Stránka 1 z 39

Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

PříspěvekNapsal: úte úno 19, 2013 13:54
od grco
To ze nemozem platit postakovi kartou, to este nejak prekusnem, ale ze nejde platit kartou ani na poste? What year is this, 1980?

Ceska posta nikdy nesklame :)

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: úte úno 19, 2013 14:55
od Dr4k3
já to docela chápu. Kartové asociace si z transakcí berou procenta, a ČP má ceny za služby nastavené víceméně přesně, čili by to znamenalo zdražení služeb.
A když budeš chtít z karty zaplatit složenku (What year is this, 1970?), tak budeš prostě platit o dvě procenta víc? Stejně tak za dobírku?

Četl jsem nedávno rozhovor v E15, ředitel pošty tam říkal, že o tom s někým jednají, že ty vyjednávání nejsou jednoduchá, a vidí to spíš až na rok 2014.

Ceska posta; stiznosti a zkusenosti

PříspěvekNapsal: úte úno 19, 2013 15:20
od grco
Postovne ma stoji 120 Kc, ci to posielam postou alebo DPD/PPL. DPD a PPL poplatky za karty neplatia alebo co? Pre mna za mna nech si tie 2% pripocitaju, ako ci zaplatim 120 alebo 122.50 mi je fakt jedno. Ze maju ceny za sluzby nastavene presne je cista vymluva. Keby nemali z historickeho hladiska monopol, tak v normalnom kapitalistickom svete by uz museli davno skrachovat. Nepoznam viac byrokratickeho, zastaraleho, pomaleho molocha, ktory sa vobec nevie prisposobit modernej dobe a zakaznikom. Ziju len z toho, ze ludia dost casto nemaju inu moznost a musia vyuzivat ich sluzby.

PS: Tym ale vobec neobhajujem kreditne spolocnosti, to je rovnaka verbez. :)

PS2: Samozrejme 2% su z ciastky, ktoru platim na dobierku... Aj tak, kludne nech si to vezmu. Mozu mi dat taku moznost, nie? Bud v hotovosti 2500, alebo kartou 2550, vyber si, o nic nepridu. Ale samozrejme ostatny prepravci si to vedia vybavit a ziadne 2% nepripocitavaju, zaujimave ze len posta to nevie. :)

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: úte úno 19, 2013 15:31
od pavproch
grco píše:To ze nemozem platit postakovi kartou, to este nejak prekusnem, ale ze nejde platit kartou ani na poste? What year is this, 1980?

Ceska posta nikdy nesklame :)


Můžeš... já takle (firemně ž platím asi 3 roky naprosto bez porblema i u nás na vidieku... jen potřebuješ max kartu PS...

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: úte úno 19, 2013 15:32
od grco
No ano, uz utekam si vybavovat ucet do Postovni sporitelny, sam nechapem ako som doteraz mohol bez toho zit :)

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: úte úno 19, 2013 15:35
od Vachon
pavproch píše:... jen potřebuješ max kartu PS...


Už to, že státní podnik bere jen kartu jedné z komerčních bank (Poštovní spořitelna je obchodní značka ČSOB), je na pováženou.

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: úte úno 19, 2013 15:36
od grco
Ale CSOB uz neberu :D

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: úte úno 19, 2013 15:44
od Vachon
Ono je to v podstatě jedno. I kdyby poště ta Poštovní spořitelna patřila (celé to má komplikovanou historii, nejdřív koupila Investiční banka Poštovní spořitelnu, a když pak stát předal IPB po nucené správě ČSOB, tak to bylo i s exkluzivní smlouvou s Českou poštou), nebylo by košer, aby brala jako státní monopolista jen své karty. Stačí to srovnat s tlakem, který se vyvíjí na privátní Microsoft za to, že s operačním systémem integruje vlastní prohlížeč.

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: úte úno 19, 2013 15:48
od pavproch
poštovní spořitelna je sice dnes podmnožinou ČSOB, ale pořád má na poštu úzkou vazbu... je to sice jak drbání se za pravým uchem levou rukou, ale já su rád, že nemusím firemní poštovní operace platit keš a potem byrokratit v hotovostní pokladnní knize.... proto mi nečinilo problém ten účet u PS založit. a sem tam na něj poslat peníze...

platíme s tím všechno: dobírky, posílání pošty, výpisy z OR a katastru.... mně to přijde že to přináší (pro firmu) míň práce než dyby sme to dělali hotově... navíc na to mám asistentku, co chodí na poštu, takže sem ušetřen styku s úřadem a jeho úřadnicema a tím se chráním před šlak trefením z této státní (ne)firmy....

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: úte úno 19, 2013 15:56
od Vachon
Jasně, to tvoje rozhodnutí chápu, ale stejně je špatně, že to takhle pošta může dělat a nepřijímá všechny karty (jasně, třeba ne Diners nebo JCB, ale EC/MC a Visa mají u nás totožný autorizační systém, tak to prostě jde dělat v jednom).

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: úte úno 19, 2013 19:08
od mike
grco píše:Ceska posta nikdy nesklame :)

Ale obcas prijemne prekvapi. Prislo mi ted mailem upozorneni na zasilku ze zahranici s odkazem na webovy formular, kde se daji vyplnit vsechny potrebne udaje pro celniky. Docela ziram. Teda, ne ze by to nemelo byt samozrejme, ale u CP mne to fakt prekvapilo. Zvlast kdyz si vzpomenu co za sileny bordel byl se zahranicnima zasilkama jeste nedavno.

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: úte úno 19, 2013 19:21
od grco
@mike: No dobre, vynimka potvrdzuje pravidlo :)

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: úte úno 19, 2013 19:30
od oodoow
@mike: To sis tam někde na poště vyplnil email? Tohle řešení už vypadá trochu snesitelněji, než to bylo dříve.
Já naposledy použil shipito a tam odtud se to poslalo přes kurýrní službu, radši jsem si připlatil, než abych řešil něco s poštou a celníkama.

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: úte úno 19, 2013 19:42
od mike
Jo, poslal jsem jim mailem tuhle zadost (bacha, .doc). Uz mne stvalo chodit pokazde na postu pro doporuceny dopis z celnice. Navic to posilali s dorucenkou na 5 nebo mozna i na 3 dny #-o

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: stř úno 20, 2013 18:33
od mike
grco píše:@mike: No dobre, vynimka potvrdzuje pravidlo :)

V noci tj. uz 20.2. jsem pomoci formulare poslal pozadovane dokumenty a dneska jsem mel v mailu tohle:
Ceska posta píše:Dobrý den,

děkujeme za zaslané dokumenty.

Zásilka skladové č. <censored>, podací č. <censored> byla již propuštěna do volného oběhu a dne 19.2.2013 vypravena na dodací poštu, odkud se zásilku dne 20.2.2013 pokusí doručit příjemci.

Pohyb zásilky můžete sledovat na stránkách České pošty ( http://www.ceskaposta.cz/cz/nastroje/sl ... asilky.php ), kde do políčka podací číslo zásilky uvedete to, které je přiděleno Vaší zásilce <censored>.

S pozdravem
...

a ve schrance uz byla vyzva k vyzvednuti zasilky :shock: Driv tohle trvalo aspon mesic a vyzadovalo nekolik urgenci a znovuposlani dokumentu, ktere ztratili. Uz posledne prekvapili tim, ze zasilku vyridili hned druhy den. Myslel jsem, ze je to maximum mozneho, ale ted to zvladli den predem. Ze by si poridili stroj casu?

Co bude dal? Zamrzne peklo? Doruci mi posta balik az domu?

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: stř úno 20, 2013 18:47
od oodoow
Peklo zamrzne, až si pošta přestane účtovat ty dvě kila navíc, ale s tím emailem je to dobrej nápad, až si budu něco objednávat, tak to tak taky udělám.

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: stř úno 20, 2013 18:55
od mike
Za tohle budou chtit jen 96 Kc. Dve stovky jsou kdyz doplacis DPH. Tak mne napada, ze to mozna bylo kvuli tomu ;-) Na zasilce cena byla, takze ji mohli propustit i bez dokladu, coz nakonec i udelali, ale tech 96 Kc si vydelali tim, ze mi poslali mail... Na druhou stranu, vcera mi prisla jina zasilka z Hong Kongu rovnou, s tim neotravovali a nic jsem neplatil. Zavabne je, ze v realu byla kousek nad limitem, ale odesilatel tam napsal 10 USD. Tahle byla pod, ale tesne (27.99 USD) a navic z Indie, u tech otravujou vzdycky.

Zadost muzes poslat kdykoliv, plati az do odvolani. Ale bacha, jeste jim musis dat plnou moc k odbaveni zasilky. Bez toho bys to musel vyrizovat sam na celni poste. Ale to uz jsi mozna udelal driv, taky plati do odvolani.

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: stř úno 20, 2013 21:09
od Sirkka
Taktéž se přidám ke stížnostem na ČP. Účtují si příšerné poštovné a ani balík nedoručí v pořádku. Z hrnku je puzzle :smt070 Zajímalo by mě, co s tím balíkem dělali. Hrnek byl v jedné vrstvě bublinkové folie a dvou krabicích. Zkoušel někdo někdy reklamovat poště zničení obsahu balíku?
Na výzvě bylo navíc dopsáno "SMS bez reakce". Ale žádná mi nepřišla. Dle paní na přepážce ten systém moc dobře nefunguje... To je kvalita služeb. #-o
A souhlasím s Grcem, mohli by konečně už zavést placení kartou. Trochu se přiblížit moderní době.

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: stř úno 20, 2013 21:18
od šíp
Taktéž se přidávám se stížností na ČP.
Nechala jsem si doručit zásilku přes službu "balík do ruky" a zvolila jsem odpolední doručení mezi 16-19 hod.
Jaký byl můj údiv, kdy mi v 15.hodin, když jsem ještě byla v práci, chlapík volal, že zvoní u baráku a nejsem doma. Samozřejmě, proto jsem si zvolila odpolední doručení, jelikož jsem věděla, že do 16.hodin doma nebudu. On mi jen zahuhlal, že mi zásilku dodá na poštu, kde si ji mám druhý den vyzvednout. Když jsem remcala, že má dojet až po 16.hodině, tak jsem si i zvolila a zaplatila za tuto službu, jen odsekl, že chce být taky někdy doma a zavěsil.

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: stř úno 20, 2013 21:27
od axi12
Tak já bych rád přidal opačnou a to velmi pozitivní zkušenost s ČP. Jak z pohledu odesílatele, tak adresáta. V poslední době jsem se nesetkal s ničím negativním, balíky na poštu dorazí v pohodě,většinou hned druhý den. V předvánočním shonu jsem tam šel ještě těsně před zavíračkou a paní mi velmi ochotně 5 minut hledala můj balík (DA Guide inside :ú ), protože to nestihli před tím roztřídit.

Jo, ty ceny nejsou nejnižší, možnost platby kartou by potěšila (ale vedle většiny pošt je bankomat a jako klient ČSOB je tam výber zadara), což rád vzhledem k mým pozitivním zkušenostem přehlédnu 8)

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: stř úno 20, 2013 21:30
od mike
@sipka: az si pro to pujdes na postu, tak si jdi rovnou stezovat a chtej zpatky penize za tuhle "sluzbu". Sveho casu jsem taky pri kazde navsteve posty musel za vedouci a pak se veci zlepsily. Za tohle muze konkretni clovek a muzou s nim udelat poradek jen v pripade, ze si lidi budou stezovat. Cim vic, tim lip.

Re: Stížnost

PříspěvekNapsal: stř úno 20, 2013 21:40
od šíp
Když to mi nestojí za to, navíc ten den jsem zrovna dojela až kolem 17,30, proto jsem ten telefonát až tak nehrotila.

Re: Ceska posta; stiznosti a zkusenosti

PříspěvekNapsal: stř úno 20, 2013 21:47
od mike
Pak si ale muzes stezovat jen sama na sebe ;-) Tohle si totiz u nas rekne vestina lidi a proto tu nic poradne nefunguje. Pritom jde asi tak o 5 minut casu kdyz uz na te poste stejne budes. Nejde az tak o telefonat jako o to, ze sis neco zaplatila a nejaky vocas se na to proste vykaslal. S vocasem si to ma vyridit zamestnavatel, od ktereho sis sluzbu koupila, a kdyz mu to nereknes, tak to tezko muze udelat.

Re: Ceska posta; stiznosti a zkusenosti

PříspěvekNapsal: stř úno 20, 2013 21:50
od mike
Vyrobil jsem pro CP samostatne vlakno, rekl bych, ze si ho zaslouzi (nebo "zaslouzi" ;-)). Uz jsem to chtel udelat davno. Dala by se do nej presunout spousta starsich prispevku z vlakna Stiznost, ale moderatorske rozhrani fora je tak neohrabane, ze se mi do toho nechce. Nakonec, pred chvili jste sami mohli videt ten bordel, co mi v tom vzniknul...

Dalsi stiznosti na Ceskou postu tedy prosim piste sem.

Re: Ceska posta; stiznosti a zkusenosti

PříspěvekNapsal: stř úno 20, 2013 22:08
od grco
Hehe, jo urcite si to "zaslouzi" :)

Re: Ceska posta; stiznosti a zkusenosti

PříspěvekNapsal: stř úno 20, 2013 22:11
od šíp
Souhlasím s grcem, snad poprvé v životě :shock:

Re: Ceska posta; stiznosti a zkusenosti

PříspěvekNapsal: stř úno 20, 2013 22:34
od šíp
Co se týká ČP, tak naše zkušenost je veskrze negativní.
Před asi 2 lety nám opakovaně nějací vandalové vykrádali domovní schránky s poštou, došlo to nakonec tak daleko, že jsme si s Lubošem zřídili P. O. BOX, což je placená služba od ČP. Opakovaně nám přesto házela doručovatelka dopisy do schránky, podávali jsme několik ústních stížností, které byly řešeny stylem "Máme novou doručovatelku, která se teprve zajíždí, máme brigádnici, které chvilku potrvá, než to pochopí..." a že to prostě máme zkusit akceptovat a mít trpělivost, zatímco ČP neustále tuhle službu zdražovala, až jsem se někdy v prosinci 2012 naštvala na nejvyšší míru a na poště oznámila, že pokud by byť jediný dopis bude doručen do schránky, budu na ten měsíc požadovat vrácení poměrné částky, kterou platíme za rok za pronajmutí PO boxu. Od té doby je klid.

Re: Ceska posta; stiznosti a zkusenosti

PříspěvekNapsal: stř úno 20, 2013 22:45
od mike
No vidis, ze stezovani funguje ;-) Akorat jsi mela chtit penize zpatky hned pri prvni chybe. Nebo s tim vyhrozovat a pri druhe uz na tom trvat.

Po prestehovani jsem si zaplatil dosilku tj. dorucovani dopisu se starou adresou na novou. Uplne levne to taky neni, a tak jsem se ptal, co se stane, kdyz to nebude fungovat. Po zkusenostech s necim jinym. Vedouci posty mne ujistila, ze to fungovat bude, a kdyby nahodou ne, tak mam prijit a penize za ten mesic dostanu zpatky. Zaplati je prislusna postacka. Funguje to uz pres rok v pohode. Kdyby ne, tak se to dozvim, protoze s novou majitelkou bytu jsem se domluvil, ze mi kdyz tak da vedet a na schrance zustalo i me jmeno.

Re: Ceska posta; stiznosti a zkusenosti

PříspěvekNapsal: stř úno 20, 2013 23:46
od Indy
podle vseho prdel stezovanych zamestnancu pozna stredovek.

stiznosti byly vskutku efektivni a adaptace koncoveho clanku chapadla okamzita.

kdybych umel mluvit timto jazykem jejich kmene, asi bych se brzy stal vladcem vesmiru.

Re: Ceska posta; stiznosti a zkusenosti

PříspěvekNapsal: čtv úno 21, 2013 0:22
od RUMcajs
Jednoznacne chvalim ze se CP naucila nejenom cist, psat ale dokonce i TELEFONOVAT.
Asi 15 let po vyraznejsim vstupu DPD, DHL a jinych na trh uz cloveku zavolaji ze vezou balicek.