Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

o všem možném, co se zrovna nehodí do žádné jiné kategorie

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » čtv čer 1, 2023 15:42

mike píše:A proc to teda pises? Vzdyt na to se presne ptam a ptam se proto, ze mi to nejde.
Ne, podle Tveho popisu jsi zkousel nejspise neco jineho.

Jeden nakup = jedno placeni, "koupit", resp. pridat do kosiku ale muzes vice jizdenek a zaplatit top najednou. Pridelovani bodu je, myslim, az pri placeni. Tj. si sice "koupis" samostatnou jizdenku pro kazdeho zvlast, ale zaplatis to najednou. Usetri to jedno kliknuti plus dalsi zadani PINu. Je to ale neco jineho nez dva uplne samostatne nakupy vcetne samozstatneho zaplaceni.
Jo je blbe, ze jsem to pojmenoval stejnym slovem "nakup", ale slovo "vyber" mi neprijde uplne vhodne a nic jineho me nenapada., mozna jsem mohl napsat jen neco jako hodit do kosiku...

Nezkousel jsem, protoze jsem psal zrovna, kdyz manzelka kupovala vicero jizdenek na druhem PC a nechtel jsem uprostred toho sibovat s bodama.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16685
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod Dromedaro » čtv čer 1, 2023 16:09

Jen taková otázka. Tuhle potřebu s každým detailně rozebírat a analyzovat cokoliv a poté následně urputně hájit své postoje a předkládat důkazy pro své postoje, to máte i v běžném životě při osobních setkáních s kýmkoliv? To bych raději nevylézal z domu.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4421
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » čtv čer 1, 2023 21:16

apuka píše:Jeden nakup = jedno placeni, "koupit", resp. pridat do kosiku ale muzes vice jizdenek a zaplatit top najednou. Pridelovani bodu je, myslim, az pri placeni.

Vyjde to uplne nastejno. Nabidne mi to pouzit jen 300 bodu.

Mezitim mi prisla odpoved od CD, kde to potvrzuji: v tomto případě je jízdenky nutné do košíku vložit postupně. Nejdříve jednu jízdenku a uplatnit body a poté druhou včetně uplatnění bodů.

Dromedaro píše:To bych raději nevylézal z domu.

:D za sebe: ne. Zrovna nedavno jsme narazili na pruvodciho, ktery v souvislosti s aplikaci Muj vlak vedl totalne prastene reci o umele inteligenci. Mohl jsem mu rict, ze tohle nema s AI nic spolecneho atd, ale proc? Nejspis ho uz v zivote nepotkam, navic jsem byl docela unaveny, a tak jsem mu to s usmevem odkyval a myslel si sve.

Tady jde o neco jineho. Apuka si sedi na svem vrcholu Hory hlupaku a s gracii porucika Duba produkuje dezinformace ve velkem. A mne to proste neda, protoze kdyby to tu viselo bez odezvy, nekdo by tomu mohl uverit... cimz mu samozrejme nahravam, protoze se rad hada a mam podezreni, ze mu o nic jineho ani nejde. V normalnim zivote bych ho akorat poslal nekam, hadat se s blaznem nema smysl, ale tady bohuzel muzou mit ty jeho nesmysly vetsi dopad... a ja mam zas uchylku na to, aby byly veci spravne. Coz mi jinak funguje, jsem placeny prave za to. Najit informace, vymyslet co nejlepsi reseni a rict ostatnim, jak to maji udelat.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49527
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod Dromedaro » pát čer 2, 2023 19:35

Ok. Já jen, že já to mám tak, že mi to přijde únavné a vyčerpávající i někdy zbytečné něco si vysvětlovat, diskutovat o tom, že plno věcí přecházím nebo nekomentuji a necham druhé být, ať si říkají nebo myslí, co chtějí. Ať už v pozitivnim nebo negativním smyslu. Nedávno jsem ale četl psychologický článek, kde se to řešilo a tam právě psali, že tento přístup je ve výsledku víc vyčerpávající, unavující a kontraproduktivní, protože s sebou přináší víc problémů, které pak musí člověk řešit. Protože, když člověk nereaguje nebo nekomentuje, tak to neznamená, že ostatni si na to nedosadí nebo nedomyslí nějakou svou domněnku, na základě které pak jednají, což přináší nedorozumění, omyly a z toho konflikty atd. Možná na tom něco je.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4421
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » pát čer 2, 2023 19:50

Vzdycky je to podle konkretni situace. Nekdy to ma smysl, nekdy ne. A nekdy proste nevis, jako ja tady...
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49527
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » sob čer 3, 2023 0:25

Muj problem vyse vyresila Skupinova vikendova sitova jizdenka za 500 bodu. Lepsi, nez dve za 300 a navic se dala koupit najednou. Jak z aplikace Muj vlak, tak z eshopu.

BTW, eshop zobrazuje lip rezervace. Ve vlacich jsou vyhrazena mista pro cestujici bez mistenky, ktera jsou tam videt, ale v aplikaci Muj vlak se tvari jako obsazena mistenkou. Pak to vypada, ze vlak je narvany a ono to tak neni...
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49527
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod Hafi » sob čer 3, 2023 11:49

...což jsem ti psal hned na ten tvůj dotaz...
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8443
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » stř čer 7, 2023 0:16

Jo, ale tak, ze mne ani nenapadlo se na to kouknout, protoze jsem netusil, ze by to mohlo byt pouzitelne ;-)

Nakonec to vsechno proslo a na zpatecni cestu mimo vikend to holt byly dve jizdenky po 300 bodech. Akorat cesta tam se zkomplikovala, jelikoz jsme do Olomouce jeli Pendolinem a chteli prestoupit na EC do Ziliny, ktere jede driv, ale Pendolino ho predjizdi a v Olomouci je driv. Normalne. Jenze za Pardubicema jsou vyluky, Pendolino nabralo vetsi zpozdeni, nez EC pred nim a v Olomouci nam EC o minutu ujelo :roll: Takze jsme do Hranic popojeli zpozdenym RegioJetem a dal se kodrcali osobakem, co nekde ukradli z muzea. Skvele zazitky s CD...

Aspon jsem se poprve svezl s Jancurou (vlakem, busy znam). Dostali jsme misto v kupe, dobre, vagon podle nekterych znamek opravdus stary, ale pekne zrekonstruovany, tim by se dalo klidne jet i daleko. Kdyby fungovala klimatizace, coz temer nefungovala a bylo tam vedro i ted. V lete by to byla katastrofa. Co jsem slysel, tak to neni nic neobvykleho.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49527
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod Dromedaro » sob črc 8, 2023 6:06

Chválím ČD za ty klimatizované červenobílé vlaky, které jezdí na Vysočinu. Jinde jsem s nimi zatím nejel, tak nevím, jestli jezdí i jiné trasy. Jsou krásně tiché, klimatizované, hodně místa pro kola i pro lidi, dobré sedačky. Informační cedule o tom, za jak dlouho budeme v jednotlivých stanicích, plus ukazatel rychlosti (jeli jsme 120km/h) Včera jsem jím cestoval a byla to paráda.

Nebýt teda jedné defo rodinky s IQ tykve od pohledu. Vůdce tlupy chtěl jít s děckem na záchod, ale ten byl obsazený nějakou ženskou. Ten chlap tam chvíli čekal a pak začal na tu ženskou bušit ať vyleze nebo se jeho děcko počůrá. Baba mu říká, že je obsazeno. Chlap zase, že ať vyleze, že to není její soukromý záchod a že už tam sedí dlouho. Pak zase bušil na dveře. Ženská zase, že je obsazeno a ať jde na jinej. A on, že nepůjde do jiného vagonu a ať vyleze nebo se jeho děcko počůrá. Opět bušení na dveře, ženská už ho ignorovala, tak přitvrdil a řval, že jestli se mu to děcko počůrá, tak ji donutí to po něm z té země slízat a jestli si tam strká mobil do ku*dy místo vibrátoru... a jeho defo samici i dětem to přišlo natolik zábavné, že se tomu na celý vagon smáli. Pak tam ještě v podobném duchu řval, nadával, že až vyleze, dá ji dělo, bušil do dveří a nakonec chytnul dítě a běžel s ním na jiný záchod. Než se vrátil, tak ženská mezitím ze záchodu odešla. Což bylo dobře, protože ten chlap byl tak blbej, že by jí to dělo fakt dal a to jsem se chystal, že jestli to udělá, tak mu hned vpálím já, aby se probral z tý diskotéky. Pak to tam ještě zbytek cesty na celý vagon stále rozebíral i s nadávkami.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4421
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » úte črc 18, 2023 21:11

V Rakousku taky maji nove vlaky. Stare dobre Cityshuttle nahrazuji postupne Cityjety. Mohly by byt fajn, kdyby tam sedacky nenavrhlo nejake pako, co muselo mit aspon 2 metry. Jsou moc vysoko, takze pri normalnim sedu nejsou nohy v prijemne poloze, ale castecne na spickach (mam 180 cm). Ctyrsedacky jsou zas tak daleko od sebe, ze se nohy nedaji pohodlne natahnout na protejsi sedacku ani kdyz jsou obe vytazene co nejvic dopredu... Stare Cityshuttly byly v tomhle mnohem pohodlnejsi a jelikoz byvaly poloprazdne, mel tu ctyrku clovek obvykle pro sebe a mohl se tam uvelebit.

Chjo, fakt nechapu, jak muzou neco takoveho udelat. To si na to nikdo od OEBB ani nesednul? Vzdyt ty sedacky musi byt nepohodlne pro 95+ % lidi :? (o zenskych ani nemluve ;-))
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49527
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod tsunami » stř črc 19, 2023 9:17

Konečně na mě někdo bere trošku ohledy při cestování vlakem :)

Víc než sedačky ve vlaku mi vadí to, že mají omezení velikosti kola. Rád bych rakouské dráhy používal při přesunu s kolem, ale je to zbytečně složité a nechci se hádat někde v prdelákově s průvodčím, zvlášť když neumím německy. :-/

"Bicycles exceeding our standard dimensions (length over 185 cm, height over 110 cm, width over 60 cm, tire size from 28 inches, a width of more than 4.2 cm and a maximum weight of 30 kg) or tandems, recumbent bikes, and bicycle trailers can only be transported in special luggage compartments. For these, online reservations and reservations via the ÖBB App are not possible."
tsunami
účastník
účastník
 
Příspěvky: 269
Registrován: stř bře 20, 2019 20:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » stř črc 19, 2023 10:43

mike píše:jak muzou neco takoveho udelat
Tvuj link píše:The ÖBB Cityjet is fully air-conditioned and has so-called "Österreich-Sitze" (Austria seats). These comfortable seats were manufactured based on passenger surveys.

Mel ses toho vyzkumu ucastnit - a asi moznost k tomu byla, nejspise byl verejny. :wink:
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16685
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » stř črc 19, 2023 11:21

@tsunami: Zase to ber tak, ze ty vagony jsou dimenzovane pro nejake kola. Kdyz tam das vetsi, zaberes nejaky prostor, ktery je urceny k necemu jinemu - napr. ulicku. Ani bych se nedivil, kdyby se neco takoveho moc nelibilo napr. hasicum kvuli omezeni predepsanych "koridoru". Nevim, jak je to v rak. vagonech o kterych pises (kdyz jedu regionalni dopravou, vetsinou bud v case nebo v mistech, kde se kola moc neprevazeji, takze si to nemam jak zjistit), ale napr. ve slovenskych rychlicich ze Ziliny na Kosice jsem u z nekolikrat zazil, ze kola zavesene na urcena mista zasahovala natolik do pruchodu, ze byl teda velky problem se tam predrat. Ze by to dokazala udelat mama s deckem v lehkem kociku, to ani nahodou.

Jedine, co se mi na tom uplne nezda je "Width over 60 cm". Vetsina soucasnych kol ma riditka vyrazne sirsi.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16685
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod Etheric » stř črc 19, 2023 13:07

Nevíte někdo, zda si na koloběžku musím taky koupit lístek? V nabídce je jen kolo, ale já nejedu s kolem, nýbrž s koloběžkou...
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8172
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod irem » stř črc 19, 2023 13:14

@Etheric - zalezi na prepravci a kolobezce. U CD je kolobezka s koly do 12 palcu povazovana za rucni zavazadlo a listek na ni nepotrebujes.
irem
účastník
účastník
 
Příspěvky: 278
Registrován: čtv kvě 24, 2018 7:14

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod tsunami » stř črc 19, 2023 13:19

@apuka: Nevysvětluj mi proč někde někdo něco nemůže udělat pořádně pro své zákazníky/uživatele. V 21. století jsou lidi vysoký, víc než v 19. kdy vznikaly základy norem na vlaky. Velikost kola co mají uvedenou odpovída nejspíš nějakému silničnímu s berany pro člověka vysokého 170cm. Dnes má běžné horské kolo řidítka 78cm, pláště 2,1-2,4", kola 29". Obecně jsou kola delší - mění se geometrie rámů.

V ČR se do některých vlaků nedá pověsit ani horské kolo velikosti S s 27,5" koly ani silniční kolo stejně velké, ale přesto tvrdí, že to je oddíl určený pro kola. Tak prostě kolo někde opřeš a je to. Do pendolina jsem kolo pověsil přesně kam jsem měl, sedlo koukalo do půlky průchodu. Když přijeli s minibarem, tak měli smůli a neprojeli, a co já s tím mám dělat? A můžu za to já nebo ten výrobce co tam udělá místo tak na skládačku? Zaplatil jsem za přepravu kola, dal ho na určené místo. Je to seriově vyráběné a běžně prodávané kolo.

V zahraničí se nechceš hádat, když neumíš jazyk a navíc neznáš jejich provoz a možnosti jako je to v ČR. U nás se s průvodčím prostě domluvím co teda mám jako dělat…

Jsem velkou část svého života omezován podobnými věcmi, chápu u spousty z nich proč to tak je a chápu, že změnit to není levné/snadné. Ale zrovna u toho jak velký prostor vyčlení pro kola a že nějak snadno umožní jejich přepravu, zvlášť když je v dnešní době tlak na to aby lidi přesedli z aut do hromadné dopravy a právě na kola, to prostě nejde okecat.
tsunami
účastník
účastník
 
Příspěvky: 269
Registrován: stř bře 20, 2019 20:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » stř črc 19, 2023 13:31

tsunami píše:Konečně na mě někdo bere trošku ohledy při cestování vlakem

Budiz ti prano, holt patris mezi tech par procent lidi, pro ktere to bude lepsi.

tsunami píše:nechci se hádat někde v prdelákově s průvodčím, zvlášť když neumím německy.

Nebal bych se toho. V Rakousku jsou k cyklistum vstricni (za mne az moc) a snazi se vyhovet. Videl jsem tam veci, ktere by u nas neprosly ani nahodou, treba bus nahradni dopravy, kde byla kola uplne vsude. Co se nemciny tyce, taky neumim a vzdycky jsem se tam nejak domluvil. Pruvodci casto umi anglicky.

apuka píše:Mel ses toho vyzkumu ucastnit - a asi moznost k tomu byla, nejspise byl verejny.

Pochybuju, ze by vysledkem pruzkumu bylo "chceme sedacky, kde nam nohy nedosahnou na podlahu". Vysledek je proste nic moc a bohuzel s nim budeme jezdit dalsi desitky let, pochybuju, ze by sedacky vymenili.

Mam porovnani s jinymi vlaky tam a vsechny jsou pohodlnejsi. Ted jsme jeli jednickou, jelikoz byla levnejsi, nez dvojka. Nejlepsi sedacky mel railjet (dvojkove jsou taky v pohode), pak stary nemecky kupeckovy vagon a posledni ceske EC, ale furt se to dalo.

Taky jsme poprve jeli s WESTbahnem, ve standardni dvojce, a sedacky OK. Tam musim velmi pochvalit designera, poprve jsem sedel na ctyrce se stoleckem, kde neprekazela jeho noha. Byla presne uprostred sedacky a nevadila ani normalnimu sezeni ani kdyz jsem mel nohy na protejsi sedacce :smt023 A pak ze to nejde. Ve vlacich CD je to spatne uplne vsude, vzdycky nejak prekazi.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49527
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » stř črc 19, 2023 15:22

@tsunami: Problemem nejspise je, ze vyrobce (vagonu) pocital s kolama, kterymi se jezdilo v case navrhu vagonu. Navic je omezeny danou max. sirkou prostoru. Pri veskere ucte, ale kdyz srovnam manzelcine horske kolo kupovane nekde kolem r. 1995-6 s jejim novym kolem, obe jsou oficialne pro stejnou postavu/vysku cloveka, stare ma (tehdy prakticky jedine pouzivane) 26" kola, nove 27" - ale to nove je cca o pul metru delsi, o 20+ cm vyssi (pocitano u riditek) a skoro 20 cm sirsi (riditka). V tom case ( a jeste dost let pozdeji) snad ani panske XL kola nebyly tak velke jako jeji nove.
Myslis, ze ma vyrobce vagonu pocitat s tim, ze se v prubehu pouzivani vagonu zvetsi kola o metr delky, pul metru vysky a 20-30 cm sirky? Dodatecne predelat ten prostor pro kola tak jednoduse nejde a uz vubec ne, aby zodpovidal novym predpisum EU...

Byt Ty prepravce, ktery ma vetsinu lokalnich vlaku s vagony 30-40 let starymi bys delal svoje provozni predpisy tak, aby ty vyhovovali novym vagonum, resp. novym kolum a ktere primo povedou ve vetsine tych vlaku k porusovani jinych norem a pravidel?
To same plati pro ceske Pendolina.

Neco jineho by bylo, kdybys napr. jel s tim novym CityJetem - to jsou nove vlaky, mely by se tam ty kola vejit. Teda snad, pokud to jde udelat tak, aby ostatne normy mohly byt dodrzene.

Jinak bych delal, co radi mike - domluvit se s pruvodcim, opravdu to (vetsinou) neni v A problem. Ja taky neumim nemecky.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16685
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod Etheric » stř črc 19, 2023 16:41

irem píše:U CD je kolobezka s koly do 12 palcu povazovana za rucni zavazadlo a listek na ni nepotrebujes.

To je fajn, jezdím výhradně ČD a koloběžka má kola 10", tak může bezplatně cestovat se mnou :)
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8172
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod booze » sob srp 5, 2023 6:43

Zacal jsem jezdit vlakem a pouzivat aplikaci CD.
Co me fakt se.e ze nemuzu koupit jizdenku 5 minut pred odjezdem a hlavne dneska jsem teprve zjistil, diky panu pruvodcimu, ze v te debilni aplikaci je moznost zobrazit vice listku vcetne IDS. IDS 75 Kc vs plnotucy CD 115 Kc arm3
Kdyz jedu z Pardubic do Valaskych Klobouku a pak do Strelne, tak tam zas jezdi jiny dopravce a CD me natahnou opet na jizdence, protoze mistni dopravce je dotovany krajem. Boha to je slozitejsi nez atomovka a clovek potrebuje 10 aplikaci a planovat si jizdenky. ](*,)
Uživatelský avatar
booze
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8315
Registrován: ned pro 14, 2014 12:56

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod Hafi » sob srp 5, 2023 10:38

jizdenka jde koupit az do pravidelného odjezdu (ale ne po nem, kdyz je vlak zpozdeny). A za zbytek nemuzou CD, ale kraje, ktery se snazi byt dulezity a kazdy si vymysli vlastni zpusob organizace regionální dopravy. Ale ano je to oser, je nutne sledovat, kdo je dopravce.
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8443
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod lojzmen » sob srp 5, 2023 11:26

Ještě mám dojem, že místenku na kolo nekoupíš, vyjel-li již vlak z výchozí stanice.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1113
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » sob srp 5, 2023 15:02

booze píše:Co me fakt se.e ze nemuzu koupit jizdenku 5 minut pred odjezdem

Tak to bylo driv, ted uz nastesti ne. Jak pise Hafi, da se koupit az do planovaneho odjezdu a uz jsem to hodnekrat vyuzil.

booze píše:Kdyz jedu z Pardubic do Valaskych Klobouku a pak do Strelne, tak tam zas jezdi jiny dopravce a CD me natahnou opet na jizdence, protoze mistni dopravce je dotovany krajem.

To neni kvuli dotacim, ale kvuli tomu, ze z Horniho Lidce jezdi Arriva a kdyz chces jizdenku az do Valasskych Klobouk (ne Klobouku). tak ti aplikace proda OneTicket, ktery je vyrazne drazsi. Tady je to extemni, protoze ten Arriva usek ma jen 7 km proti 300+ u CD a platis prirazku za celou cestu. Holt je potreba si koupit jizdenku jen do Horniho Lidce a za Arrivu zaplatit ve vlaku. Taky se da koupit na nadrazi, maji tam okenko hned za dverma. Nebo si nainstalovat jejich aplikaci. Coz se vyplati, jestli s nima jezdis delsi useky, tady je rozdil par korun.

BTW, proc bys mel jezdit do Strelne pres Klobouky? Stejne to zas jede pres Horni Lidec, takze staci vystoupit tam a presednou na osobak do Strelne.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49527
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » ned srp 6, 2023 4:07

Mimochodem, schvalne jsem na to kouknul. Praha - Valasske Klobouky OneTicket 657 Kc a normalni CD jizdenka do Horniho Lidce bez jakychkoliv podminek 483 Kc (vazana na vlak se da i za 401). Takze za 7 km navic 174 Kc. A to se vyplati :twisted:

Holt se to chce pri kupovani jizdenek trochu zajimat.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49527
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » ned srp 6, 2023 18:51

@Booze: Vitej v nasem divnem "vlakostánu" :twisted:.

Jak uz Ti to napsali, ten "Tvuj" problem je zalezitosti kraju - kazdy si "organizuje" lokalni/krajskou dopravu po zeleznici po svem a vybira si k tomu dopravce. Nekdy jednoho na cely kraj, nekdy to rozdeli jeste po linkach na nekolik dopravcu. Nekde vyzaduje pouziti pouze "mistni/krajske" jizdenky, nekde je to pekne promichane.
Do toho dalkovou dopravu "organizuje/objednava" ministerstvo dopravy a ta rozhoduje, ktery dopravce bude kterou linku delat. A aby to nebylo uplne jednoduche, mas jeste komercni spoje jednotlivych dopravcu...

Pokud chces cestovat z bodu A do bodu B (nejlepe pres celou republiku), tak mas dve moznosti - sledovat, kde je kdo prepravcem, kde jake jizdenky muzes pouzit a koupit si na prislusne casti prislusne jizdenky. Samozrejme, bez moznosti vyuzit prava z prepravni smlouvy (vraceni jizdenky nebo prislusne casti, atd.), pokud Ti ujede pripoj a podobne. Nebo si koupit OneTicket - vetsinou nejdrazsi moznost (ale napr. jizdenky na LE mohou byt v nejexponovanejsim case i vyrazne drazsi - ale na LE neplati Oneticket!). V tomto pripade ale mas jednu jizdenku a plati pro ne pravo z prepravni smlouvy, tj. ujde Ti pripoj, tak to musi resit. (Mimochodem, uz muzes na Oneticket vyuzit OneTicket 25 Card na 25% slevu, coz pri castejsim cestovani se muze hodit.)

No, nas "vlakostán" má i jiné "vymozenosti". Napr. si prepravca, ktery vyhral dalkovou prepravu na dane lince si muze vyhradit na prepravu na bezne OneTicket nebo regionalni IDS jizdenky (i na tydenik/mesicnik) pouze jediny vagon, kam se s tim muze nasednout, do vsech ostatnych se musi nakoupit jizdenka prepravce na jeho strankach (a ministerstvo mu plati za obe prepravy) - ze pane Jancuro?

Nebo ze kvuli praktickemu zruseni prepravy CD kvuli prideleni dalkove linky jinemu prepravci sice mezinarodni jizdenka OV-Viden/Bratislava (a dal Rakousko/Svycarsko/Slovenkso/Madarsko/...) je mezi Breclavi a Prerov platna jak pres Hodonin tak i pres Brno, ale z Brna do Prerova spojem CD muzes pouze pres Ceskou Trebovou (kde uz mezin. jizdenka neplati) nebo zpet pres Breclav (coz je zase zakazane vyuziti a ani nedava smysl). Tj. az Ti ujede ve Vidni pripoj do OV v 18:10 (coz neni pri jizde ze smeru Innsbruck/Salzburk nic mimoradneho), ted uz na mezin. jizdenku do OV nedojdes, max. az sezenes mistenku do nocniho vlaku do Berlina. Pricemz bys mohl pohodlne jit o hodinu pozdeji do Brna a tam prestoupit na rychlik do OV, coz uz jsem musel parkrat vyuzit - ale Regiojet Te na Tvoji jizdenku nevezme. Kdyz si koupis sam jizdenku na RJ, tak ztracis nektera prava z prepravni smlouvy...
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16685
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » pon srp 7, 2023 0:55

apuka píše:Mimochodem, uz muzes na Oneticket vyuzit OneTicket 25 Card na 25% slevu, coz pri castejsim cestovani se muze hodit.

Koukam, ze je to drazsi, nez IN25 :shock: Ktera ma IMO mnohem vetsi vyuziti, vyplati se kazdemu, kdo jede vlakem jen pakrat do roka. Zato OneTicket jsem si koupil jednou a spis omylem a uz to neudelam. Pricemz cestuju vlakem docela dost.

Co se tyce prava z prepravni smlouvy, psal jsem sve zkusenosti vyse. Uplatneni u CD je strasny opruz, nesmis udelat zadnou chybu a ve finale ti vrati akorat penize za neprojety usek, coz by mela byt naprosta samozrejmost a idealne hned a ne az po tydnech cekani.

Takze kdyz jedu do Valasskych Klobouk, koupim si proste jizdenku do Horniho Lidce a pak presednu na Arrivu, kdyz nema CD zpozdeni a kdyz ujede, tak holt nepresednu a vyresim si tech poslednich 7 km jinak. Uplne stejne, jako kdybych mel nesmyslne drahy OneTicket, tam bych mohl akorat zadat o proplaceni tech 7 km. Coz by mi ani nezaplatilo cas s tim straveny.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49527
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » pon srp 7, 2023 10:10

mike píše:IN25 :shock: Ktera ma IMO mnohem vetsi vyuziti, vyplati se kazdemu, kdo jede vlakem jen pakrat do roka.
Hm, zase to beres pouze ze sveho omezeneho pohledu.

Pokud bys ale cestoval pres celou republiku a vyuzil bys nekomercni spoje nekolika dopravcu (napr. CD, RJ, Veolia, GW Train, Arriva, ...), protoze bys musel ctyrikrat prestupovat, vzdy na jineho prepravce, tak se Ti InKarta nemusi vubec hodit.
Vem jen - pujdes ze Znojma do Jeseniku nebo Krkonos, nedej boze nekam na zapadni/severozapadni hranici. To je nejenom nekolik prepravcu, ale zaroven nekolik integrovanych dopravnich systemu, jeste k tomu nejspise pouzijes na cast i komercni spoje. Najit tam optimalni kombinaci jizdenek je teda docela problem. Uz jenom Znojmo - Brno - Prerov (pripadne az Hranice) - Olomouc mas IDS JMK, IDS OK, CD, Regiojet, vyber CD/RJ/LE - tak si to zkus nakombinovat, kde co mas koupit, prip. kde co plati. A to jsem jeste jen v Olomouci. :twisted:

Chces uplne "jednoduchy pripad"? OV (z domu) - Ostravice, vsechno je v ramci IDK ODIS.

nemam predplacenku na MHD OV
Jizdne CD tesne pred odjezdem - 25 + 89 Kc/67 Kc s IN25 = 114 Kc/92 Kc s In25
Jizdne OneTicket - 25+ 89 Kc/64 Kc s OT25 = 114 Kc/92 Kc s OT25
Jizdne ODIS
- papirova (tj. na pokladne) - 25+91 = 116
- elektronicka (kartou nebo ODISkou) - 25+46,50 = 62,50 (ve skutecnosti mozna jeste o neco min)

mam predplacenku na OV a kupuji z nastupni stanice vlaku
Jizdne CD tesne pred odjezdem - 89 Kc/67 Kc s IN25
Jizdne OneTicket - 89 Kc/64 Kc s OT25
Jizdne ODIS
- papirova (tj. na pokladne) - 91
- elektronicka (kartou nebo ODISkou) - 56,50

mam predplacenku na OV a kupuji z prvni stanice vlaku mimo MHD OV
Jizdne CD tesne pred odjezdem - 68 Kc/51 Kc s IN25
Jizdne OneTicket - 68 Kc/51 Kc s OT25
Jizdne ODIS
- papirova (tj. na pokladne) - 70,50
- elektronicka (kartou nebo ODISkou) - 56,50

Aby to nebylo uplne nejjednodussi, tak 24-hod celositova jizdenka na ODIS stoji 200 Kc pro jednoho nebo 300 Kc pro az pet lidi bez omezeni veku...
A nektere jizdenky muzes nakoupit online, nektere ale jenom na miste...

Spojeni z domu smerem na Visalaje radeji ani nebudu psat, protoze tam muze byt vlak nebo bus a muzes mit rozni predplatne MHD Frydek-Mistek za 1 (jednu) korunu, navic muzes ale nemusis stihat prestup za 45 min od nakupu jizdenky, coz znamena rozdil 10/18 Kc.

Ted premyslej, jak bys to resil, kdybys mel nekolik IDS a nekolik ruznych prepravcu... :twisted:
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16685
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod malejjarda » pon srp 7, 2023 11:35

Pokud pojedu ze Znojma do Krkonoš nebo do Jeseníku pojedu s ČD na IN25 a nemusím řešit ostatní dopravce nebo Onetiket.
Znojmo - Břeclav - Pardubice - Hradec Králové - Trutnov
Znojmo - Břeclav - Olomouc - Jeseník
obojí už jsem takhle jel
malejjarda
účastník
účastník
 
Příspěvky: 354
Registrován: ned pro 7, 2014 16:55
Bydliště: nejjižnější Morava

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » pon srp 7, 2023 13:22

Ok, mi nedoslo, ze ze ZNojma je to primo na Breclav a ne na Brno a ze do UnO se z Brna da rychleji pres Ceskou Trebovou.

Tak to ber odnekud, kde potrebujes prestupovat v Prerove - UnO a jdes nekam do Kraliku ne do mesta Jesenik, napr. z Kojetina (abych nebral do uvahy vesnice kolem, tj. dalsi spojeni). Tj. casto mas nejlepsi spojeni Kojetin - Prerov /- Hranice/ (RJ), Hranice - UnO (CD je jako prvni pripoj), UnO - UnO mesto (CD), UnO mesto - Dolni Lipka nebo Kraliky (LE Tenders).
Jo, muzes zase kombinovat... Mne slo o to ukazat, ze pro bezneho cloveka neni jednoduche ted najit nejvhodnejsi spojeni z hlediska penez. Ani Tvoje spojeni do Jeseniku nemusi byt s nejlepsi cenou ani kdyz mas In25... Jak jsem ukazal na prikladu IDS ODIS, jakmile do toho zacnes jeste montovat vyuziti IDS jizdenek, tak to zacina byt teprve zajimave...
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16685
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » pon srp 7, 2023 20:01

apuka píše:Hm, zase to beres pouze ze sveho omezeneho pohledu.

Ktery ovsem pokryva naprostou vetsinu pripadu. Je mi ovsem jasne, ze v apukavesmiru plati inverzni Paretovo pravidlo s a navic s pomerem 1:99 :twisted:

Urcite se najdou vyjimecne pripady, kdy bude OneTicket davat smysl. Pak si ho koupim. Ale na to, aby se vyplatila ta karta s 25 % slevou, bych musel rocne za OneTickety utratit minimalne 2684 Kc. Je tu nekdo takovy?
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49527
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

PředchozíDalší

Zpět na Pokec