Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

o všem možném, co se zrovna nehodí do žádné jiné kategorie

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod apuka » pát dub 1, 2022 15:12

Hm...
Objednal jsem neco z eshopu. Jeste rano v 8:30 bylo na jejich strankach, ze "se vyrizuje" a neni k dispozici sledovani u dopravce. Asi v 8:40 volal kuryr, ze mi dnes mezi 9 a 11 doveze balicek. V cca 10:05 jej privezl. V 10:19 jsem dostal email od eshopu, ze "jsme objednavku prave predali a muzete jej brzy ocekavat" :lol:
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16566
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod mike » pát dub 1, 2022 17:11

Kouknul jsem se dneska do schranky a tam listecek od CP, takova ta vyjetina ze strojku, kterou je tezko dekodovat (povazuju to za neslusne vuci zakaznikum). Si rikam, co to je a on je to ten olivovy olej z Nemecka. TVL, clovek si zaplatil 25 Euro DHL Express (jina moznost nebyla) a oni to daji CP? Citim se podveden...

Podle listecku a trasovani tu byli ve stredu a neprisla mi zadna notifikace. Od DHL chodi a dokud to bylo v Nemecku, chodily maily prubezne. Tady se mi ani nepokusili zavolat a trasovani konci: Uložení zásilky na žádost adresáta. TVL, uz jednou jsem si na tohle stezoval a skoncilo to omluvou a pry postihem toho lhare, co si mou zadost vymyslel. Tenkrat ovsem nedal ani listecek, takze kdybych se sam nesnazil, tak o zasilku prijdu. Ale stejne si rikam, ze bych asi stiznost poslat mel :evil:

Mozna bych mel napsat nemeckemu DHL, ze pouzitim CP se silne snizuje kvalita jejich sluzeb...
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49389
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod apuka » pát dub 1, 2022 17:42

CP je oficialnim partnerem DHL pri poslani z Nemecka, alespon pro nektere druhy zasilek. Jsem tu o tom uz parkrat psal a muzes to najit i na jejich strankach:
Začíná číslo vaší zásilky dvěma písmeny, např. CY111111111DE? V tomto případě se jedná o zásilku přepravovanou společností Česká pošta!
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16566
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod mike » pát dub 1, 2022 17:46

To neco meni na tom, co jsem napsal? Zvlast co se snizeni kvality sluzeb tyce.

Jinak je to teda poprve, driv mi tohle chodilo pres PPL. Samozrejme se vsema notifikacema a bez lhani.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49389
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod mike » pát dub 1, 2022 20:43

Tak jo, poslal jsem stiznost CP i DHL. Krabice mela 15.5 kila a byla velmi neskladna, veslo by se to do ctvrtinove, ale tu dali dovnitr a dukladne ji obalili proti poskozeni. Vybalil jsem to na poste, obsah dal do baglu, ale vyhodit krabici se mi podarilo az po kilometru, vsechny kontejnery na papir plne...

Stiznost proto, ze jsem si zaplatil doruceni domu a obvykle tam byvaji dva pokusy. Navic kazda slusna spolecnost kontaktuje predem, tady mam jiste pochybnosti, jestli se vubec o doruceni pokusili nebo jen hodili listek. Kazdopadne opet mym jmenem lhali a to si teda dovolovat nebudou.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49389
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod Vexo » pát dub 1, 2022 21:21

to se na to urcite vyprdli. delaji to bezne a vymlouvaji se nebo to nekdy reknou i na rovinu. proste stara zkostnatela struktura bez budoucnosti. divim se, ze postacky jeste chodi kazdy den.. v jinych statech treba jednou tydne. ale hrozne zalezi posta od posty.
Naposledy upravil Vexo dne pát dub 1, 2022 21:26, celkově upraveno 1
Vexo
účastník
účastník
 
Příspěvky: 485
Registrován: pát zář 25, 2020 20:55

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod mike » pát dub 1, 2022 21:26

Uvidim, tohle jsou schopni zjistit. Posledne mi psal, ze se na to vykaslal, maji myslim data z GPS.

U CP nic prekvapiveho a normalne bych to i cekal. Jenze ja jsem platil DHL a myslim, ze 25.40 Euro neni uplne malo. Stiznost mj. proto, ze jestli jich budou mit hodne, tak snad zmeni partnera.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49389
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod Vexo » pát dub 1, 2022 21:43

je to opruz, ale je treba byt v tomhle dusledny. u nas je problem, ze spousta lidi si zanadava a necha to bejt, misto aby vynalozili energii na spravnych mistech.
Vexo
účastník
účastník
 
Příspěvky: 485
Registrován: pát zář 25, 2020 20:55

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod mike » pát dub 1, 2022 21:48

Presne tak. Proto jsem se dokopal k tomu to poslat i kdyz se mi zrovna moc nechtelo.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49389
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod Kjuba » sob dub 2, 2022 10:08

Přesně tak. Já obecně nerad dělám někde vlny a nerad se hádám, ale doručovací společnosti jsou mají u mě výjimku. Největší pifku jsem měl na DPD, to je vážně banda amatérů a na ČP, to označení "státní podnik" si plně zaslouží.

No a svou neúnavnou a pilnou prací, co se stěžování týče, jsem se dopracoval do stavu spokojenosti. Dalo to dost práce, vyžadovalo opakované návštěvy a osobní schůzky s odpovědnými pracovníky na vyšších manažerských postech, ale mě se to vyplatilo. A ještě ke všemu jsem byl poměrně v šoku, jak byli ti lidé v obraze a v pohodě. Velmi férové jednání, ochota a hlavně opravdová snaha s tím něco dělat. Uznání chyby a snaha o řešení. To už jsou lidi na slušných postech, za slušné peníze a chtějí to mít i nadále.

Kupříkladu teď mi volá i běžná doručovatelka, že má pro mě dopis, což nemusí. A nejen balíkáři. Vejdu k nám na poštu a okamžitě poznám, že ty lidi vědí, kdo přišel, a že je třeba být vstřícný. To se prosím pěkně nefrajeřím, tak to je.

Můj závěr je jednoznačný. Jak u DPD, tak u ČP není chyba ani tak v systému, ale vždycky v lidech. A celkový obraz každé společnosti dělá to patro lidí, kteří přímo komunikují se zákazníkem. A to je bohužel "materiál". Vzhledem k tomu, jaký podmínky těm lidem nabízejí se ani nedivím, že to takhle vypadá.

Takže nerad to říkám, ale stěžujte si, pokud je to oprávněné a buďte důslední. Nic nemá cenu řešit na přepážce nebo s doručovatelem na přímo. Vždycky jděte o dvě patra výše a začnete tam.
Kjuba
účastník
účastník
 
Příspěvky: 813
Registrován: úte dub 29, 2014 20:49

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod mike » sob dub 2, 2022 23:55

Kjuba píše:Kupříkladu teď mi volá i běžná doručovatelka, že má pro mě dopis, což nemusí. A nejen balíkáři. Vejdu k nám na poštu a okamžitě poznám, že ty lidi vědí, kdo přišel, a že je třeba být vstřícný. To se prosím pěkně nefrajeřím, tak to je.

Dostal ses vytrvalym stezovanim do pozice VIP. Na tom neni nic spatneho, naopak, ale resi to problemy jen pro tebe, ne obecne.

Kjuba píše:Můj závěr je jednoznačný. Jak u DPD, tak u ČP není chyba ani tak v systému, ale vždycky v lidech. A celkový obraz každé společnosti dělá to patro lidí, kteří přímo komunikují se zákazníkem. A to je bohužel "materiál". Vzhledem k tomu, jaký podmínky těm lidem nabízejí se ani nedivím, že to takhle vypadá.

S timhle uplne nesouhlasim. Material maji vsechny podobne firmy stejny, ale zalezi na tom, jak s nim zachazi. Nastavit prostredi, pravidla a kontrolni mechanismy tak, aby se materialu vyplatilo fungovat pouzitelne a naopak silne nevyplatilo praci flakat na ukor zakazniku. Nekteri to zvladaji, jini ne. Minimalne u CP si myslim, ze je to firmou, jak sam pises, statni (za mne socialisticky) podnik. Zrusit, vypalit do zakladu a zapomenout. O DPD jsem si dlouho myslel to same, mel jsem s nima jen ty nejhorsi zkusenosti, ale nedavno se neco stalo a najednou funguji docela normalne. Velmi podobne jako PPL.

Kjuba píše:Takže nerad to říkám, ale stěžujte si, pokud je to oprávněné a buďte důslední.

Proc nerad? Tak to je a cim vic lidi to bude delat, tim lip pro vsechny. Nadavat v hospode nebo na fejsbuku nepomaha, stezovani ano. Je to forma sebeobrany a zpetne vazby, lepsi firmy si o ni samy rikaji.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49389
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod karaya1 » ned dub 3, 2022 6:10

mike píše:O DPD jsem si dlouho myslel to same, mel jsem s nima jen ty nejhorsi zkusenosti

Fakt bych řekl, že to je víc lidma - k nám jezdí pravidelně kolem 11 dopoledne dlouhodobě jeden týpek, se kterým je dobrá domluva, když zrovna náhodou nejsu doma, přiveze druhý den znovu.
karaya1
účastník
účastník
 
Příspěvky: 687
Registrován: pon kvě 14, 2007 12:16
Bydliště: Brnéčko

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod mike » ned dub 3, 2022 23:46

Lidi muzou konkretni zkusenost vylepsit, ale system musi byt nastaveny tak, ze se zbavuje tech, co ji kazi. A neda jim moc moznosti to udelat. S DPD jsem myslel prave zmenu systemu, konkretne IT cast. Najednou chodi notifikace a maji pouzitelny web, kde si muzes nastavit, co potrebujes. To driv nebylo, naopak, nedalo se s nima vubec domluvit. Taky zavedli pouzitelne parcel shopy a u nas dokonce koupili stary Alza box a muzes si to tam nechat ulozit. Podobnou zmenou proslo pred lety PPL, akorat podstatne driv a od te doby taky funguje.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49389
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod mike » úte dub 5, 2022 17:47

Z DHL mi odepsali, maji male plus za rychlost. Z CP samozrejme prisla jen automaticka odpoved, ze stiznost prijali a budou se ji venovat. Casem, vsak neni kam spechat.

Odpoved je ovsem dost alibisticka:
DHL píše:We are sorry, but we can not influence the behaviour of our delivery partner in the country abroad.

For further clearing you must contact the Ceska Posta yourself. But a refund is not possible, because the sender in Germany paid the transport, not the recipient.

We apologize for any inconvenience caused.

Please contact us if you have any questions regarding this matter – we will be happy to help.

Tak jsem jim odepsal, ze partnery si vybiraji sami a u nas si horsiho vybrat nemohli. A ze jsem zaplatil jim, zaplacenou sluzbu jsem nedostal a je mi celkem jedno, kdo za to muze. Nic od toho necekam, takze uz muzu byt jen prijemne prekvapen ;-)
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49389
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod mike » pát dub 8, 2022 16:53

Prisla mi odpoved z CP, tentokrat uz po tydnu:
Ceska posta píše:Vaše podání bylo prošetřeno na Depu Praha 703, které zajišťuje dodávání balíkových zásilek na Vaši adresu. Bylo zjištěno, že uvedená zásilka byla doručována dne 30.3.2022. Dle záznamů v datovém systému byla po neúspěšném pokusu o doručení uložena na ukládací poště. Skutečnost, že byl doručovatel na Vaší adrese skutečně přítomen (v čase cca 8:35 hodin), potvrzuje záznam z GPS jeho vozidla. Doručovatel uvedl, že zvonil na Váš domovní zvonek, neúspěšně, proto zásilku uložil. Zásilky jsou standardně doručovány jednou, druhý pokus o doručení se automaticky neprovádí. Zásilka nebyla podána se službou avizace, telefonní kontakt na adresáta nebyl v datovém systému uveden, proto Vás nemohl kontaktovat telefonicky.

Zásilky z ciziny jsou zpravidla podány bez služby e-mailová či SMS avizace, proto jste ani nemohl obdržet avízo o doručování a následném uložení zásilky.

Balíkový doručovatel do mobilního terminálu zadal správný důvod nedoručení – nezastižení adresáta. Při přijetí do skladu na ukládací poště byla použita nesprávná indikace, což bylo s pracovníky ukládací pošty projednáno

Vážený pane XXX, Vaše negativní zkušenost s dodáváním zásilky nás velice mrzí. Ujišťujeme Vás, že je v našem zájmu poskytovat kvalitní služby a vítáme každou informaci, která nám k tomu napomůže.

Hmm. Takze priznali chybu akorat v tom, ze zadali spatny duvod ulozeni zasilky (pry jsem o to pozadal), coz byl hlavni duvod me stiznosti.

Jinak v podstate tvrdi, ze DHL si u nich objednalo nejhorsi a nejlevnejsi sluzbu. Jeden pokus o doruceni a bez notifikaci. Navic jim pry ani nepredali muj telefon. DHL me udaje melo, dokud to bylo v Nemecku, notifikace chodily. Tak tohle bude chtit jeste jedno kolecko s DHL, kdyby to byla pravda, tak teda nic moc, protoze placene byly samozrejme standardni sluzby, kde jsou normalne aviza a dva pokusy o doruceni. Dokud to pro ne delalo PPL, tak to takhle fungovalo (i pri objednavce ze stejneho eshopu). Druha moznost je, ze CP lze. Uvidime.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49389
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod karaya1 » pon dub 11, 2022 11:01

karaya1 píše:Zásilka s adaptérem na SSD místo DVD mechaniky, objednáno 12. 3.:

V pátek došlo, takže od objednání v Číně do proclení v ČR to trvalo stejně jako dodat z pražské celní pošty do Brna. Yay!
karaya1
účastník
účastník
 
Příspěvky: 687
Registrován: pon kvě 14, 2007 12:16
Bydliště: Brnéčko

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod Lipon » pon dub 11, 2022 12:09

tos dopadl ještě vcelku dobře, já někdy zkraje roku čekal na proclení asi trojnásobek přepravní doby z Číny
naštěstí to bylo jenom ochranný sklo na displej foťáku, tak mě to nijak nemrzelo
Lipon
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte pro 7, 2004 9:25
Bydliště: furt něgde ...

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod mike » pon dub 11, 2022 21:45

Hmm, tak z DHL mi tentokrat prisla odpoved nemecky a v podstate nepouzitelna. Tohle je automaticky preklad:
DHL píše:Odesílateli jako našemu smluvnímu partnerovi můžeme bohužel poskytnout pouze informace o jeho zásilce. Proto se obraťte na odesílatele. Odesílatel pak může zahájit vyhledávání zásilky - zcela jednoduše online na adrese dhl.de/nachforschungsauftrag.

To platí i v případě, že jste vlastníkem zboží.

Náš tip:
Odesílatel však může své nároky postoupit příjemci. Zašlete nám o tom písemné prohlášení.

A to jsem se akorat ptal, jake jsou teda podminky pro doruceni jejich zasilky tj. pocet doruceni a notifikace ](*,) Holt tam v pondeli sedel nejaky byrokrat.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49389
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod apuka » pon dub 11, 2022 22:08

mike píše:A to jsem se akorat ptal, jake jsou teda podminky pro doruceni jejich zasilky tj. pocet doruceni a notifikace ](*,) Holt tam v pondeli sedel nejaky byrokrat.
A nenapadlo Te, ze to asi je soucasti neverejne obchodni smlouvy - napr. si odesilatel muze vybrat z nekolika moznosti (samozrejme za prislusne ruzne ceny). Si nemyslim, ze seriozni spolecnost by "jen tak na dotaz" nekoho naprosto neopravneneho (ze zasilka dosla Tobe z Tebe opravneneho z hlediska prepravni spolecnosti nedela) informoval o presnych podminkachch smlouvy s nejakou jinou spolecnosti??? Ono i toto je soucasti obchodniho tajemstvi... S byrokracii/byrokratem to nema fakt nic spolecneho.

Kdybych byl ja na miste obchodniho partnera a na mne ten muj partner "jen tak" bez meho souhalsu poskytoval obsah nasich smluv, asi by dlouho mym partnerem nezustal. (Pokud bys na to zacal neco ve smyslu, ze u mne Te to neprekvapuje, tak se zeptej mistnich podnikatelu nebo odpovednych zastupcu ruznych spolecnosti, jak by se jim neco podbneho libilo.)

Neco jineho by bylo, kdyby ses obratil na odesilatele, na eshop a on by Ti bud primo odpovedel nebo kdyby nevedel, co si nasmlouval poptal u prepravce a Tobe predal zjistenou informaci. Jen bych spise ocekaval, ze bys i od nej dostal jen nicnerikajici univerzalnou odpoved.

Proste nekdy je treba si domyslet i sirsi souvislosti zdanlive "jednoduchych" dotazu a pripadnou odpoved nehodnotit pouze ze sveho sobeckeho a hodne omezeneho pohledu.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16566
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod mike » pon dub 11, 2022 22:16

Jj, puvodne jsem chtel napsal nejaky apuka, nezklamals :D Napsal jsem jim, co mi napsala CP, uplne stacilo, kdyby to potvrdili nebo vyvratili, pripadne si to s nima vyridili sami.

Predchozi dve odpovedi byly anglicky, lidsky a k veci. A taky z mailu, na ktery se da odpovedet, tohle ne. Proste nemecky byrokrat, pokud to tedy nebyl robot, vubec by mne to neprekvapilo.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49389
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod apuka » úte dub 12, 2022 8:15

No nic, vubec nechapes smysl, co znamena "obchodni tajemstvi" (a nestourej se, ze to je neco silnejsiho, vetsiho, i toto tam pada). Proste takoveto veci se cloveku mimo jednoduse nesdeluji. Fakt Ti toto neudela zadna seriozni firma nikde v civilizovanem svete. Ani to "potvrdili nebo vyvratili". Jinak by firme hrozila "ztrata duvery" a to je v oblasti, kde je konkurence velika docela znicujici vec, protoze se podobne veci rozkriknou rychlo a dosiroka.

Jak rikam, Ty se na veci koukas vyhradne ze sveho omezeneho pohledu a nedokazes se na to podivat i z pohledu druhe (a treti) strany. Ano, na to je dobra vymluva "ja jsem zakaznik" ("ja jsem pan") - ma to vsak malinkou chybu: z hlediska prepravce Ty nejsi zakaznik.
Jeste jednou opakuji - odpoved z DHL je jista znamka serioznosti spolecnosti a jakakoliv blizsi informace by byla znamka opaku.

(Ano, v apukovem svete se ocekava, ze domluvy (vcetne uzavrenych smluv) plati a jednotlive strany se budou drzet toho, na cemz se domluvili. I v oblasti duvernosti smlouvy. Taky vim, zes rikal, ze bys v apukovem svete zit nechtel ... Ja ve svete kde vyse uvedene neplati taky ne.)
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16566
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod pavproch » úte dub 12, 2022 12:53

Opět křitika na zasilkovna.cz: ty UR z UK vezla nějaká přepravní služba Hermes, v CZ ale bohužel zase zasilkovna.cz - přišel mi pouze mail, že balík převzali (před 3 dny) a pak už nic, až fčíl pošták zvonil u dveří ... no hlavně, že to (vůbec) dovezli (v rozumnou denní dobu), no. Ale obecně: další střípek do mozaiky proč nemám ráth "obskurní" doručovatelské služby.
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28270
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod apuka » úte dub 12, 2022 14:44

pavproch píše:nějaká přepravní služba Hermes
Ehm, v Zapadni Evrope je Hermes jedna z nejrozsirenejsich prepravnich sluzeb z obchodu pro soukrome osoby/domacnosti.

Coz nemeni nic na tom, ze se Zasilkovna zase jednou nevyznamenala.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16566
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod mike » úte dub 12, 2022 14:58

apuka píše:Coz nemeni nic na tom, ze se Zasilkovna zase jednou nevyznamenala.

Jj, zafungugovali uplne stejne, jako Ceska posta pri dorucovani me zasilky vyse, ostuda :twisted:

@pp: zadaval jsi tam nekde telefon a byl napsany na baliku? Od Zasilkovny normalne chodi SMS.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49389
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod pavproch » úte dub 12, 2022 15:22

Při objednávce v UK sem zadával jak číslo mobilu, tak mail, jetsli se to k zasilkovně dostalo nevím, neptal jsem se, minimálně mail zřejmě jo, dyž mi přišlo to oznámení. Ale jak píšu, už je mi to jedno, botky mám a to je to důležité.
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28270
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod mike » úte dub 12, 2022 15:32

apuka píše:Jeste jednou opakuji - odpoved z DHL je jista znamka serioznosti spolecnosti a jakakoliv blizsi informace by byla znamka opaku.

:lol: dneska se potvrdilo, ze to byla automaticka odpoved tykajici se uplne neceho jineho. Jj, to je opravdu znamka serioznosti spolecnosti.

Na ten mail jsem totiz odpovedel a prislo to same, akorat anglicky. To uz je srozumitelnejsi a je zrejme, ze jde o dohledani ztracene zasilky. O nic takoveho jsem nezadal a jako odpoved na muj vcerejsi mail to vubec nedava smysl. Zrejme minuly tyden po jejich poslednim mailu nastavili, ze je pripad vyresen a ted uz odpovida jen robot. Ne ze by mne to potesilo, ale v podstate jsem uz potom ani odpovidat nechtel, udelal jsem jen to proto, ze mi prisla odpoved od CP. Asi bych mohl ten pripad znovu otevrit pres ten formular, ale uz se mi nejak nechce, mam z toho pocit marnosti. Sice odpovidali, ale nevypadalo, ze by meli moc zajem to vyresit. Proste to predali CP a uz se za to neciti odpovedni. Coz by teda meli.

Tady je anglicka verze te automaticke odpovedi:
DHL píše:We have received your research request.

Unfortunately, however, we can only provide information about the shipment to the sender as our contractual partner. Therefore please contact the sender. The sender can then initiate a research for the shipment – quite simply online at dhl.de/nachforschungsauftrag.

This also applies in the event that you are the owner of the goods.

Our Tipp:
The sender can also assign his claims to the recipient. Kindly send us a written assignment declaration

Zadny reseach request jsem nezadaval a jako odpoved na muj vcerejsi mail to vubec nedava smysl. Proste robot, tentokrat aspon rozeznal anglictinu.

Cela tahle vymena svedci jen o tvem zvracenem uvazovani. Jsi velmi vynalezany v hledani vymluv, proc nekdo nemuze neco udelat. Idealne nejaky byrokrat. Pricemz ty vymluvy jdou zdaleka za ramec toho, cim argumentuje dotycny a hledas tam neco, co tam vubec neni. Ono to vyplyva z tveho nesmyslneho vykladu zakonu, vyhlasek apod, nad kterym se pravnici chytaji za hlavu. Proste dotahnout vsechno ad absurdum v neprospech slabsi strany, nejaka primerenost ti nic nerika.

Kdyby slo opravdu o pozadavek na hledani zasilky, tak tam bych chapal, ze to muze udelat jen odesilatel. Ale neslo.

apuka píše:Ano, na to je dobra vymluva "ja jsem zakaznik" ("ja jsem pan") - ma to vsak malinkou chybu: z hlediska prepravce Ty nejsi zakaznik.

To je ten byrokraticky pohled. De facto zakaznik jsem, protoze jsem za zasilku platil ja i kdyz neprimo pres prodejce. Kdyz nejsem spokojen, tak priste platit nebudu a zvolim si jineho prepravce. Takze je jen v jeho zajmu pripad vyresit.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49389
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod mike » úte dub 12, 2022 15:35

pavproch píše:Při objednávce v UK sem zadával jak číslo mobilu, tak mail, jetsli se to k zasilkovně dostalo nevím

Koukni se na listek na baliku, jestli je tam napsane.

pavproch píše:minimálně mail zřejmě jo, dyž mi přišlo to oznámení.

Jo pardon, tak to furt jeste zafungovali lip, nez Ceska posta :twisted: Od tech mi neprisel ani ten mail, vubec nic, proste (pry) privezli zasilku, zazvonili v nesmyslnou dobu, nikdo neotevrel, a tak ji zas odvezli. Coz mi mimochodem v roce 2022 prijde uplne prastene, vozit 15 kilovy balik na blind, jaka je sance, ze ho doruci? Jeste bych chapal na firemni adresu.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49389
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod pavproch » úte dub 12, 2022 15:40

Nepodívám se, obal vč. samolepícího štítku s adresou je už v popelnici.
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28270
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod apuka » stř dub 13, 2022 12:53

mike píše:Cela tahle vymena svedci jen o tvem zvracenem uvazovani. Jsi velmi vynalezany v hledani vymluv, proc nekdo nemuze neco udelat. ...
Kdyby slo opravdu o pozadavek na hledani zasilky, tak tam bych chapal, ze to muze udelat jen odesilatel. Ale neslo.
Jo, o zvracenem uvazovani to je - jen si zdaleka nejsem jiste, ze zvracene je to moje. Ty evidentne asi nic netusis, jak to v obchodni sfere a se smlouvami a poskytovani informaci z ni.

Ja jsem zadne vymluvy nehledal, jen jsem poukazoval na to, ze na danou informaci jednoduse nemas pravo. Z Tveho hlediska je velky rozdil v tom jestli bys zadal "hledani zasilky" a "poskytnutim informace o poctu doruceni a notifikaci". To prvni chapes, ze muze jen odesilatel - ale na to druhe si myslis, ze mas pravo i Ty, jako "de facto zakaznik" (no, opravdu skvely pojem :-)). Opravdu nechapes, ze v tom druhem pripade se ptas na podminky v neverejne smlouve? A to znovu zopakuji, Tvuj konstrukt
mike píše:De facto zakaznik jsem, protoze jsem za zasilku platil ja i kdyz neprimo pres prodejce.
je fakt ujety... Tys DHL opravdu nic neplatil, tys platil za zabezpeceni prepravy (a to konkretne DHL-kem) prodejci. Co a jak to on ma s prepravcem vyresene, do toho Ti u prepravce nic neni - na to se max. muzes zeptat prodejce, ale to se opakuji.

Nebo si myslis, ze by bylo vhodne, kdyby ses obratil na DHL s dotazem, kolik plati za prepravu Tve zasilky ten konkretni prodejce u konkretni zasilky, tak ze bys na tuto informaci jako "de facto zakaznik" pravo mel??? TO je pritom principialne uplne stejny typ dotazu - chces se dozvedet neverejny udaj ze smlouvy, se kterou nic nemas. (Se zase opakuji, stejne jako s dalsi otazkou.)

Proc se nezeptas zdejsich pravniku a podnikatelu, jak se k tomu stavi z pravniho i "obchodne-duverneho" hlediska?
mike píše:Kdyz nejsem spokojen, tak priste platit nebudu a zvolim si jineho prepravce. Takze je jen v jeho zajmu pripad vyresit.
Toto je taky ponekud zvracene uvazovani - ne ze priste si vyberes jineho prepravce, ale ze je v jeho zajmu pripad vyresit. Ja si osobne myslim, jak uz jsem naznacil, ze v tomto pripade spise by slo o to, jestli potencialne ztratit jednoho, kto si v jednom eshopu vybere dopravu nima nebo ztratit jeden eshop, ktery ma xxx prepravenych balicku s nima. Plus pokud se to dozvi i dalsi, tak potencionalni ztratu i nekterych z nich.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16566
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti

Příspěvekod pavproch » stř dub 13, 2022 13:10

mike píše:Kdyz nejsem spokojen, tak priste platit nebudu a zvolim si jineho prepravce.

Technická (aftermath mých nákupů v zahraničních sexshopech) - ve velké většině případů ty sexshopy NEdávájí možnost výběru přepravce (narozdíl od nákupů v sexhopech .cz, kde je skoro vždy velký výběr možností přepravy).
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28270
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)

PředchozíDalší

Zpět na Pokec