Re: Ceska posta a jini prepravci; stiznosti a zkusenosti
Napsal: pát říj 22, 2021 11:35
@etheric: Jeste v nedavne minulosti jsem taky parkrat "skolil" zamestnance post (ale i na par jinych mistech - pokladna CD, banka, VZP), jak se neco dela. V tech pripadech jsem se jim nedivil - chtel jsem hodne neobvykle (ale nabizene!) sluzby. Tak jsme postupne vystridali skoro vsechny zamestnance i vedouci, volalo se do nadrizene pobocky az nakonec do ustredi. (A vetsinou se na 20-30 minut prakticky zastavilo odbavovani na vsech prepazkach, bo vsichni chteli vedet, jak se to dela .) Na tom ale nesejde.
Pri tom jsem ale mel moznost zjistit, ze maji k dispozici takovou tlustou prirucku o jednotlivych sluzbach, bohuzel tech sluzeb nabizeji cim dal vice, navic se podminky furt meni, takze se stava, ze o necem jim "manual" dorazi, az to je v behu mesice nebo uz plati neco jineho. To same je s jeich pocitacovym systemem. Tak jsem se je ptal i na skoleni - to se deje zpusobem, ze ustredi proskoli nejake krajske zamestnance, ti maji preskolit okresni a obvodni, ti dale vedouci pobocek a vedouci potom ostatne zamestnance. Asi si umis predstavit, jak dlouho to trva, kym se proskoli kazdy zamestanec u prepazky (prakticky to delaji ve volnem case - v praci na ne talci delat jine veci, napr. prodavat doplnkove - a ziskove - veci, jako pojisteni ). No a kym se "prepazkar" vetsinu veci nauci, tak casto bud jeho misto zrusi nebo preradi nekam jinam.
Samozrejme, to nic nemeni na tom, ze by to vedet meli.
V "pripade sobb", kdyz se vytvori elektronicke podani zasilky, tak to je jenom zaklad. Na pobocce do toho zapisuji/pridaji pozadovane sluzby, resp. upresneni. Prvni a nejzakladnejsi otazka je, jestli to ma byt standardni (doruceni za 2 dny) nebo expresni (dalsi den) balik. To by se mel zeptat postak hned na zacatku. Problemem je, ze se to zeptat da ruzne a starsim lidem, kteri se v tom nevyznaji muze byt volba nejasna. Napr. kdyz je otazka cca "chcete to rychlejsim dorucenim nebo pomalou cestou", tak se muze leknout, ze pomala cesta znamena, "nekdy dorucime"... Atd.
Takze je to vzdy o cloveku a komunikaci.
Pri tom jsem ale mel moznost zjistit, ze maji k dispozici takovou tlustou prirucku o jednotlivych sluzbach, bohuzel tech sluzeb nabizeji cim dal vice, navic se podminky furt meni, takze se stava, ze o necem jim "manual" dorazi, az to je v behu mesice nebo uz plati neco jineho. To same je s jeich pocitacovym systemem. Tak jsem se je ptal i na skoleni - to se deje zpusobem, ze ustredi proskoli nejake krajske zamestnance, ti maji preskolit okresni a obvodni, ti dale vedouci pobocek a vedouci potom ostatne zamestnance. Asi si umis predstavit, jak dlouho to trva, kym se proskoli kazdy zamestanec u prepazky (prakticky to delaji ve volnem case - v praci na ne talci delat jine veci, napr. prodavat doplnkove - a ziskove - veci, jako pojisteni ). No a kym se "prepazkar" vetsinu veci nauci, tak casto bud jeho misto zrusi nebo preradi nekam jinam.
Samozrejme, to nic nemeni na tom, ze by to vedet meli.
V "pripade sobb", kdyz se vytvori elektronicke podani zasilky, tak to je jenom zaklad. Na pobocce do toho zapisuji/pridaji pozadovane sluzby, resp. upresneni. Prvni a nejzakladnejsi otazka je, jestli to ma byt standardni (doruceni za 2 dny) nebo expresni (dalsi den) balik. To by se mel zeptat postak hned na zacatku. Problemem je, ze se to zeptat da ruzne a starsim lidem, kteri se v tom nevyznaji muze byt volba nejasna. Napr. kdyz je otazka cca "chcete to rychlejsim dorucenim nebo pomalou cestou", tak se muze leknout, ze pomala cesta znamena, "nekdy dorucime"... Atd.
Takze je to vzdy o cloveku a komunikaci.