auta. Nelze brát jako obecný předpoklad, že každý člověk je takový hňup.
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8108
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » stř bře 13, 2024 14:29

@Etheric: Tak asi poznam hodne hloupych lidi, kteri jsou vysokoskolsky "technicky" vzdelani (castecne jeste za socializmu, tj. ne bakalarsky titul za skoro nic). V praci nemam kolem sebe moc lidi hrabajicich se v autach, kteri by ty technicke detaily ovladaly levou zadni. Vetsina si koupila auto podle velikosti, pohodlnosti, vzhledu a - hlavne ojete - ceny.
Jedine, co se jeste bez tech technickych dovednosti da zjistit je, nakolik jsou ty auta spolevliva. Jenze na nove modely toto nefunguje a osobni zkusenosti znamych jsou silne ovlivnene vlastnenim auta konkretni znacky, prece nebude hanit xxx, kdyz jej ma doma v garazi, vypadal by si, ze byl hlooupy, ze si takovy smejd koupil :-).

Jak jsem pospal "nase" nakupovani - mne opravdu nezajimaji ty technicke detaily, max. nakolik je ten motor v danem modelu vhodny do hor. Nejezdim nijak "sportovne", takze vykon spickovy nemusi byt. Vubec, nemam duvod si kupovat spickove vybaveni do auta, kdyz vim, ze jej stejne nikdy nevyuziju. Ty to mas v hlave nastavene ponekud jinak.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Etheric » stř bře 13, 2024 14:38

apuka píše:Ty to mas v hlave nastavene ponekud jinak.

Že to píšeš zrovna ty :D
Neříkám zajímat se o vyložený detaily, ale aspoň základní věci. Když kupuju lednici, taky si nejprve zjistím, jaký jsou technologie, co která umí a co ne... Nebudu zjišťovat, jak fungují atp, stačí mi jen vědět, co to dělá s tím jídlem, který dám dovnitř. Chladí, ale chladí okamžitě, co tam něco dám? Chladí podle teploty vzduchu, nebo teploty potravin? Filtruje pachy? Brání namrzání?.... Stačí odpověď ano/ne, není třeba vědět, jak konkrétně to funguje. Pokud bych měl kupovat lednici jako ty auto, koupím nejspíš něco, co nebude podle mých představ. Ne, vlastně ne - koupím to, čeho se prodejce potřebuje zbavit a nakuká mi, že je to pro mě ideální, páč o tom vim hovno :twisted:
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8108
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » stř bře 13, 2024 15:50

Vidis, to je prave ukazka, ze Ty to mas nastavene v hlave jinak nez bezny lide :wink:. Neber to nijak hanlive, to jsou ty Tvoje "jine propojeni" v mozku.

Kdybych proste potreboval lednici a ty Tebou popisovane detaily by byly pro mne dulezite, tak si to, samozrejme zjistim. Ale jde tu o to, ze ty detaily jsou - a to si troufnu tvrdit - pro vetsinu populace nedulezite, dokonce o nekterych ani netusi. Oni (resp. i ja, takze "my") kupuji lednici na to, aby chladila, pripadne i mrazila, aby byla velika, jako potrebuji a vesla do urceneho mista. Ty "znalejsi", resp. spise ovlivneni marketingem reklam si obcas vsimnou nejakou funkci (kterou potom v zivote asi nepouziji nebo je to jako napr. zabraneni namrzani, ale to snad maji uz skoro vsechny lednice - nepisu o mrazaku), tak budou delat machra a budou ji pozadovat. No a nekteri se mimo ceny budou pidit i o vydrzi, resp. spolehlivosti konkretni znacky. A tot vse. Jo, jeste "ekology" zajima trida.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod mike » stř bře 13, 2024 16:18

Etheric píše:Musíš hodnotit celej děj. Když má solidní firma špatnej či "jen" zavádějící popis zboží, zákazník si kvůli tomu koupí něco jiného, než chtěl, a firmu kontaktuje, solidní firma se mu omluví, opraví popisek a nabídne mu výměnu za to, co opravdu hledal, případně vrátí peníze. Tady se však stalo jenom to, že opravili popisek na webu. Už chápeš?

Vsak to jsem psal hned za tim. Musis cist cely odstavec ;-)

Etheric píše:Ohledně fyziky, současně odpověď i pro apuku - vlastně pardon, je to z hodin chemie, pamatuji si slova učitele "... ten obal je pouze voděodolný, nikoliv vodotěsný, proto se stalo, co se stalo..."

Sorry, ale ze vam nekdy nejaky ucitel neco rikal (a jeste kdyz to vyplynulo ze situace) vubec neznamena, ze je to ucivo ZS. To by muselo byt v ucebnicich resp. osnovach. Jsem si docela jisty, ze neni.

apuka píše:Navic, jak jsem uz psal, i v CR/SK je dost lidi, kteri Tilak kupuji kvuli prestizi

Takovyho vola bych chtel videt :D Jestli je jich dost, tak jiste nebude problem dat konkretni priklad ;-)

Ono je to trochu jinak. Tilak se snazi tvarit jako prestizni znacka a tu "auru" si cilene buduje clanky a rozhovory v mediich. Coz mozna fungovalo pred 20 lety, dnesna pochybuju, ze jim to jeste nekdo zere.

apuka píše:Neber to nijak hanlive, to jsou ty Tvoje "jine propojeni" v mozku.

Prijde mi, ze Etheric si aspon uvedomuje, ze funguje trochu jinak, nez bezni lidi. Na rozdil od tebe ;-) Pricemz tve postizeni je vetsi a ze si ho neuvedomujes je nejspis jeden z priznaku.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49437
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Předchozí

Zpět na Pokec