Olchor píše:Nevím, jak je ošetřeno čekání na vůz ze zahraničí. Na přípoje vlaky obvykle čekají jen pár minut a nikoho pak nezajímá, že ti přípoj ujel. Tak by holt přímý vůz jel jiným spojem.
Pokud je to primy vagon, hlavne na nocnich spojich, na ten se ceka, jen vyjimecne se necha na dalsi spoj. Toto je osetrene mezinarodnimi smlouvama. Navic je to trochu slozitejsi, protoze jsou normy a predpisy, ktere lokomotivy/vagony mohou kde a jak jezdit, takze ne vzdy to jednoduse jde udelat.
Co se tyce komunikace se zahranicim ohledne spozdeni, to je asi taky osetrene smlouvama, presne nevim, jak to funguje, ale podle mych zkusenosti casto do CR (pohranicni "prebirajici" nadrazi) netusi presne aktualni spozdeni v zahranici. A uz vubec ne vzdy (ehm, spise malokdy) jsou aktualne informovani o aktualnim spozdeni, kdyz se zvetsuje/zmensuje (kupodivu se to taky stava, coz je velice fajn, kdyz hodinu po pravidelnem odjezdu je vsude 120 min spozdeni, podle toho se zaridis a kdyz prijdes na nadrazi pul hodiny pred vyprsenim 120 min, tak zjistis, ze mezitim z minuty na minutu kleslo spozdeni na 70 minut a vlak je uz davno pryc
; taky to bylo "aktualnim" informovanim ze zahranici).
Jinak me to naskakovani spozdeni taky sere, to nijak nehajim. Zatim jsem nasel nejlepsi reseni (pro vlaky CD) pouzivat aplikaci MujVlak od CD, tam je vzdy aktualni spozdeni, co CD ma k dispozici.
Na druhe strane, situace v D a A je v pripade necekanych problemu casto jeste chaotictejsi nez u CD a ziskat informace je jeste slozitejsi nez u nas. O tom bych mohl hodne dlouho psat
, neco se najde v tomto topicu.
O SK a H,kde o tom neco vim radeji ani nemluvim. Takze jeste budme radi za CD.
Mimochodem, pokud nekdo osoben zazil necekane a opravdove komplikace u RegioJetu, muze tady napsat sve zazitky
. Nejlepe jeste ze slovenske trati, kde je vyhradnym verejnym dopravcem - Bratislava - Komarno. Tam se mnoho cestujicich lidi nemuze dockat, az jim skonci smlouva (a to ZSSK je o level niz nez CD).