Hedvábná stezka Pohora Svět outdooru Svět běhu Tulení pásy Pádler Festival OBZORY Expediční kamera SNOW FILM FEST Klub cestovatelů Praha a Brno

Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

o všem možném, co se zrovna nehodí do žádné jiné kategorie

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod karaya1 » úte lis 7, 2017 11:19

Mám asi docela úsměvný problém, ke kterému ale neznám řešení a prosím o pomoc místní znalce železničních eshopů.

Potřebuji zjistit aktuální cenu Brno-Vídeň-Mnichov a zpět, ovšem pozor: standardní 2. třída, žádné flexi, včasné apod. Na ÖBB i DB eshopech mi to standardně vyhazuje ony flexijízdenky dohromady za cca 230€, které ovšem nechci; nejsem schopen tam najít volbu "nechci žádnou slevu, ale tabulkové jízdné".

[Abych to osvětlil: chtějí to po mně z pohovoru (jedu jinak a náhrada cestovného je založena na ceně vlaku), takže tím nepojedu a je tak docela jedno, jak hloupý daný spoj bude.]

Případně moc díky za screenshot spojení i s cenou.

Eshop ČD pro jistotu hlásí, že daná relace neexistuje. ](*,)
karaya1
účastník
účastník
 
Příspěvky: 326
Registrován: pon kvě 14, 2007 12:16
Bydliště: Brnéčko

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » úte lis 7, 2017 12:45

Nechci byt hnidopich, ale FlexPreis na DB je prave to, co hledas, jizdenka za plny mezinarodni tarif :wink:. Znamena, ze muzes byt "Flexi", pouzit libovolny vlak v prubehu platnosti. Kdybys mel slevnenou nabidku, tak je to SparPreis.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 5295
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » úte lis 7, 2017 14:39

V nedeli jsem udelal svuj prvni pokus o odskodneni na CD za 120+ spozdeni prijezdu do cilove stanice - muj prvni vlak na Slovensku do Blavy byl opozdeni o cca 20 min, samozrejme presne EC-cko necekalo 10 minut na nas. Tak jsem musel pres nekolik prestupu do Brna a az odtud do OV.
Jsem zvedav, jak se k tomu postavi, protoze, samozrejme, nemam potvrzeni o zpozdeni vlaku - pruvodci v tom vlaku mi dat nemohl, nevedel, jake bude v Blave a na pokladnu jsem pro potvrzeni taky nemohl, bo uz tak na nas asi 5 min cekal pripojny osobak a dal uz nebylo kde. A natolik jse, dostat presnym podminkam jsem nechtel, abych je dalsim vlakem a prijel jeste o skoro dalsi dve hodiny pozdeji :twisted:.

Mimochodem, DB taky ne vzdy zvladaji problemy. Syn jel z Obertsdorfu do Stuttgartu a v jedne stanici se zastavili a zacali ruzne hlasit - vystupte, provadi se velky zdravotnicky zasah, za chvili nikam nevystupujte, zustante ve vlaku, za dalsi chvili vsichni vystupte, kdo chcete dal na Stuttgart, kdo se chce vratit, toho odvezeme zpet, vlak se za pet minut otaci.
Na nadrazi stalo i ICE, ktere tam nemelo. Nevim, co se tam stalo, na nadrazi nikde nikdo krome dvou bezpecaku, kteri tam z vlaku zustali. Ty lidem nakonec rekli, ze si maji zavolat taxika po skupinkach a odvest se cca 15 km, kde jezdi jiny SBahn do Stuttgartu. Tak syna to vyslo na 12,50 EUR. Samozrejme, nikdo nic neproplaci, protoze mel puvodne regionalni celodenni jizdenku, na to je standarni nahrada za spozdeni 4 EUR, ale pri odskodneni do 4 EUR se nic nevyplaci ](*,), navic na te nadrazi uz jel na tramvajenku pro mistni Stuttgartsky integrovany system vcetne velkeho okoli.
On by tam klidne zustal, kym se problem neodstrani a neco dalsiho nejede, ale nikdo nebyl schopen nic rict, jen ze dalsi osobak za chvili (posledni ten den) se tam taky otaci.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 5295
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod karaya1 » stř lis 8, 2017 7:49

apuka píše:FlexPreis na DB je prave to, co hledas, jizdenka za plny mezinarodni tarif :wink:.

OK, díky, zmátla mě HR paní:
price with 2nd class train (no flex ticket)

Německé dráhy prakticky neznám, ÖBB jen okrajově, tak jsem se radši zeptal.

(Btw, za ~115 euro se z Brna do Mnichova dá už i letět...)
karaya1
účastník
účastník
 
Příspěvky: 326
Registrován: pon kvě 14, 2007 12:16
Bydliště: Brnéčko

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » stř lis 8, 2017 9:17

karaya1 píše:za ~115 euro se z Brna do Mnichova dá už i letět
Ehm, srovnavas plnou cenu vlaku s nejnizsimi cenami nizkonakladovek, ne? Vlakem taky se muzes odvest za nejakych 49 EUR pomoci Sparpreisu, kdyz si vyberes vhodny termin, da se i levneji.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 5295
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » stř lis 8, 2017 17:38

Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 29937
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Scifoun » pon lis 13, 2017 20:26

mike píše:Jenze ja akcni nepocitam, pocitam rozdil proti normalnimu jizdnemu. K akcni doplatek do jednicky koupit nemuzes, na to uz jsem narazil, kdyz mi ji kdesi bez ptani prodali a pak jsme to s pruvodcim slozite resili. "Spravne" reseni je doplatit normalni jizdne do dvojky a k nemu pak 30 % doplatek. Mozna dokonce i tu akcni zahodit a koupit uplne novou, uz si to presne nevzpominam, ale bylo to na hlavu a od te doby si davam pozor, abych omylem akcni nekoupil.


Tohohle se není třeba vůbec bát.

Jsem z Brna. Do Prahy nebo zpět poslední dobou jezdím častěji první třídou než druhou. Zpravidla si koupím tu asi akční, která s IN50 stojí 155 Kč. Když je ve vlaku husto, začátek akademického roku je poznat, přejdu do první třídy a koupím si doplatek za 73 Kč (celkem 228 Kč). Nikdy nebyl jakýkoli problém, normální rutina.
Doplatek není 30 % ale víc, respektive je to 30 % z něčeho jiného, protože pro 1. třídu akční jízdenky nejsou, takže ti prvně seberou tu akční slevu a pak ještě přidaj 30 %.

V tomto smyslu máš pravdu. Ale nic zahazovat nemusíš, a ani mi to nepřijde na hlavu.

Pokud jedu v největší špičce, koupím si rovnou první třídu za 228 Kč. Kupovat pro cestu Praha-Brno/Brno-Praha neakční jízdenku 2. třídy naceněnou podle kilometrů mě nikdy nenapadlo, ale jsem si skoro jistý, že by stála necelých 180 Kč. Aby s 30% doplatkem za cca 50 Kč byl výsledek opět 228 Kč.

Stačí mít doklad, který tě opravňuje k cestě druhou třídou, a to může být všelicos. Doplatek je pak rozdíl mezi cenou 2. a 1. třídy. Pokud máš slevu, která platí jen ve 2. třídě, tak o ni přijdeš, ale žádný problém s tím není, jen je doplatek o to dražší o co levnější byla ta akční jízdenka.

Můžeš jet na mezinárodní jízdenku (která je dražší než vnitrostátní) z Žiliny přes ValMez do Brna, při přestupu v Hranicích zalézt do 1. třídy a doplatek bude 30 % z ceny vnitrostátní jízdenky Hranice-Brno pro tu INkartu, jakou máš.
Můžeš ve vagonu se žlutým pruhem (jako pán) v Brně přejíždět z Králova Pole na hlavní nádraží s šalinkartou (tramvajenkou) v kapse a s doplatkem ve výši 8 Kč.
Můžeš v rámci IDS JMK s jízdenkou IDS JMK dojet autobusem k železniční stanici, ve vlaku jít do jedničky a koupit doplatek za cenu 30 % jízdného ČD mezi vlakovými stanicemi.
Ovšem pozor, asi jediný háček, tyhle integrované doklady a šalinkarty se berou jako jízdenky do 2. třídy (mluvím o Jižní Moravě jiné zvyklosti neznám), avšak bez INkarty, takže i ten doplatek je pak mastnější. Ale i tohle mi přijde logické.
Pokud člověk plánuje jet 1. třídou, levnější bude si v autobuse cvaknout lístek jen do železniční stanice, a pro cestu vlakem si koupit ČD lístek a uplatnit slevu na INkartu. S IN50 to občas platí i pro 2. třídu. S IN100 vždy.

S výjimkou posledního příkladu mám všechno úspěšně vyzkoušeno na vlastní kůži. Ten poslední ne, ale na ten jsem se schválně ptal paní průvodčí, hned jak zlevnili doplatky a já začal 1. třídu občas využívat.

Nejsložitější případ jsem zažil, když jsem jel z Brna hln na Vysočinu. Protože mám šalinkartu, jízdenku jsem si koupil až z Králova Pole. Jelikož na nástupišti bylo husto, šel jsem do jedničky. V prvním případě mě průvodčí nechal jet 1. třídou do KrPole načerno, což bylo ještě lehké. Ve druhém případě byl průvodčí poctivější a prodal mi tedy dva doplatky, jeden k šalinkartě bez INkarty z hlavního do KrPole za zmíněných 8 Kč a druhý z Králova Pole do HavlBrodu s IN25. Ale žádné řeči neměl, jen to trvalo dvakrát déle.
Od té doby, co mám IN50, si většinou kupuji jízdenku už z hlavního, i když bych mohl až z KrPole, tak se mi to už nestává. Teď to mám dražší jen o pár korun, a pokud bych si chtěl koupit doplatek, tak se navíc karta obrátí.
Scifoun
nováček
nováček
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř led 6, 2016 18:41

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » pon lis 13, 2017 20:38

Popisoval jsem svuj realny zazitek, kdy to problem byl.

Schvalne jsem se kouknul na e-shop. Ceny, co jsi psal, odpovidaji. Kdyz jsem si rozkliknul u te akcni IN50 do dvojky za 155 Kc podminky pouziti, tak vylezlo tohle:

1x Akční IN 50 jednosměrná, 2. třída, 1 osoba

Platnost: od 20:38 dne 13.11.2017 do 24:00 dne 14.11.2017

Nepřenosná – vázaná na osobu

Lze použít v jakémkoliv vlaku po uvedené trase

Nutno doložit slevový průkaz

Doplatek do 1. třídy, za jízdu oklikou a za původní cílovou stanici není možný

Vrátit nebo vyměnit lze bez poplatku nejpozději 15 minut před pravidelným odjezdem prvního vlaku ze spojení

Přerušit jízdu lze po 100 km

Ted je otazka, jak se k tomu pruvodci postavi. V tve pripade doplatis rozdil do jednicky, coz je logicke, ale je to jen benevolence pruvodciho nebo standard? V mem pripade jsme s tim stravili opravdu spoustu zbytecneho casu a pruvodci se tvaril, ze tohle jednoduche reseni je v podstate nelegalni.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 29937
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Hafi » pon lis 13, 2017 20:49

Scifoun píše:Můžeš ve vagonu se žlutým pruhem (jako pán) v Brně přejíždět z Králova Pole na hlavní nádraží s šalinkartou (tramvajenkou) v kapse a s doplatkem ve výši 8 Kč.
Můžeš v rámci IDS JMK s jízdenkou IDS JMK dojet autobusem k železniční stanici, ve vlaku jít do jedničky a koupit doplatek za cenu 30 % jízdného ČD mezi vlakovými stanicemi. ... (mluvím o Jižní Moravě jiné zvyklosti neznám)

Na tohle bacha, např. v Praze zcela jistě nejde (tedy abych nekecal, ještě cca před loni nešel a nemyslím, že by to měnili) koupit doplatek do jedničky k sračkartě či papírové jízdence.
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 7316
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Scifoun » úte lis 14, 2017 15:50

Tak jsem zapátral v záznamech a od února (od tehdy mám IN50) jsem si doplatek za 73 Kč k jízdence za 155 Kč koupil třikrát, z toho dvakrát za poslední měsíc. Žil jsem v iluzi, že už jsem ho kupoval nejméně desetkrát, tak to pardon, takhle to není až tak statisticky významné, ale nikdy nikdo nehnul ani brvou a prodal.

Zde v záložce podmínky je méně stručná verze podmínek.
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/vnitros ... ky/-26135/
Tady to je napsané trochu jinak a tak, jak to odpovídá mé zkušenosti. Po zkrácení a vypuštění některých slov se význam poněkud změní.

"Akční jízdenku pro 2. třídu lze použít v 1. třídě ve spojení s časovým doplatkem do 1. třídy na In Kartě. Je také možné doplatit rozdíl mezi jízdným v 1. třídě a cenou předložené Akční jízdenky v celé trase, a to i pro každý směr zvlášť. Doplatek do 1. třídy pouze v části trasy není možný.
Akční jízdenku je možné použít pouze po stanovené trase. Při jízdě oklikou doplatí cestující rozdíl mezi jízdným po delší trase a cenou předložené Akční jízdenky. Doplatek při jízdě za původní cílovou stanici není k Akční jízdence možný."


Vzpomínám si, že jednou jsem v Praze prvně nalezl do jídelního vozu, a až po dojedení si šel vybrat vagon a vybral si jedničku. Průvodčí říkal, že mi doplatek musí prodat už z Prahy, což mě tehdy nijak nezarazilo, jelikož jsme ještě na žádné další stanici nezastavili (ten vlak poprvé stavěl až v Pardubicích), ale asi to myslel kvůli tomuhle.
Scifoun
nováček
nováček
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř led 6, 2016 18:41

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » úte lis 14, 2017 18:33

Scifoun píše:"Akční jízdenku pro 2. třídu lze použít v 1. třídě ve spojení s časovým doplatkem do 1. třídy na In Kartě. Je také možné doplatit rozdíl mezi jízdným v 1. třídě a cenou předložené Akční jízdenky v celé trase, a to i pro každý směr zvlášť. Doplatek do 1. třídy pouze v části trasy není možný.

Uz jsem si vzpomnel, v cem byl hlavni problem. V tomhle. Jel jsem z CB do Prahy a na zacatku trasy byla nahradni doprava busem. Kdyz mel clovek jizdenku do jednicky, tak vraceli cast jizdneho a k tomu davali papirek na 30 Kc, co uz mi jich hromada propadla :? Chtel jsem se tomu vyhnout a proto jsem koupil jizdenku do dvojky s tim, ze si po presednuti do vlaku zbytek trasy do jednicky doplatim. Jenze u pokladny mi bez ptani prodali akcni dvojku a chudak pruvodci nevedel, co s tim.

Je ale fakt skvele zestrucnit podminky tak, ze se zmeni smysl #-o

Cena casoveho doplatku do jednicky je taky nesmyslna. Kdyz mam IN50, tak bych musel za rok najezdit tak 20000 km, aby se mi to vyplatilo #-o Cena je jeste z doby, kdy byl priplatek 50 %, po zmene na 30 % to "zapomneli" upravit.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 29937
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » úte lis 14, 2017 18:48

Jeste dodam, ze doplatek jen na cast trasy je u mne hlavni pripad, kdy si dokupuju jednicku ve vlaku. Protoze na casti trasy neni, jinak bych ji koupil rovnou. Obcas se teda stane, ze si koupim dvojku, protoze jsou ve vlaku lepsi vagony nez v jednicce (nemecka EC s kupecky versus letadlova jednicka) a pak dokupuju, protoze ve dvojce jsou lidi.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 29937
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » čtv lis 16, 2017 20:42

Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 29937
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Předchozí

Zpět na Pokec