Reklamace, opravy a vraceni zbozi

o všem možném, co se zrovna nehodí do žádné jiné kategorie

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » pon úno 27, 2023 16:25

Díky za tipy.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4260
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Etheric » pon úno 27, 2023 17:21

Dromedaro píše:Já to tady asi teď nebudu moc rozebírat, protože internet je malý a já do toho sporu půjdu jestli nevrátí peníze

Jasně že se všechno ke všem donese. Každej, koho tu nějak vyhejtíme, se to dozví. Tahle komunita je malá. Takže když sem něco píšu např na nějakýho youtubera, počítám s tím, že si to tu i přečte
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8034
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Lipon » pon úno 27, 2023 21:59

ať klidně ví, že dromedaro je aspoň trochu nabrífovaný
Lipon
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4884
Registrován: úte pro 7, 2004 9:25
Bydliště: furt něgde ...

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » stř bře 1, 2023 17:41

Tak jsem mu to poslal, dneska mi volal a výsledkem je, že mi zítra pošle všechny peníze na účet zpět a taky se mi omluvil. Jsem rád, že to tak dopadlo a nemusím nikde běhat a řešit něco po soudech.

Já musím příště myslet na to, že u dražších věcí a z pro mě neznámých eshopů si musím natočit rozbalování krabice, vyndání zboží z krabice a v jakém je zboží stavu.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4260
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Etheric » čtv bře 2, 2023 5:40

Mně už několikrát přišlo něco špinavý či prasklý, vždy řešeno okamžitě, vždy v pohodě. Jen jednou říkali, že "nevěří, že mi to nespadlo". Nespadlo. To jen naši dopravci umí rozflákat snad i titanovej plát.. Ale i tohle dobře dopadlo.
Já už pokud to jde raději nakupuju u těch dražších shopů, kde mám vyzkoušeno, že vyřešit problém není problém. Ve finále je to i levnější...
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8034
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » čtv bře 2, 2023 7:20

Jen teda ještě dodám, že ono tam došlo k nedorozumění, protože to "poškození" nebylo na závitech od uzávěru horního krytu, ale u závitu pro stativový šroub. Vzhledem k tomu, že jsem si s ním ještě před vrácením psal, jaká tam má být velikost šroubu, abych pořídil správnou velikost stativové destičky, tak on si myslel, že jsem si tu stativovou destičku pořídil a měl to na stativu, čímž vznikl ten otlak. Já jsem tím více však ještě trval na tom, že jsem nic takového nezpůsobil, protože jsem novou stativovou destičku nepořídil a mezitím fotoaparát vrátil. Ta stativová destička, kterou doma mám, tak ten šroub je tam větší a stativovou destičku tam našroubovat nešlo. Takhle v telefonu ten chlap zněl celkem rozumně. Chtěl jsem mu dát i negativní recenzi na Heurece s touto svoji zkušeností, ale nakonec to teda dělat nebudu.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4260
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » stř bře 22, 2023 20:29

Na Vánoce jsem koupil známku pro našeho psa, na kterou jsem u stejného eshopu nechal vyrýt i jméno, tel.čísla a adresu. O víkendu jsem byl u rodičů a díval jsem se, že to tzv. rytí se ztrácí a skoro to vypadá, že to ani není ryté, ale jako kdyby jen nějak namalované... Nejsou tam ani žádné rýhy. Ta černá patina jsem myslel, že je od laseru, jak to bývá, ale není, ta by se nesmazala. Už když mi to přišlo, tak se mi to přes ten originální obal nezdálo jako vyryté, ale nechtěl jsem to rozdělávat, protože to byl dárek. Na stránkách eshopu píší, že je to velmi odolné proti oděru a se zárukou kvality... Známka byla normálně na popruhu.

1.jpg


Tak se to chystám reklamovat, protože mě to stálo 450Kč i spoštovným a už tuším problémy.

2023-03-22.jpg


To je nějaká blbost, kterou si tam zase obchodník vymyslel, ne? Právě, že běžné používání by mělo být důvodem pro reklamaci, když to nevydrží ani tři měsíce běžného používání.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4260
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Quido » stř bře 22, 2023 21:00

tohle bude záviset na serioznosti zhotovitele, ale je to na pováženou...


PS: tuším, že se tomu říká "pískování"
Nikdy neříkej, že něco nejde. Vždycky se najde nějakej blbec, který neví, že to nejde, a udělá to...
Uživatelský avatar
Quido
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 3766
Registrován: čtv říj 10, 2013 10:46
Bydliště: tož bývam totkaj pod kotárami a čučím na Lysů...

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » stř bře 22, 2023 21:10

Já právě myslel, že je to laserem, ale jak píšu, to by se to černé nemazalo, ale nejsou tam ani nějaké hrany od vyrytí. Ty písmena byly původně krásně černé. Takže tohle vyhotovení je pískování? Já mám totiž za to, že tam bylo uvedeno, že je to laserem, ale nejsem si jistý, teď už to tam nemohu najít. Proto jsem to bral od nich, protože většinou, co jsem našel, tak tam měli jen to vyrytí, ale to bylo špatně vidět bez té patiny.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4260
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » stř bře 22, 2023 21:52

Poklud se to ztraci, tak to klidne reklamuj, nemelo by. Mas pravdu, laserove ryti by se ztracet rozhodne takto nemelo, vsak casto pisi, ze si mas dobre rozmyslet, co si chces nechat laserove vyryt do sperku, protoze se to neda dodatecne lehce odstranit.

To "vady vznikle beznym pouzivanim" je v poradku a je mysleno na to, co se bezne stava. Napr. ze se Ti u kozene tur. boty udela na kuzi smuh, kdyz se o neco (napr. skalu) poradne "otres". Nebo ze se po delsim case v ohybu zkabati kuze. Proste veci, ktere Ti pri pouziti prijdou normalni.
Samozrejme ma ale Quido pravdu, ze co pod to zahrne prodejce, zavisi na jeho serioznosti. Ale rozhodne by se to nemelo tykat neceho, co se sice stane beznym pouzivanim (protoze kdybys vec nepouzival, tak se nestane), ale stat by se nemelo. Napr. presne Tvuj problem na te znamce. Kdybys tam mel ryhy nebo smouhy jak se pes pretahuje vsude mozne nemozne, tak je to v poradku, ale ze se ztraci napis v poradku neni - uz jen proto, ze je to urcene prave na kazdodenni pouzivani a z podstatiy veci lze logicky ocekavat dlouhou vydrz.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Quido » stř bře 22, 2023 23:02

ja nevim, jak je to delane, to by melo byt v dokladech k zakazce, jen mne to pripada jako piskovani, a pokud je melke, muze se casem pri castem mechanickem treni ztracet, nicmene kvalitni piskovani by melo vydrzet... je-li to laserem, pak je to spise gravirovani (to muze byt i frezkou), ale nevim presne, jakou ma mit ta ktera metoda "zivotnost", asi spise zalezi na tom samotnem materialu (tady kovu) - oboje muze byt i doplneno barvou - kazdopadne vse by melo byt uvedeno u proklamovane metody, kterou si zakaznik objednal... aspon ja bych to pozadoval.

Zasadni a alarmujici je ten bod a) zarucnich pdminek - to snad i odporuje zakoniku, ale nejsem pravnik
Nikdy neříkej, že něco nejde. Vždycky se najde nějakej blbec, který neví, že to nejde, a udělá to...
Uživatelský avatar
Quido
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 3766
Registrován: čtv říj 10, 2013 10:46
Bydliště: tož bývam totkaj pod kotárami a čučím na Lysů...

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » stř bře 22, 2023 23:13

Neodporuje, najdes to skoro ve vsech obch. podminkach eshopu i obchodu. Vzdyt jak pisu, je to logicke, jen mozna trochu blbe zformulovane.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » čtv bře 23, 2023 9:54

Quido píše: kazdopadne vse by melo byt uvedeno u proklamovane metody, kterou si zakaznik objednal... aspon ja bych to pozadoval.


Nic takového uvedeného nemám. Ani v objednávce, ani na faktuře.

Quido píše:Zasadni a alarmujici je ten bod a) zarucnich pdminek - to snad i odporuje zakoniku, ale nejsem pravnik


Vnímám to stejně.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4260
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Quido » čtv bře 23, 2023 13:42

apuka píše:Neodporuje, najdes to skoro ve vsech obch. podminkach eshopu i obchodu. Vzdyt jak pisu, je to logicke, jen mozna trochu blbe zformulovane.

nemas pravdu - vady vznikle pouzivanim neni totez, jako opotrebeni vznikle pouzivanim...
vada je neco, co se na vyrobku projevovat nema, at uz se pouziva nebo ne; opotrbeni je neco jineho a tady taky zalezi, zda je pouzivani v souladu s navodem ci pokyny k pouzivani - a pokud navod neni, muze byt zakaznik "na koni", jelikoz muze pak tvrdit, ze o necem, co by eventuelne nemel delat, nevedel... zjednodusene receno..
Nikdy neříkej, že něco nejde. Vždycky se najde nějakej blbec, který neví, že to nejde, a udělá to...
Uživatelský avatar
Quido
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 3766
Registrován: čtv říj 10, 2013 10:46
Bydliště: tož bývam totkaj pod kotárami a čučím na Lysů...

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » čtv bře 23, 2023 14:06

Návod ani jiné upozornění tam nebylo.
Dneska jsem jim to poslal, tak uvidím, jak zareagují.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4260
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » čtv bře 23, 2023 20:02

Kluci, zase neslovickarte tolik. Pisu, ze to maji ponekud blbe zformulovane, ale... Dulezite je to, co je psane v zakone, v obch, podminkach nemaji pravo delat vetsi omezeni, nez jim to zakon umoznuje. Stejne tak se na zaklade nich se nemohou zbavit zodpovednosti za to, za co jsou zodpovedny podle zakona.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Etheric » pát bře 24, 2023 7:34

První věta v mailu co bych jim psal by byla
"Vážení, musím vás upozornit, že vaše obchodní podmínky nejsou nadřazeny zákonům ČR, nýbrž přesně naopak, takže ..."
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8034
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » pát bře 24, 2023 9:12

To bys spise mohl "preventivne" nahlasit na COI, ze ty OP obsahuji neprimerene podminky pro reklamaci.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » pát bře 24, 2023 10:51

Já už to dělám tak, že první kontakt z mé strany při reklamaci je slušný a věcný, ale aby bylo jasné, že to neodbydu jen tak. Podle další reakce eshopu pak už u toho zůstanu nebo přejdu do protiútoku.

ČOI je úplně k ničemu. V mém nedávném sporu s instaxem jsem jim psal dotaz a upozornil je na sporné obchodní podmínky včetně screenu s podtrženými spornými body a odkazu na eshop, když už jsem to s nimi řešil. Napsali akorát, že obchodní podmínky nejsou nadřazané zákonu a dál to neřešili.
I v jiných zcela jednoznačných případech mě odkázali na soudního znalce a pak na soud a dál to neřešili.

Tady s tou psí známkou to působí zase jako eshop "one man shoŵ", tentokrát z Rožnova pod Radhoštěm.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4260
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Quido » pát bře 24, 2023 11:09

Dromedaro píše:Já už to dělám tak, že první kontakt z mé strany při reklamaci je slušný a věcný, ale aby bylo jasné, že to neodbydu jen tak. Podle další reakce eshopu pak už u toho zůstanu nebo přejdu do protiútoku.

ČOI je úplně k ničemu. .

Výrok o ČOI potvrzuji - přestože se holedbají mandátem a ochotou na pomoc spotřebitelům, málokdy lze od nich něco kloudného očekávat...

Mám to podobně, akorát nepřecházím do útoku, jen začnu používat asertivní právničinu z výčtem několika paragrafů a lehkým "vyhrožováním" ve smyslu, kdy sděluji, že další v dalším kroku jsem připraven předat věc advokátovi a veškeré náklady na řešení sporu jdou za prodejcem/dodavatelem. O soudy nikdo nestojí. Opakovaně to funguje, druhá strana dostane strach, že bude platit nálady na právníka, které často převyšují cenu zboží/služby.
Nic jiného tady na některé neplatí. Ale zase musím říct, že vleklejší "nedorozumění" mám tak v 1 případě z 20-ti.
Nikdy neříkej, že něco nejde. Vždycky se najde nějakej blbec, který neví, že to nejde, a udělá to...
Uživatelský avatar
Quido
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 3766
Registrován: čtv říj 10, 2013 10:46
Bydliště: tož bývam totkaj pod kotárami a čučím na Lysů...

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » pát bře 24, 2023 11:19

Quido píše:Mám to podobně, akorát nepřecházím do útoku, jen začnu používat asertivní právničinu ...

Jo, tak to taky dělám. To je pro mě ten protiútok.
Už jsem zdrženlivější ze začátku. Párkrát jsem po eshopu vyjel hned ze startu a pak jsem si připadal jako pitomec... oprávněně. :oops:
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4260
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » pát bře 24, 2023 16:03

Jsem jim psal mailem, že jsem jim to poslal k reklamaci, tak mi odpověděli, že to předají k reklamaci dodavateli a ten na to má ze zákona 30dní na vyřešení. Takový martýrium skrz blbou psí známku. Už ani to si člověk nemůže normálně koupit. Ještě, že si nechávám ta hodnocení na Heurece na později právě až pro tyto případy :twisted:
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4260
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Quido » pát bře 24, 2023 16:17

komu jsi to posílal - kdo jsou oni?
protože prodávající / dodavatel koncovému zákazníkovi má 30 dní, ne výrobce... někdy se může jednat i o týdenní rozdíl...
Nikdy neříkej, že něco nejde. Vždycky se najde nějakej blbec, který neví, že to nejde, a udělá to...
Uživatelský avatar
Quido
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 3766
Registrován: čtv říj 10, 2013 10:46
Bydliště: tož bývam totkaj pod kotárami a čučím na Lysů...

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » pát bře 24, 2023 16:23

Poslal jsem to prodejci a ten to přepošle dodavateli. No a oni myslí toho dodavatele, že na to má 30dní... viz citace z jejich mailu:

" ... Po jeho převzetí jej obratem předáme k reklamačnímu řízení dodavateli. K vyřešení reklamace má ze zákona 30 denní lhůtu... "

Díky za upozornění. Upozorním je v odpovědi, že oni na to mají 30dní a ne dodavatel.

A fotoaparát Dirkoma, který měl být hotový za tři týdny, ještě ani po 4 týdnech nepřišel a prodejce pro jistotu zatím nereaguje na mail, kdy mi ho dodají. Dám jim čas do pondělí. To mě tak štve. Furt nějaké komplikace.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4260
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod mike » pát bře 24, 2023 16:26

Dromedaro píše:Už jsem zdrženlivější ze začátku. Párkrát jsem po eshopu vyjel hned ze startu a pak jsem si připadal jako pitomec... oprávněně. :oops:

:smt023 chybu muze udelal kazdy, podstatne je si ji priznat a poucit se z ni.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » úte bře 28, 2023 9:48

Tak eshop s tou psí známkou překvapil. Už včera mi od nich přišly peníze za tu známku včetně dopravy a pak i email, že mi ty peníze vrací hned. Předtím psali, že to pošlou na posouzení dodavateli.

Ale chci se zeptat, nemá člověk v případě reklamace nárok i na vrácení poštovného, které platí při dodání zboží?
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4260
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » úte bře 28, 2023 10:25

Dromedaro píše:nemá člověk v případě reklamace nárok i na vrácení poštovného, které platí při dodání zboží
Pokud myslis postovneho, cos zaplatil, kdy Ti poslal eshop znamku po objednani, tak je odpoved - nema.

Mas narok na proplateni postovneho za poslani reklamovane veci k prodejci. Tj. kdyz jsi to Ty poslal na reklamaci.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » úte bře 28, 2023 10:43

Ano, měl jsem na mysli, když si to objednáš a eshop ti to pošle. Tak teoreticky by na to měl člověk mít taky nárok, když je mu reklamace uznána. Protože to poštovné jsi dal za něco, co jsi musel vrátit kvůli nějaké vadě.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4260
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » úte bře 28, 2023 11:31

Jo, a jak bys to resil, kdybys objednaval 50 veci a reklamoval uspesne jednu?

Ne, to si mylis s vracenim. Opravdu to nedava smysl, reklamujes konkretni zbozi, ne prepravu.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » úte bře 28, 2023 12:39

Tak kdybych reklamoval jednu věc z padesáti v objednávce, tak by mi selský rozum řekl, že říkat si o proplacení dopravného je hloupost. Když jsem v jedné vratce jednu věc reklamoval a druhá byla normální vratka, tak jsem si o vrácení za dopravu taky neřekl.

Ale OK, chtěl jsem vědět, jak to je. Díky.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4260
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

PředchozíDalší

Zpět na Pokec