Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

o všem možném, co se zrovna nehodí do žádné jiné kategorie

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » úte kvě 14, 2024 3:18

Musim rict, ze EC z Prahy do Decina a dal do Nemecka jsou cim dal horsi. Pamatuju doby, kdy nas v celem vagonu bylo par, ted jsou narvane do posledniho mista. V sobotu vecer jsem bral posledni dve mistenky do jednicky na nedelni dopoledne. Do dvojky uz nebyla ani jedna. CD zavedly prijemnou novinku, pri koupi jizdenky se ukazuje zaplnenost vlaku. A tak je hezky videt, ze v nedeli a nejspis i v sobotu jsou cervene vsechny. Bohuzel z casti mladymi Nemci, kteri jsou hlucni od prirody a navic ve vlaku jeste chlastaji... Koukam, ze nektere jsou uplne zaplnene i na zitra tj. utery #-o

Cestou zpatky jsme se rozhodli zkusit Euronight, jelikoz nove odjizdi z Decina ve 23 a mame tak prostor pro delsi trasu. Vlak je luzkovy, ale jsou tam dva vagony na sezeni s povinnou rezervaci. Kdyz jsem po 16 kupoval na mobilu jizdenku (to jsme se rozhodli, ze pujdeme na nej), tak mi to pridelilo mista v prvnim kupe (vybrat se tady neda). Z toho jsem usoudil, ze vagony budou prazdne, jelikoz Nemci si na nocni cestu koupi luzko a kdo jiny by v nedeli pred pulnoci cestoval po CR, zvlast kdyz je povinna mistenka za 70 Kc.

Vic jsem se splest nemohl. Ta dve mista byla zrejme uplne posledni a pridelovala se z opacne strany. Oba vagony byly plne podivnych existenci, v nasem kupe byli mladi ekoteroriste, vracejici se z nejake akce v Nemecku, coz mozna byla jeste jedna z nejlepsich variant. Jak jsme sedeli na kraji vagonu, tak jsme mohli sledovat, jak se u zachodu dela fronta lidi, co tam jde spachat vecerni hygienu vcetne cisteni zubu. Zachod pak podle toho vypadal a ze je tam voda nepitna jim evidentne nevadilo. Vypada to, ze tyhle vagony pouzivaji nemecke socky, co nemaji na luzko. Zajimalo by mne, jestli tak jedou az do Rakouska... Kazdopadne, pokud jeste nekdy pojedeme timhle vlakem, tak jedine jako nouzovkou, kdyz nechytneme posledni cesky rychlik (ty byvaji pro zmenu skoro prazdne, jednicka uplne).
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49699
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » úte kvě 14, 2024 10:07

Rekl bych, ze jste meli stesti, ze Vas vubec vzali - a to jen kvuli existence toho jedineho vozu k sezeni do Budapesti. Do zbylych do Grazu by Vam neprodali mistenku, resp. ani globalni jizdenku. Ten do Budapesti vcetne jeste jednoho lehatkoveho a jednoho luzkoveho je v tom vlaku bezny Euronight provozovane MAV, ostatne vagony jsou globalni NightJet, provozovane OBB a rekl bych, ze ty kratke

Navic Vas urcite moc radi videli lide, kteri tam uz byli - krome nastoupivsich v Drazdanech a Bad Schandau. Mel by tam totiz byt od 22:00 nocni klid :wink:.

Jinak ty nocni vlaky jsou jedny z nejvytizenejsich dalkovych spoju v Evrope a nepouzivaji je - ani ve vagonu na sezeni - pouze "socky". Bezne s tim cestuji mladi ve skupinach a pro ne jsou kupecka lepsi nez lehatka, ale mnohdy i lide ve strednim veku. Ale vylucne na dlouhe streky. Samozrejme, hraji roli i penize - vem, ze za 29,90 (sedadlo) se muzes dostat napr. z Berlina do Grazu. Za tolik nekoupis ani zpatecni jizdenku z Drazdan do Bad Schandau (na EC)....
Co se tyce tech zachodku - v beznich NightJetech by mely byt nejenom obycejne zachodky, ale i umyvarny, dokonce nekdy i sprchy a lidi vyuzivajici NightJet jsou na to zvykli. I v tom je rozdil mezi NightJetem a Euronightem.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16773
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » úte kvě 14, 2024 14:42

apuka píše:Rekl bych, ze jste meli stesti, ze Vas vubec vzali - a to jen kvuli existence toho jedineho vozu k sezeni do Budapesti. Do zbylych do Grazu by Vam neprodali mistenku, resp. ani globalni jizdenku.

Jak to myslis, stesti? CD tam normalne prodavaji jizdenky, akorat s povinnou rezervaci. Vozy na sezeni jsou tam dva a co jsem koukal driv, tak den predem neni problem jizdenku koupit. Kolik bylo jeste volnych rezervaci fakt nevim, tohle se chova jinak, nez ostatni vlaky. Neni tam planek a neda se vybrat konkretni misto, proste ti neco prideli.

apuka píše:Navic Vas urcite moc radi videli lide, kteri tam uz byli - krome nastoupivsich v Drazdanech a Bad Schandau. Mel by tam totiz byt od 22:00 nocni klid

Tva predstava se (jako obvykle ;-)) zcela rozchazi s realitou. Nastupovali jsme ve 23:00 a zadny klid tam nebyl. Po chodbickach se poflakovaly podivne existence a v kupe delaly podivne veci. V nasem kupe se ekoteroriste vesele bavili, ale ti aspon byli strizlivi. Pruvodci prisel az za Ustim, u nas zacinal, takze druhy vuz prochazel okolo 23:30. Kontroloval i ty rezervace. Ted mne napada, co by asi delal, kdybychom je nemeli. Jelikoz dalsi zastavka byla nas vystup 8-[ Okolo tech 23:30 se u zachodu zacala delat fronta na hygienu. Do klidu to fakt melo hodne daleko, v normalnim vlaku byva vetsi.

apuka píše:Jinak ty nocni vlaky jsou jedny z nejvytizenejsich dalkovych spoju v Evrope a nepouzivaji je - ani ve vagonu na sezeni - pouze "socky".

Pisu o tom, co jsem videl. Znacna cast te mladeze by skvele zapadla mezi bezdaky v Praze u Hlavniho nadrazi. Kdyz slezu po tydnu z hor, tak vypadam civilizovaneji a min smrdim [-(

apuka píše:Samozrejme, hraji roli i penize - vem, ze za 29,90 (sedadlo) se muzes dostat napr. z Berlina do Grazu.

Hmm, to by asi vysvetlovalo... Cekal bych ale, ze preferovana budou luzka a lehatka a vozy k sezeni jsou jen doplnek spis pro vnitrostatni prepravu.

apuka píše:Co se tyce tech zachodku - v beznich NightJetech by mely byt nejenom obycejne zachodky, ale i umyvarny, dokonce nekdy i sprchy a lidi vyuzivajici NightJet jsou na to zvykli. I v tom je rozdil mezi NightJetem a Euronightem.

Ano, ale v luzkovych a lehatkovych vagonech. Tohle byl normalni stary Siemens (jinak dobry) a zadna umyvarna tam nebyla. Proto stala fronta na zachod.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49699
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » úte kvě 14, 2024 15:55

mike píše:ak to myslis, stesti? CD tam normalne prodavaji jizdenky, akorat s povinnou rezervaci. Vozy na sezeni jsou tam dva a co jsem koukal driv, tak den predem neni problem jizdenku koupit.
Vzdyt pisu, ze ten Vas vagon a pred nim jeden luzkovy a jeden lehatkovy jsou "Euronight", vlastne nepatri do site "NightJet", "jen" jej ve spolupraci s jinou spolecnosti (tady madarske zeleznice MAV) "vozi" na sve souprave. Plati tam bezne prepravni podminky a bezny tarif - jen je to na sezeni povinne mistenkove. Ostatne vagony tvori soupravu NightJet a to je vlak s globalni cenou a jinymi pravidly. Presneji receno, jsou to dva spojene vlaky, coz je pro bezneho cestujiciho ponekud slozite pochopitelne :-). Otazkou je, jestli v prvnich dvou sedacich vagonech chodi cesky pruvodci nebo to obhospodaruje personal ve vyhrazenem prvnim oddilu druheho vagonu. Protoze aby se pruvodci dostal k tomu poslednimu vagonu, kde jste sedeli, by musel prejit pres vsechny luzkove a lehatkove vagony, ktere ale vsechny obhospodaruje vlastni personal. Navic, alespon u luzkovych/lehatkovych vlacich, kde jsem kdy cestoval davneji, byvaji dvere vagonu zamcene, pokud tam nema nikdo nastoupit/vystoupit.

Ale do prvnich dvou "sedacich" vagonu do Grazu byste si nejspise nekoupili jizdenku/mistenku na strankach CD. Nenabizi je ani stranky NightJetu ani provozovatele OEBB. Taky bych rekl, ze ve vsech NihgtJet vagonech je nocni vnitrostatni preprava vyloucena.

Ja jsem uvadel podle planovaneho razeni - ale i NightJet, vypada, ma s vagonami problemy, protoze podle skutecneho razeni v nektere dny nejely vsechny planovane vagony a ne vsechny zarazene (krome tech od MAVu) byly presne ty same, ktere tam mely byt.
mike píše:Tva predstava se (jako obvykle ;-)) zcela rozchazi s realitou.
To neni "ma predstava", v casti NightJet je to predepsane pravidlo, na ktere by mel vlakovy personal dohlizet. Ale zase, jak jsem psal - Vy jste sedeli v Euronightu, tam je sedaci vagon v beznem provozu s jinymi pravidly (a bezny cesky pruvodci ani ty moc nevyzaduje dodrzovat :twisted:).
mike píše:Ano, ale v luzkovych a lehatkovych vagonech. Tohle byl normalni stary Siemens (jinak dobry) a zadna umyvarna tam nebyla.
Ano, proto jsem psal, ze "v Nightjetech", tam to primo pisu v popisu vybaveni sedacich vagonu. Ale ano, sprchy jsou jenom v lehatkovych a/nebo luzkovych. Umyvarky i v sedacich.
mike píše:Znacna cast te mladeze by skvele zapadla mezi bezdaky v Praze u Hlavniho nadrazi. Kdyz slezu po tydnu z hor, tak vypadam civilizovaneji a min smrdim
Ty asi nemas velke zkusenosti se skupinami mladiku "z civilizovanych zemi", kteri jezdi spolecne na dovolene do cizich krajin nebo na ruzne festivaly :wink:. Po ceste tam to jeste jakz-takz ujde. To byva problem jen najit misto pro bagaz (nekdy i pro sebe) kvuli nalozi baliku piva a jineho vybaveni... Cestou zpet je to ale vetsi zazitek :-). (Ne ze by to byvalo moc jine na dalkovejsich vnitrostatnich spojich ve spravne dny...)
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16773
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » sob kvě 18, 2024 15:03

CD se prekonavaji. Cekali jsme ted na osobak, ktery mel zpozdeni 10 minut. Pricemz jizdni doba toho vlaku je celych 5 minut :D Litovel - Cervenka, 3 km, musel jsem se kouknout, na co v te dire cekame (v EC...).
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49699
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » úte kvě 21, 2024 10:57

mike píše:CD se prekonavaji
Nechtel by ses konecne smirit s tim, ze za spoustu veci nemuze CD?

Pokud EC cekal na ten osobak, tak jsou jen dve moznosti, proc:

1) Je tam predepsany pripoj - EC objednava Min. dopravy a to predepisuje pripoje (pripadne po domluve s OL krajem, ktery objednava mistni prepravu a urcuje na to podminky).
2) Byla tam nekde vyluka a EC necekal na osobak, jenom ten zrovna tehdy prisel. Vyluky zase spadaji pod SZDC.

Kde v tom vidis neco, cim se prekonavaly CD, pokud se ridili podle pozadavku objednatelu prepravy?
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16773
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » úte kvě 21, 2024 14:02

Je tu jeste nekdo jiny kdo nepochopil, ze mi slo o to, ze CD dokazou udelat 10 minut zpozdeni u vlaku, ktery ma jizdni dobu 5 minut?
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49699
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » úte kvě 21, 2024 14:37

Je tu jeste nekdo jiny, kdo nepochopil, ze to spozdeni s pravdepodobnosti blizici se jedne neudelaly CD, ze za to muze nekdo jiny? ](*,) (a je tu jeste nekdo, kdo nnepochopil, ze mike si nutne musi do CD a podobnych instituci kopnout i kdyz si je dobre vedom, ze problem neni na strane CD? A to same s Ceskou Postou a nekteryma jinyma institucemi, ktere nema rad... :twisted: )
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16773
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » úte kvě 21, 2024 16:33

Aspon je hezky videt, jak pracujes s pravdepodobnosti :roll:

Vracime se jednickou. Zachod se neda zamknout zevnitr, pojistka se volne protaci. Za to urcite taky nemuzou CD :twisted:
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49699
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » stř kvě 22, 2024 14:12

Miku, klidne se stezuj na CD, pokud za to, na co se stezujes opravdu mohou CD - napr. cos ted psal. Ale proc musis hazet na CD spinu v pripadech, kdy je (skoro) evidentne jasne, ze problem neni zpusobeny nima? Napr. ten pripoj a to spozdeni.

Jak uz urcite vis (minimalne jsi na to byl na OF mnohokrat upozorneny), za cekani na pripoje na objednanych tratich obsluhovanych CD nemohou CD, ale objednavatel - on si urcuje podminky pripoju. Za opozdeni vypraveni vlaku ze stanice, kdyz je tam vlak vcas nemohou CD, ale SZDC. Za opozdene vypraveni vlaku z duvodu vyluky nebo cekani na prijezd nebo prujezd jineho vlaku, ktery neni pripoj nemohou CD, ale SZDC.

Mimochodem, predpokladam, ze kdyz jste cekali v Cervence na osobak, tak nejspise jsi jel EC Valassky Expres a smerem na Olomouc. Kdyz jsem si narychlo preletnul spoje. ktere v sobotu tam pres Cervenku jeli, vcetne osobaku z Litovle, tak nachazim jedine EC, ktere asi 5 min. spozdeni v Cervence. No a ten osobak, na ktery jste cekali, kupodivu nema jizdni dobo 5 minut, ale 1:25 hodin, vyjizdi ne z Litovle ale z Prostejova a jen tak mimochodem spozdeni nabral v Senici na Hane, kde cekal na 13 min. spozdeny osobak, na ktery byl pripojem... Takze je jasne, ze kopes do nespravneho psa - muzes se stezovat na Olomoucky kraj, resp. jejich koordinatora IDS, proc maji udelane spojeni, jak maji a pripadne jeste na Min. dopravy, proc to EC cekalo na osobak, kdyz tam kazdou chvili jezdi na OL osobak.
mike píše:Aspon je hezky videt, jak pracujes s pravdepodobnosti
Mam dojem, ze je hezky videt, jak pravdepodobnosti nerozumis Ty :wink:.
"Pravdepodobnost blizici se jedne, ze spozdeni neudelaly CD" znamena, ze je naprosto mizerna pravdepodobnost, ze spozdeni udelaly CD :-.. (Mozna sis to puvodne precetl, kdyz jsem tam mel "blizici se nule", protoze jsem mel vetu sformulovanou trochu jinak /bez toho "ne"/ ale nakonec jsem to zmenil a zjednodusil, jen jsem u toho zapomel opravit pravdepodobnost na opacnou - to jsem docela rychle upravil, kdyz jsem si na to spomenul. Kazdopadne mel jsi jeste dost casu si to precist jeste jednou predtim nez jsi odpovedel...)
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16773
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » stř kvě 22, 2024 15:29

apuka píše:za cekani na pripoje na objednanych tratich obsluhovanych CD nemohou CD, ale objednavatel - on si urcuje podminky pripoju

Objednatel si objedna dopravu vcetne podminek, ale urcite nenuti CD, aby v useku Zabreh - Olomouc degradovalo EC na osobak nebo spesny vlak. V Mohelnici ani Cervence driv nestavely ani rychliky, ale asi holt pro ne bylo vyhodne to takhle udelat. Ve vysledku tam pak EC nabere zpozdeni. Tj. muzou za to CD. A jak uz jsem mnohokrat psal, jizdenku si kupuju od CD, smlouvu tedy uzaviram s CD a z meho hlediska tedy muzou za jeji nedodrzeni CD. Je mi uplne uprdele, jaka byla puvodni pricina, to je ciste vec CD, aby si to nejak osetrili.

Dal uz to nehodlam resit, napsal jsem kratkou poznamku, protoze mne situace pobavila a ty z toho udelas aferu na nekolik stran. Pores si to se svym psychiatrem.

apuka píše:Mam dojem, ze je hezky videt, jak pravdepodobnosti nerozumis Ty

Neresim tvou neschopnost se srozumitelne vyjadrit, ale ciste pravdepodobnost. Nejaka zavada na vlaku (CD) nebo treba to, ze mel strojvudce sracku a musel na zachod, se pravdepodobnosti rozhodne neblizi nule.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49699
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » čtv kvě 23, 2024 9:30

mike píše:Objednatel si objedna dopravu vcetne podminek, ale urcite nenuti CD, aby v useku Zabreh - Olomouc degradovalo EC na osobak nebo spesny vlak. V Mohelnici ani Cervence driv nestavely ani rychliky, ale asi holt pro ne bylo vyhodne to takhle udelat. Ve vysledku tam pak EC nabere zpozdeni. Tj. muzou za to CD.
Boze, to uz snad neni mozne, jak dokazes prekrucovat veci ](*,).

Nejzakladnejsi podminkou, urcenou objednavatelem dopravy jsou zastavky, kde konkretni vlak musi (a muze) mit zastavky. Tj. objednavatel to prikazuje CD - a CD si nemuze urcit zadne dalsi zastavky podle sve vule na objednanem vlaku.
mike píše:izdenku si kupuju od CD, smlouvu tedy uzaviram s CD a z meho hlediska tedy muzou za jeji nedodrzeni CD. Je mi uplne uprdele, jaka byla puvodni pricina, to je ciste vec CD, aby si to nejak osetrili.
Fajn, podle teto logiky kdyz si od CD koupis jizdenku napr. z Prahy do Silianu, tak za hodinove spozdeni vlaku na odchodu z Lienzu nebo za ujeti pripoje ve Spittalu po hodne spozdenem prijezdu Railjetu ze Salzburku taky muze CD a "Tobe bude uplne u prdele, jaka byla puvodni pricina, to je ciste vec CD, aby si to osetril"?
Ponekud zvlastni pohled... :lol:

Ja bych to tady taky neresil, delam to jenom proto, ze je to uplne krasna ukazka Tveho uvazovani, toho, jak Te (ne)zaujimaji fakta a skutecnosti, ale radeji si prizpusobis svet svemu ujetemu pohledu - a podle toho pohledu potom soudis jine, v tomto pripade kopes do CD. Delas to, bohuzel, bezne i v jinych temach na OF.
mike píše:Nejaka zavada na vlaku (CD) nebo treba to, ze mel strojvudce sracku a musel na zachod, se pravdepodobnosti rozhodne neblizi nule.
Hm... To asi zase ty Tvoje ujete predstavy, co nejake zavedene pojmy znamenaji, v tomto pripade predpokladam, ze u Tebe je to neco pod 0,00001....
Takze jen pro Tvoje info, interval "pravdepodobnost blizici se nule" sice neni presne definovan, ale jako horni hranice se pouziva 5-10% podle oboru. Je to vice-mene synonym pojmu "velmi nizka pravdepodobnost".

No a podle Tebe pravdepodobnost neceho z toho, cos psal bude alespon 5%??? Pokud ano, urcite tyto sve uvahy mas podlozene nejakymi udaji (co zvyknes vyzadovat od jinych).
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16773
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » čtv kvě 23, 2024 20:22

apuka píše:Nejzakladnejsi podminkou, urcenou objednavatelem dopravy jsou zastavky, kde konkretni vlak musi (a muze) mit zastavky. Tj. objednavatel to prikazuje CD - a CD si nemuze urcit zadne dalsi zastavky podle sve vule na objednanem vlaku.

OMG... Objednavatel nemuze nic prikazovat, uzaviraji smlouvu. Je ciste na CD, jestli ji podepisou nebo ne.

apuka píše:Fajn, podle teto logiky kdyz si od CD koupis jizdenku napr. z Prahy do Silianu, tak za hodinove spozdeni vlaku na odchodu z Lienzu nebo za ujeti pripoje ve Spittalu po hodne spozdenem prijezdu Railjetu ze Salzburku taky muze CD a "Tobe bude uplne u prdele, jaka byla puvodni pricina, to je ciste vec CD, aby si to osetril"?

Demagogie. V tomhle pripade si kupuju mezinarodni jizdenku a jednotlivi dopravci jsou zodpovedni za useky na svem uzemi.

Nicmene to, od koho kupuju jizdenku, takove dusledky ma. V lete jsme chytli asi pul hodiny zpozdeni ve Spittalu, jelikoz nase EC cekalo ve Villachu na pripoj. V Salzburku nam ujel railjet o minutu, jelikoz ten pro zmenu necekal vubec. Abychom se do vecera dostali do Prahy a taky jeli povinnym vlakem pres hranice, museli jsme jet WESTbahnem a ten si samozrejme zaplatit. Po navratu jsem poslal OEBB (ktere za to cele mohlo) zadost o proplaceni jizdenky s popisem situace. Presne po 30 dnech prisla odpoved, kterou ocituji:

OEBB píše:The ticket-issuing railway company deals with the requests for reimbursement and other damages.
You didn't have an ÖBB ticket.
In your case, the CD - České dráhy, from which you bought the tickets, is responsible.
Please contact the CD directly.

Doufam, ze slovnimu spojeni is responsible rozumis i ty.

Dal jsem to neresil, jelikoz jsem usoudil, ze s CD by to byla akorat ztrata casu. Cukaji se i v mnohem jednodussich pripadech u nas, kdyz je situace naprosto jasna. Takze jsem 70 Euro ozelel s tim, ze vydelat je mne stoji min casu i nervu.

apuka píše:Takze jen pro Tvoje info, interval "pravdepodobnost blizici se nule" sice neni presne definovan, ale jako horni hranice se pouziva 5-10% podle oboru. Je to vice-mene synonym pojmu "velmi nizka pravdepodobnost".

Mozna v apukavesmiru, ale v tomhle ani smykem. 5 - 10 % neni ani velmi nizka pravdepodobnost, proste jen nizka. Blizici se nule opravdu znamena, ze se blizi nule, takze rozhodne pod 1 promile, spis vyrazne min. Ciste jako priklad, takhle se kategorizuji vedlejsi ucinky leku (vybrano z nahodneho letaku):

Velmi časté (postihují více než 1 z 10 pacientů) (> 10 %)
Časté (postihují až 1 z 10 pacientů) (az 10 %)
Méně časté (postihují až 1 ze 100 pacientů): (az 1 %)
Vzácné (postihují až 1 z 1000 pacientů) (az 1 promile)
Velmi vzácné (postihují až 1 z 10 000 pacientů) (az 0.1 promile)

Normalni clovek by pravdepodobnost blizici se nule rozhodne nepouzil jako synonymum pro slovo caste, ale spis velmi vzacne. Mezi vedlejsi ucinky s pravdepodobnosti blizici se nule obcas patri i smrt a chtel bych videt nekoho, kdo by si vzal lek, u ktereho by byla pravdepodobnost smrti 5 - 10 %.

Cimz chci rict, ze tvuj vyklad nekterych pojmu je naprosto absurdni a pak neni divu, ze se nemuzes s nikym domluvit. Je mi ale jasne, ze za to muzou oni a jen ty jsi letadlo.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49699
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » čtv kvě 23, 2024 22:22

Jeste mne napadlo, co na to AI:
mike píše:Jake priblizne hodnote pravdepodobnosti bys priradil slovni spojeni "pravdepodobnost blizici se nule"?
ChatGPT píše:Slovní spojení "pravděpodobnost blížící se nule" obvykle označuje velmi malou pravděpodobnost, která je však nenulová. V kontextu běžného použití by tato pravděpodobnost mohla být interpretována různě v závislosti na situaci, ale obecně bych ji přibližně vyjádřil jako:

10^−5 az 10^−9

To znamená pravděpodobnost v rozmezí 0.00001 (jedna ku sto tisíc) až 0.000000001 (jedna ku miliardě). Toto rozpětí zachycuje myšlenku "blížící se nule" tím, že zohledňuje velmi nízké, ale stále nenulové pravděpodobnosti
.
mike píše:A "velmi nizka pravdepodobnost"?
ChatGPT píše:Slovní spojení "velmi nízká pravděpodobnost" by obecně označovalo pravděpodobnost, která je malá, ale ne tak extrémně malá jako "pravděpodobnost blížící se nule". Pro "velmi nízkou pravděpodobnost" bych přibližně uvažoval hodnoty v rozmezí:

10^−3 az 10^−5

To znamená pravděpodobnost v rozmezí 0.001 (jedna ku tisíci) až 0.00001 (jedna ku sto tisíc). Toto rozpětí je výrazně nižší než běžné pravděpodobnosti, ale stále vyšší než pravděpodobnosti označované jako "blížící se nule".
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49699
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » pát kvě 24, 2024 11:20

Diky za skvelou ukazku, jak mizerne AI v nekterych ohledech funguje :wink:. Protoze tady Ai dalo dokopy slovo "pravdepodobnost" s interpretaci "hodnota blizici se nule". Jenze tu interpretaci vzal z prislusneho oboru matematiky (pouziva se napr. pri limitach) a s pravdepodobnosti to nema vubec nic spolecneho, "pravdepodobnost blizici se nule" je pojem opravdu o necem jinem.
No a Tvoje citovany priklad z letaku leku je zase nadherna ukazka, ze ten z nas dvou, kdo mate pojmy a nerozumi jim, nejsem ja... :smt044 (ale spise je to k :smt022 nebo, pokud bys to delal vedome, tak :vom:)

To same se da rict o Tvych reakcich na muj prispevek o CD... Totalne nepochopeni situace, prevraceni slov... ](*,) Jen konkretne:
mike píše:Objednavatel nemuze nic prikazovat, uzaviraji smlouvu. Je ciste na CD, jestli ji podepisou nebo ne.
Asi netusis nic, jak se soutezi doprava, ze (v pripade primeho vyberu, kde to takto jeste delali plati to same)? Predstav si, objednavatel vypise docela presne podminky, kde mj. presne urcuje stanice, kde maji vlaky zastavovat i pripojne relace a podminky. Ano, je na CD, jestli se te souteze zucastni - ale kdyz ano a vyhraje, podepise smlouvu - zase ano, je na ni, jestli podepise nebo ne :roll: ](*,).
Jenze co to ma spolecneho s tim, ze CD by melo mit zodpovednost za cekani na pripoj a spozdeni z tohoto duvodu? Proto, ze podepsaly smlouvu, ze tam bude nejakou dobu na pripoj cekat?
Jeste Ty mluv neco o "apukavesmiru"... Ten Tvuj vesmir je naprosto ujety...
mike píše:Demagogie. V tomhle pripade si kupuju mezinarodni jizdenku a jednotlivi dopravci jsou zodpovedni za useky na svem uzemi.

Nicmene to, od koho kupuju jizdenku, takove dusledky ma.
Hm... Jaka demagogie je v tom, kdyz predpokladam, ze kdyz neco tvrdis, tak to plati pro vsechny podobne pripady? A ty pripady jsou prakticky stejne - kupujes jizdenku u CD a jedes spojem jineho objednavatele spoje.

Neodporujes si v druhe a treti vete? Podle Tvych predchazejicich uvah je ve Tvem pripade primo CD zodpovedne za to, ze Vam ujel Railjet v Salzburku a nasledne trampoty. Prece mate jizdenku od nich... Zadna odpovednost "jednotlivych dopravcu", jen CD. V cem by melo byt jine, kdyz koupis jizdenku vnitrostatni a mezinarodni, kdyz i na vnitrostatni jedes podle podminek nekoho jineho nez si od koho koupis jizdenku?

BTW, uz jen z logiky je naprosto jasne, ze uplatneni jakekoliv skody nebo nahrady vznikle samotnou prepravou se ma resit u vydavatele jizdenky. A z vlastni zkusenosti mohu rict, ze by jsi u CD dopadl stejne jako u OEBB nebo napr. DB - jen bys u CD "byl vyreseny" drive. Ale taky to znamena, ze u vsech by Ti nejspise neproplatili jizdenku WestBahnu - protoze jsi si urcite nevyzadal svoleni na stanku OEBB na nadrazi v Salzburku (docela mozne, ze by TI primo oni zabezpecili jizdenku, i kdyz zrovna OEBB to moc nedela). Nebo by Vam jednoduse rekli, ze si mate pockat na dalsi Railjet, pokud Vas pripoj z Linzu nebyl posledni - v pripade spozdeni a nestihani pripoje neplati nutnost pouziti povinneho vlaku (coz by TI mohli primo potvrdit taky na informacich OEBB na nadrazi). V tom pripade bys mohl mit narok na odskodneni, pokud byste byli spozdeni alespon 1 hod (25% ceny cele jizdenky), pokud 2+ hod, tak 50% - za splneni podminky minimalni ceny. A zase by se to muselo uplatnit u CD - a v pripade, ze byste meli potvrzeni o ujeti pripoje v dusledku spozdeni (coz je Vasi povinnosti mit - jak u CD, tak u OEBB i DB), tak by to bylo bez problemu vyresene po online vyplneni formulare na strankach CD, a to rychleji nez u OEBB.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16773
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » pát kvě 24, 2024 15:46

apuka píše:Diky za skvelou ukazku, jak mizerne AI v nekterych ohledech funguje

Jasne :lol:

apuka píše:Protoze tady Ai dalo dokopy slovo "pravdepodobnost" s interpretaci "hodnota blizici se nule". Jenze tu interpretaci vzal z prislusneho oboru matematiky (pouziva se napr. pri limitach) a s pravdepodobnosti to nema vubec nic spolecneho, "pravdepodobnost blizici se nule" je pojem opravdu o necem jinem.

Nikdo na svete nevi, jakym zpusobem dojde presne AI k odpovedi, jen apuka =D>

Ciste ze zvedavosti: je tu jeste nekdo, kdo sedi v letadle s apukou a povazuje "pravdepodobost blizici se nule" za adekvatni vyjadreni pravdepodobnosti do 5 - 10 %?

apuka píše:No a Tvoje citovany priklad z letaku leku je zase nadherna ukazka, ze ten z nas dvou, kdo mate pojmy a nerozumi jim, nejsem ja...

Zase neurcity blabol bez argumentu, ale na to uz jsme zvykli.

apuka píše:Ano, je na CD, jestli se te souteze zucastni - ale kdyz ano a vyhraje, podepise smlouvu - zase ano, je na ni, jestli podepise nebo ne :roll: ](*,).
Jenze co to ma spolecneho s tim, ze CD by melo mit zodpovednost za cekani na pripoj a spozdeni z tohoto duvodu? Proto, ze podepsaly smlouvu, ze tam bude nejakou dobu na pripoj cekat?

Hmm, tady uz fakt nevim, co na to napsat... rekl bych, ze s holubem bych se domluvil lip.

apuka píše:A z vlastni zkusenosti mohu rict, ze by jsi u CD dopadl stejne jako u OEBB nebo napr. DB - jen bys u CD "byl vyreseny" drive.

Ne, to nebyl. OEBB to trvalo presne 30 dnu, zatimco CD na to ma 3 mesice a vyuziva je. Sam jsem tu daval priklad, kdy jednoduche proplaceni zbytku cesty kvuli ujetemu pripoji zamitli asi po dvou mesicich a uznali az po odvolani po dalsim vic nez mesici.

apuka píše:Ale taky to znamena, ze u vsech by Ti nejspise neproplatili jizdenku WestBahnu - protoze jsi si urcite nevyzadal svoleni na stanku OEBB na nadrazi v Salzburku (docela mozne, ze by TI primo oni zabezpecili jizdenku, i kdyz zrovna OEBB to moc nedela).

Ano, to byl jeden z duvodu, proc uz jsem to s CD neresil. Protoze u byrokratu bez potvrzeni ani ranu. U OEBB byla sance, ze se k tomu postavi celem a proplati to ciste ze slusnosti, protoze nam zpusobili skodu. Ale to bychom museli mit jizdenku od nich.

Svoleni jsem si nevyzadal, protoze jsme na to nemeli cas. WESTbahn jel za par minut a dalsi vlak myslim az za dve hodiny. Takze jsme holt sli na WESTbahn s tim, ze to zkusime vyresit zpetne. Velkou sanci jsem tomu nedaval a taky to tak dopadlo. Proste jsme dali prednost casu a pohodli pred penezi a bylo to tak spravne.

apuka píše:Nebo by Vam jednoduse rekli, ze si mate pockat na dalsi Railjet, pokud Vas pripoj z Linzu nebyl posledni

Nevim ted jiste, jestli byl posledni, ale rozhodne byl posledni pouzitelny. Bylo silene vedro (35+ myslim) a pak je docela zasadni rozdil jet klimatizovanym EC az do Prahy nebo spesnyma vlakama a staryma rychlikama z Ceskych Budejovic.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49699
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » pon kvě 27, 2024 13:26

mike píše:Zase neurcity blabol bez argumentu, ale na to uz jsme zvykli.
Jo, na takove reakce od Tebe jsem tady opravdu zvylki.

Jaky argument chces, kdyz srovnavas nesouvisejici a uplne jine veci. Sice se pouzivaji trochu podobnymi slovy pojmenovane kategorie, ale v naprosto odlisnych vyznamech??? Vzdyt samotne farmaceut. firmy ani nahodou tam nepouzivaji kategorie pravdepodobnosti ale "cetnost vyskytu". Kdyz nechapes ani rozdil mezi temito veci, tak uz na to fakt neni co rict....
mike píše:tady uz fakt nevim, co na to napsat
Jasne, ze nevis, protoze uz Tvoje puvodni poznamka byla natolik ujeta, ze se na to tezko dalo neco rozumneho napsat, naproste nepochopeni obecne situace, byla to jen snuska nesmyslnych slov...
mike píše:Ne, to nebyl. OEBB to trvalo presne 30 dnu, zatimco CD na to ma 3 mesice a vyuziva je. Sam jsem tu daval priklad, kdy jednoduche proplaceni zbytku cesty kvuli ujetemu pripoji zamitli asi po dvou mesicich a uznali az po odvolani po dalsim vic nez mesici.
Nemas pravdu. Tvuj priklad, cos sem daval trval dele z duvodu, zes nesplnil predepsane nalezitosti, nemel jsi spravne doklady - a az v odvolani jsi zduvodnil, proc, co Ti nakonec uznali.
Synove rel. bohate (i nekolik mych) zkusenosti ukazuji s OEBB trochu jine zkusenosti nez Tve predstavy - ale to se Ti tezko hodnoti, protoze netusim, jestli jsi nekdy neco podobneho s OEBB resil.
Odskodneni za spozdeni jsme i jen posledni rok s CD nekolikrat (tak 7-8) resili - hotovo bylo do 3 tydnu, nekdy i drive, zadne 3 mesice. Takze bys mel hodnotit skutecnou dobu, ne v predpisech urcenou max. dobu.
mike píše:to byl jeden z duvodu, proc uz jsem to s CD neresil. Protoze u byrokratu bez potvrzeni ani ranu. U OEBB byla sance, ze se k tomu postavi celem a proplati to ciste ze slusnosti, protoze nam zpusobili skodu.
Zase - kopes do CD a naznacujes, ze u jine drahy by to bylo jine. Houbelec by bylo - neproplatili by Ti to. Mozna casem, kdyby ses zase odvolal, teda pokud to u OEBB jde. Mohu TI rict, ze CD je s resenim zakaznickych odskodneni o dost lip nez OEBB (abych DB radeji ani nespominal :twisted:)
mike píše:Svoleni jsem si nevyzadal, protoze jsme na to nemeli cas. WESTbahn jel za par minut a dalsi vlak myslim az za dve hodiny. ... Proste jsme dali prednost casu a pohodli pred penezi a bylo to tak spravne.
Jak jsem psal, stejnou zkusenost jsem mel s CD (jen ne s WestBahnem ale s LEO v Prerove, jen tam s vyrazne vetsi ztratou, protoze jsem musel koupit jizdenku primo ve vlaku a LEO takto ma citelne vyssi ceny) a taky jsem dal prednost casu a pohodli pred penezi. Ale s vedomim toho, ze to tak dopadne.
mike píše:Nevim ted jiste, jestli byl posledni, ale rozhodne byl posledni pouzitelny. Bylo silene vedro (35+ myslim) a pak je docela zasadni rozdil jet klimatizovanym EC az do Prahy nebo spesnyma vlakama a staryma rychlikama z Ceskych Budejovic.
Promin, ale toto jsou teda argumenty proti CD, urcite zato muze... Odskodneni, resp. ujetio pripoje neresi kvalitu "nahradnych" vlaku. To by resilo vraceni casti jizdneho kvuli pozdejsimu dojeti do cile. Myslim si, ze drtiva vetsina lidi by se na to koukala tak, ze je rad, ze dojel, ne ze by nadaval, ze jel mene kvalitnim vlakem.

-------------
Proste si myslim, ze by ses mel podivat, jak to ted v CR funguje s verejnou dopravou, vztahem mezi objednavateli a prepravci, kdo za co odpovida, atd. Taky na to (abys to zjistil), ze to, ze kupujes jizdenku u nejakeho prepravce (zde CD) jeste vubec nemusi znamenat, ze kupujes jizdenku CD - ona Ti muze (resp. v nekterych kraji a nektere vlaky MUSI) prodat krajskou jizdenku a CD funguje pouze jako prodejce tech jizdenek a ze na ty jizdenky plati ne prepravni podminky CD, ale prepravni podminky objednavatele. Atd.

Pokud se Ti toto nelibi, muzes se stezovat u sveho poslance a tlacit ho ke zmene :-D. Jo - a stejne to funguje napr, v Nemecku a na Slovensku. V Rakousku ne, protoze tam stale ma v "nekomercni" verejne preprave monopol OEBB a moc se stat ke zmene nema (ale z duvodu predpisu EU bude muset).
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16773
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » pon kvě 27, 2024 14:23

apuka píše:Vzdyt samotne farmaceut. firmy ani nahodou tam nepouzivaji kategorie pravdepodobnosti ale "cetnost vyskytu". Kdyz nechapes ani rozdil mezi temito veci, tak uz na to fakt neni co rict....

TVL a tohle pry vystudovalo matfyz #-o Prvni link z Googlu:

...se zvětšujícím se počtem pokusů se hodnota vypočtené relativní četnosti bude ustalovat na hodnotě, která je velmi dobrým odhadem skutečné pravděpodobnosti jevu...

V letacich se udava cetnost vyskytu nejspis proto, ze je pro bezneho pacienta pochopitelnejsi. Je snadnejsi si predstavit, co znamena jeden clovek ze sta nez 1 %. Ve skutecnosti ale jde o pravdepodobnost. Dokonce jsem ti ji v puvodnim prispevku spocital.

apuka píše:Tvuj priklad, cos sem daval trval dele z duvodu, zes nesplnil predepsane nalezitosti, nemel jsi spravne doklady

Nemel jsem spravny doklad, protoze mi ho jejich vlastni pokladni nevydala. Rozeznat, ze mam spatny doklad, je zalezitost na pul minuty, tim se opravdu dvoumesicni zdrzeni vysvetlit neda. Naopak, dalo se obratem odepsat, ze mam spatny doklad.

apuka píše:Zase - kopes do CD a naznacujes, ze u jine drahy by to bylo jine. Houbelec by bylo - neproplatili by Ti to.

OEBB mi jednou proplatily hotel, ac jsem mel podle pravidel spat v jejich smluvnim "zadarmo". Ten byl ovsem plny, protoze podobne postizenych bylo moc, a tak jsem musel jit do bezneho komercniho a zaplatit. Nemel jsem zadne potvrzeni, proste jsem se cestou na ranni vlak zastavil v kancelari OEBB, vysvetlil situaci, dal jim jizdenku a ucet z hotelu a normalne mi poslali penize.

apuka píše:Promin, ale toto jsou teda argumenty proti CD, urcite zato muze...

Psal jsem snad, ze jsou to argumenty proti CD?
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49699
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » úte kvě 28, 2024 12:37

mike píše:TVL a tohle pry vystudovalo matfyz #-o
mike píše:V letacich se udava cetnost vyskytu nejspis proto, ze je pro bezneho pacienta pochopitelnejsi. Je snadnejsi si predstavit, co znamena jeden clovek ze sta nez 1 %. Ve skutecnosti ale jde o pravdepodobnost. Dokonce jsem ti ji v puvodnim prispevku spocital.
Ach, boze.... To mi chces vazne tvrdit, ze uvedene pouzite kategorie cetnosti
mike píše:Velmi časté (postihují více než 1 z 10 pacientů) (> 10 %)
Časté (postihují až 1 z 10 pacientů) (az 10 %)
Méně časté (postihují až 1 ze 100 pacientů): (az 1 %)
Vzácné (postihují až 1 z 1000 pacientů) (az 1 promile)
Velmi vzácné (postihují až 1 z 10 000 pacientů) (az 0.1 promile)
odpovidaji pravdepodobnostnim kategoriim (hranice prenesene z Tve "tabulky"):
Velmi vysoka pravdepodobnost (>10%, tj. 0,1)
Vysoka pravdepodobnost (1-10%, tj. 0,01-0,1)
Prumerna pravdepodobnost (0,1-1%, tj. 0,001-0,1)
Nizka pravdepodobnost (0,01-0,1%, tj. 0,0001-0,001)
Velmi nizka pravdepodobnost (<0,01%, tj. <0,0001)
?

Vazne si myslis, ze 10% je ve statistice obecne interpretovane jako hodnota velmi vysoke pravdepodobnosti??? (Samozrejme, stejne se da ptat i na ostatne hranice.).

Mas jeste dalsi mimozni otazky ohledne pravdepodobnosti, resp. vystudovani matfyzu :twisted: ?
--------------
ALE hlavne...
Zase si se chytl jednoho slovicka, resp. pojmu a uplne odklonil puvodni diskuzi. Jednalo se totiz o moji poznamku, ze "CD muze za spozdeni s pravdepodobnosti blizke nule" (coz je cca ekvivalent pojmu velmi nizka pravdepodobnost). I kdybys bral za hranice tech pravdepodobnostnich kategorii 1σ, 2σ a 3σ smerodatna odchylka - doufam, ze si z toho jeste neco pamatujes -, vzdalenost od medianu, pricemz za "prumernou pravdepodobnost" se bere -1σ az +1σ), tj. "velmi nizke pravdepodobnosti" jako hodnotu -3σ a vyjde ti to jako 0,13%, tak stale je tu otazka:
Fakt si myslis, ze z kazdych 1000 spozdeni vlaku (v dane stanici) muze CD za vice nez 1,5 spozdeni? Coz by - v teto interpretaci - odpovidalo tomu, co tvrdis Ty. Mluvim o case, kdy jsou "v behu" ruzne vyluky SZDC, plati vyzadovane cekani na pripoje podle objednavatelu prepravy, atd.
Nevim, jak Tobe, ale mne to pri znalosti mnozstvi vyluk (a dotcenych vlaku) a navaznosti nevychazi ani teoreticky.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16773
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » úte kvě 28, 2024 16:06

apuka píše:Fakt si myslis, ze z kazdych 1000 spozdeni vlaku (v dane stanici) muze CD za vice nez 1,5 spozdeni?

Co ja, ale mluvci CD tvrdi, ze je to 100x vic :lol:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/cd-i-regiojet-loni-vyplatily-rekordni-odskodneni-za-zpozdeni/r~90c2afda391711e9ab10ac1f6b220ee8/ píše:Podle mluvčího ČD Petra Šťáhlavského byla většina loňských zpoždění vlaků státního dopravce způsobena vnějšími vlivy, jako jsou například výluky nebo technické poruchy na dopravní cestě, nepříznivé počasí nebo nehody na trati. Dráhy tak podle mluvčího zavinily pouze 15 procent ze všech svých loňských zpoždění, zpravidla kvůli poruchám vlaků.

Tady je krasne videt, jak ze zcela mijis s realitou. 3σ je fantasticka hodnota, do ktere se mozna vlezou japonske vlaky, kde resi sekundy. CD se svym vozovym parkem a pristupem zamestnancu nemaji nejmensi sanci a to ani kdyz pristoupime na jejich "zpozdeni do 5 minut neni zpozdeni".
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49699
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod lojzmen » úte kvě 28, 2024 23:03

Kamarád jel ve čtvrtek ČD. Porouchal se rychlík a tak cestující nacpali do soupravy Pendolina. Jízdní kola mezi sedadly.
"Jsem tu jak orel v kurewsky malé voliéře."
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1139
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » stř kvě 29, 2024 15:51

mike píše:Co ja, ale mluvci CD tvrdi, ze je to 100x vic :lol:
Jsi si tim (svym) tvrzenim jisty (viz to podtrzene)? :D
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/cd-i-regiojet-loni-vyplatily-rekordni-odskodneni-za-zpozdeni/r~90c2afda391711e9ab10ac1f6b220ee8/ píše:Podle mluvčího ČD Petra Šťáhlavského byla většina loňských zpoždění vlaků státního dopravce způsobena vnějšími vlivy, jako jsou například výluky nebo technické poruchy na dopravní cestě, nepříznivé počasí nebo nehody na trati. Dráhy tak podle mluvčího zavinily pouze 15 procent ze všech svých loňských zpoždění, zpravidla kvůli poruchám vlaků.
mike píše:Tady je krasne videt, jak ze zcela mijis s realitou. 3σ je fantasticka hodnota, do ktere se mozna vlezou japonske vlaky, kde resi sekundy. CD se svym vozovym parkem a pristupem zamestnancu nemaji nejmensi sanci
Vys jsi daval cisla 5-6 let stara, kdy na mnoha mistech byly jine podminky, platily jine predpisy a i CD mely jeste vice starsich vozidel, ktere uz nejezdi.

Trochu cerstvejsi jsou tady
Přesnost 88,8 procenta. ...
ČD uvádějí, že ze všech případů zpoždění na ně připadá odpovědnost za zdržení vlaků pouze ve 13 % případů.
Tj. 0,13 x 0,0112 = 0,014564, jinymi slovy CD muze za (zaokrouhleno nahoru) 1,5% spozdeni

Ale k tomu patri jeste dalsi veci:
Měřeny jsou veškeré časové údaje jízdního řádu, tedy časy odjezdů z výchozích stanic, v nácestných stanicích časy příjezdů i odjezdů a příjezdy do konečných stanic vlaků. U mezinárodních vlaků jsou dále měřeny časy průjezdů státní hranice.
Takze se spozdeni objevi i kdyz se cas pozdeji dobehne, stejne tak se vlak objevi jako spozdeni, kdyz ma 20 zastavek, na 19 nema zadne spozdeni, ale na konci ma. Tj. mnou spomenute "spozdeni (v dane stanici)" neni to same jako celkove procento spozdeni.

Dalsi veci je
[urlhttps://milanfon.cz/topic/86-pro%C4%8D-maj%C3%AD-vlaky-zpo%C5%BEd%C4%9Bn%C3%AD/]uvedeno zde[/url] píše:nejvyšší šance na příjezd včas je u osobních vlaků a nejnižší u vlaků vyšší kvality, které mají nejvyšší šanci chytnout vzhledem ke své dlouhé trase mimořádnost
Plus je castejsi u dalkove dopravy, ze musi nalozit/vylozit invalidu na vozicku, co znamena docela velke zdrzeni. A je jeste par podobnych veci, jako "zvysena frekvence cestujicich" (je jich moc, musi delsi dobu cekat na nastup a vystup - to zazivam docela casto napr. ve Frydku Mistku, kde se horko tezko na nekterych mistech nastupiste vyhybaji vystupujici s nastupujicimi; nebo i na Svinove, kdyz si nejaka vetsi trida nebo skupina skautu, kazdy s velkym baglem a dalsim velkym zavazadlem typu stan/spacak s karimatkou a pod. z druheho konce republiky umane, ze pojede beznou linkou bez rezervace prepravy a jeste musi nastoupit jednema dverma ](*,)), vykladani/nakladani zavazadel, zasilek, vice kol do vyhrazeneho mista, doplneni zasob do rest. vagonu, ... - a to vsechno jde na vrub dopravce

Takze pri zahrnuti vseho napsaneho zrovna v Cervence a dane trate s osobnimi vlaky na rel. kratkou vzdalenost, navic kratce pred Cervenkou s castym pomerne dlouhym planovanym cekanim na pripoj bude mozna dodrzena i ta extremni hodnota 3σ...
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16773
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » stř kvě 29, 2024 16:14

apuka píše:jinymi slovy CD muze za (zaokrouhleno nahoru) 1,5% spozdeni

Coz je furt o rad vic, nez jsi psal ty. Zbytek nehodlam komentovat, naprosta ztrata casu, ale mozna bys se svyma "schopnostma" mohl zkusit dokazat, ze bila koule je cerna krychle. Nekde jinde, prosim.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49699
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » stř kvě 29, 2024 16:20

Takze stejny pristup, jako vzdy... Argumenty dosly, vyvratit neni cim, tak "zbytek nehodlam komentovat"...
Navic urcite sis vsiml, ze 3σ jsem dal jako extremni priklad - a znovu ses chytil te jedne veci, ktera ale je mimo puvodni nit...
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16773
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » stř kvě 29, 2024 16:29

Nedosly argumenty, ale trpelivost. Nevidim jediny duvod, proc bych ti dal mel venovat svuj cas. Jsi jako upir, co z lidi vysava cas a energii. Najdi si na to nekoho jineho a pokud mozno nekde jinde.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49699
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Předchozí

Zpět na Pokec