pokec o autech

o všem možném, co se zrovna nehodí do žádné jiné kategorie

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: pokec o autech

Příspěvekod wawrik » ned led 15, 2017 10:22

:smt023 Keď budem veľký, štvorkolkovú Pandu si kúpim tiež. Škoda, že tá nová vyzerá ako ocucaný cukrík...
Uživatelský avatar
wawrik
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4311
Registrován: pon úno 22, 2010 16:11

Re: pokec o autech

Příspěvekod Hafi » čtv led 19, 2017 22:27

jsem na auta lama asi jako pp na počítače ;-)
v autoškole mi kdysi říkali, že když mrzne, nemám na delší stání používat ruční brzdu, bo zamrzne a neodjedu.
Tak v zimě parkuju vždy jen na zařazenou rychlost a byl jsem přesvědčen, že je to OK. Už včera jsem zaparkoval před barákem v kopečku (směrem dolů), zařadil zpátečku...a po uvolnění brzdy to auto ještě několikrát poskočilo...ale nakonec zůstalo na místě, ikdyž to na mě nepůsobilo úplně důvěryhodně.
Dneska jsem odjel a pak parkoval na stejným místě....a autu zařazená zpátečka příliš nevadila a sice s odporem, ale jelo z kopce - po takovým metru jsem to vzdal a odjel najít parkování na rovince.
Dotazy:
1) dělám to dobře?
2) značí stav, že to podjíždí, že je něco v nepořádku s autem, nebo to je od určitého sklonu běžný stav?
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8423
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: pokec o autech

Příspěvekod ONDRA » čtv led 19, 2017 22:46

Taky parkuju jenom na kvalt, pokud to je teda víceméně na rovince. V kopci bych to jenom na kvalt neriskoval. Ručku nervat na krev a bude to ok. V tomhle byly bubnové kotvy vzadu asi lepší (co se přimrzání týče).
Uživatelský avatar
ONDRA
účastník
účastník
 
Příspěvky: 664
Registrován: úte pro 7, 2004 12:16
Bydliště: OV

Re: pokec o autech

Příspěvekod lojzmen » pát led 20, 2017 0:05

Hafi píše:v zimě parkuju vždy jen na zařazenou rychlost ...
2) značí stav, že to podjíždí, že je něco v nepořádku s autem, nebo to je od určitého sklonu běžný stav?


Je třeba vědět, co se ve stroji děje.
Máš-li tam pouze zařazeno, brání proti otočení kol tření v převodech a hlavně v motoru.
Je-li motor těsně po jízdě, je namazaný a tření je malé a kopec neudrží.
Později by to možná drželo. Pokud nehrozí poškození kola a jde to, opři kolo o obrubník.
Nebo kámen pod kolo. Zařaď vyšší rychlost.

Obecně platí: za sucha se nic nestane a použij ručku.

Bylo-li v předešlé jízdě mokro, může brzda přirezivět, při několikadenním stání.
To je tak, že rez má 6x větší objem než původní kov, a byla-li brzda zatažena a povrch bubnu zrezaví,
zvýší se součinitel tření a čelisti bubnu jsou větším objemem rzi ještě víc sevřeny.

Další možností zatuhnutí ruční brzdy je, že jezdíš-li v posolené šlichtě a sněhu, brzdy jsou teplé, sníh taje, a v noci přituhne, i slaná voda zmrzne a slepí buben s čelistmi.
U starých aut se voda dostane do bovdenů ruční brzdy - a zase rez, nebo zamrznutí.

Drtivá většina aut s kotouči vzadu má uprostřed kotouče bubnovou brzdu, která je dost malá a málo brzdí.
Naposledy upravil lojzmen dne pát úno 10, 2017 22:50, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1092
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: pokec o autech

Příspěvekod Hafi » pát led 20, 2017 0:12

lojzmen píše:Zařaď vyšší rychlost.

jakože je jedno, že bych zařadil rychlost dopředu, když stojím z kopce? Přiznávám, že má představa převodovky je dosti laická, ale předpokládal jsem, že váha auta z kopce by i se zařazenou rychlostí mohla umožnit jízdu (a potažmo poničit motor, který není v daný okamžik promazán). Proto jsem vždy nechával zařazeno proti kopci...
lojzmen píše:Je-li motor těsně po jízdě, je namazaný a tření je malé a kopec neudrží. Později by to možná drželo.
To vysvětluje včerejší stav, kdy auto několikrát zlehka sjelo, ale nakonec jsem ho ráno našel na stejném místě (ikdyž během večera jsem to několikrát nerovózně kontroloval z okna). Ale i namazaný nenamazaný, prostě jsem čekal, že na zpátečku to dopředu nepustí.
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8423
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: pokec o autech

Příspěvekod pavproch » pát led 20, 2017 8:30

Zatahovat ruční brzdu či ne? Toť otázka.... Dříve (lanovody od ruční brzdy k zadním brzdám) se to nedoporučovalo, neb opravdu hrozilo riziko zamrznutí lanka v lanovodu... dnes (elekrické či hydraulické brzdy) není třeba malovat čerty na zeď...... záleží teda na tom, jakou konstrukci má ruční brzda v Tvém autě....

A když bys teda chtěl parkovat bez ruční brzdy, tak zařazená rychlost - správně napsáno, že čím vyšší rychlost zařadíš (stojící auto, zhašený motor, šešláplá brzda!) tím se snižuje až eliminuje možnost poskočení auta v kopci po odbrždění.... a je jedno, jestli parkuješ čumákem něbo prdelí dolů z kopca...
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28256
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
User is Online!

Re: pokec o autech

Příspěvekod RUMcajs » pát led 20, 2017 8:58

Potrebuju poradit.

Passat combi, 2003.
Zaseknuty zamek zadnich dveri v zamcene poloze. Neotevru zvenci ani zevnitr.
Klicova dirka neni.

(mam na to 2.5 mesice, potrebuju to vyresit pouze kvulli technicke kontrole)

Je nejaky figl jak dvere otevrit bez sundavani vnitrniho oblozeni a vyndavani skla?
Cim mene jde v mlze videt do dalky, tim vice jde videt do sebe.
Uživatelský avatar
RUMcajs
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2419
Registrován: čtv lis 24, 2005 15:00
Bydliště: Sligo, Ireland

Re: pokec o autech

Příspěvekod booze » pát led 20, 2017 10:00

Dostaneš se do kufru pres zadní sedadla? Zevnitr je tam mala páčka kterou stačí zmáčknout a otevřes to. A odešel ti asi motorek
Uživatelský avatar
booze
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8315
Registrován: ned pro 14, 2014 12:56

Re: pokec o autech

Příspěvekod wawrik » pát led 20, 2017 10:34

Nepoužíva niekto v aute rýchlovarnú kanvicu na vodu? Nejaké tipy na konkrétny model (12 V), skúsenosti, odporúčania? 10 minút do varu prežijem, o autobatériu sa nebojím (mám dve 100 Ah).
rv.jpg
rv.jpg (42.47 KiB) Zobrazeno 6898 krát
Uživatelský avatar
wawrik
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4311
Registrován: pon úno 22, 2010 16:11

Re: pokec o autech

Příspěvekod lojzmen » pát led 20, 2017 11:39

Brzda v kopci - ještě dodám - u automatu je nutno postupovat podle návodu - není jednotný postup, neb za automat se vydává mnoho konstrukčních řešení.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1092
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: pokec o autech

Příspěvekod lojzmen » pát led 20, 2017 11:54

Zámek kufru, nedávno jsem to viděl u Touranu. Nějak otevřít zevnitř, není-li páčka, servat obložení na dveřích, vyzkoušet, kde je zakopaný pes - zlomené dráty, pojistka, nespolehlivý nebo nefunkční motorek. . .
Tipuji taky motorek. Nepůjde-li povolit, odvrtat šrouby/nýty supertvrdým vrtákem. Hledej na Volkswagen foru, běžná porucha.
Naposledy upravil lojzmen dne pát led 20, 2017 22:33, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1092
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: pokec o autech

Příspěvekod booze » pát led 20, 2017 12:47

lojzmen píše: zlomené dráty

jj nejvetsi bolistka u vw. pojistka je dohromady s centralem ne?
Uživatelský avatar
booze
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8315
Registrován: ned pro 14, 2014 12:56

Re: pokec o autech

Příspěvekod lojzmen » pát led 20, 2017 23:28

booze píše:pojistka je dohromady s centralem ne?


WV nevím neznám já mám Sirion. Impreza, Legacy, Sirion byly zlomené dráty, Oktávie 1 combi Tour přivřený hadr a něco povoleného v mechanizmu, Touran motorek.
Já to pozoroval, jak to kolega udělal. Základ je otevřít kufr a to jsem tam s ním uvnitř nebyl. Pak to šlo rychle.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1092
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: pokec o autech

Příspěvekod RUMcajs » sob led 21, 2017 8:06

booze píše:Dostaneš se do kufru pres zadní sedadla? Zevnitr je tam mala páčka kterou stačí zmáčknout a otevřes to. A odešel ti asi motorek


V aute zadni sedadla nemam.
Vyhazel jsem je ven a je z toho "psi bouda" na koleckach.

Zaroven v tom obcas spim, nebo vozim nerozlozene kolo.
Dvere musim vyresit jen kvuli technicke.

Obrázek

Dvere nejdou otevrit ani zevnitr (jako bych chtel pasazer vystoupit) ani z venku.

Jakou packu mas na mysli?
Cim mene jde v mlze videt do dalky, tim vice jde videt do sebe.
Uživatelský avatar
RUMcajs
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2419
Registrován: čtv lis 24, 2005 15:00
Bydliště: Sligo, Ireland

Re: pokec o autech

Příspěvekod grco » sob led 21, 2017 8:26

Paneboze, to je humus.
Uživatelský avatar
grco
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 6896
Registrován: čtv dub 8, 2010 20:08

Re: pokec o autech

Příspěvekod RUMcajs » sob led 21, 2017 14:45

grco píše:Paneboze, to je humus.


Jo, je.
Staci tam psa nechat pul hodiny a on uz se zabavi.
Vuz pro me neni fetis.
Cim mene jde v mlze videt do dalky, tim vice jde videt do sebe.
Uživatelský avatar
RUMcajs
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2419
Registrován: čtv lis 24, 2005 15:00
Bydliště: Sligo, Ireland

Re: pokec o autech

Příspěvekod booze » sob led 21, 2017 18:51

vyfot ten mechanizmus zevnitr auta
Uživatelský avatar
booze
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8315
Registrován: ned pro 14, 2014 12:56

Re: pokec o autech

Příspěvekod vonkreuz » sob led 21, 2017 19:30

Hafi píše:jsem na auta lama asi jako pp na počítače ;-)
v autoškole mi kdysi říkali, že když mrzne, nemám na delší stání používat ruční brzdu, bo zamrzne a neodjedu.
Tak v zimě parkuju vždy jen na zařazenou rychlost a byl jsem přesvědčen, že je to OK. Už včera jsem zaparkoval před barákem v kopečku (směrem dolů), zařadil zpátečku...a po uvolnění brzdy to auto ještě několikrát poskočilo...ale nakonec zůstalo na místě, ikdyž to na mě nepůsobilo úplně důvěryhodně.
Dneska jsem odjel a pak parkoval na stejným místě....a autu zařazená zpátečka příliš nevadila a sice s odporem, ale jelo z kopce - po takovým metru jsem to vzdal a odjel najít parkování na rovince.
Dotazy:
1) dělám to dobře?
2) značí stav, že to podjíždí, že je něco v nepořádku s autem, nebo to je od určitého sklonu běžný stav?

Ruční brzda je na brzdění auta v kopci. Když budeš používat v kopci jenom převodovku, tak se ti mohou stát 3 věci.
1, vymačkáš si ozubená kola v převodovce na rychlostním stupni
2, vymačkáš si ozubená kola v převodovce na zpátečce
3, namáháš rozvodové ústrojí, respektive napínací mechanismus rozvodového řemene/řetězu a mohlo by se ti stát, že ti "skočí rozvody" a poškodí se motor (sací nebo výfukové ventily se potkají s vrškem pístu a poštkodí se buď píst nebo ohnou ventily)

U parkovací brzdy se počítá především se zábranou pohybu směrem dopředu. Proto ráno před rozjezdem vpřed primárně zařadím R a cuknu vzdat a tím se brzdy odlepí. Když se neodlepí, tak vypnout motor, zařadit rychlost (na tu chvíli to nevadí), povolit ruční brzdu a kopnout do horní poloviny zadního kola. Při nejhorším vyheverovat auto v zadní části jako při výměně pneu (ale aby se pneu aspoň zlehke dotýkalo země) a do kola kopnout... Při nejhorším pomočit a tím bzdy nahřát. :mrgreen:

Když si jednou za 4 roky nebo kolik necháš v servisu vyměnit lanovody ruční brzdy (pokud máš klasické auto a ne moderní elektronickou hračku na kolečkách), tak se domluv v servisu, aby do lanovodu natlačili vazelínu, která zabraňuje vzlínání vody do bovdenu lanovodu a zamrzání.

Před tím, než budu parkovat a vím, že je venku vlhko a zima a nechci, aby mi brzdové obložení přimrzlo k brzd.kotouči, tak za jízdy zlehka přibrzdím pákou zadní brzdy, tím zahřeju obločení i kotouč a zdedukuju vlhkost. Například až takto ale ne. :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=NBoMTYZAyJc
Nám šlo hlavně o člověka.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.

Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.

Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
Uživatelský avatar
vonkreuz
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9590
Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...

Re: pokec o autech

Příspěvekod pavproch » sob led 21, 2017 20:39

grco píše:Paneboze, to je humus.


Humus non plus ultra :vom:
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28256
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
User is Online!

Re: pokec o autech

Příspěvekod RUMcajs » ned led 22, 2017 18:18

Tak jsem sundal plasty, polstrovani a vselijake jine zbytecnost.
Nasledne asi 20 minut lomcoval mechanismem, kroutil draty a zaroven otviral dvere.

Elektrika zamku zije, takze to tipuju na nejaky zlomeny drat ci co.

Pln nadseni jsem dvere zavrel a vse se dalsich 20 minut opakovalo.
Nesli otevrit.

Odmontoval jsem tudiz kotvici bod z karoserie a dvere zajistil gumicukama.
Ted uz si s tim automechanik snadno poradi.

PS: Zavrel dvere tak ze nesli otevrit. Otevrel dvere tak ze nesli zavrit...

PPS: Vsimnete si jak je vuz cisty, jen pul kila pisku z dnesniho behani na plazi.

Obrázek
Cim mene jde v mlze videt do dalky, tim vice jde videt do sebe.
Uživatelský avatar
RUMcajs
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2419
Registrován: čtv lis 24, 2005 15:00
Bydliště: Sligo, Ireland

Re: pokec o autech

Příspěvekod lojzmen » pon led 23, 2017 0:00

RUMcajs píše: Zaseknuty zamek zadnich dveri v zamcene poloze.


Boha, já te spatne pochopil. Já myslel, že ti nefunguje zámek zadního kufru.

Dobrá práce.
Pokud más centrál na vsechny dvere(a to más), má tam byt motorek, a ten bude za plechem.
To uz je slozitejsi.

Staré auto je spotřebka. A tam se samodomo údržba vyplatí. Majitel ušetří (kromě času) a něco se naučí.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1092
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: pokec o autech

Příspěvekod booze » pon led 23, 2017 8:43

lojzmen píše:Boha, já te spatne pochopil. Já myslel, že ti nefunguje zámek zadního kufru.

taky jsem to tak pochopil. :oops: tak sry za dezorientaci. :sorac:
@rumcajs dobra prace :smt023
Uživatelský avatar
booze
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8315
Registrován: ned pro 14, 2014 12:56

Re: pokec o autech

Příspěvekod wawrik » pon úno 6, 2017 20:35

... sa presuniem sem.

paldo píše:@wawrik: hádam len nechceš vymeniť lanďáka za Alfu? :shock:
To úplne nie, ale... LC tu nebude navždy a ja som príliš lenivý sa mu venovať, keď sa začne kaziť. Však už bude mať 20 rokov. Navyše s ním nebude kam jazdiť - z Islandu bude autodrom pre miniautá, Albánsko aj Čiernu Horu čaká v dohľadnej dobe turistický boom, na Afriku som priposratý. Rumunské/ukrajinské/fínske lesy nemám rád. A do Nórska ma s dízlom Euro0 zachvíľu ani nepustia :-)

Ale náhrada za ten kamión sa mi bude ťažko hľadať :-)

Inak tie rozmery Alfy som hľadal skôr preto, aby som mal dôvod ju nechcieť :-) Spolu so Subaru je AR srdcovka. AR164 so starým dvojventilovým trojlitrom bolo to naj, čo som kedy mal. Síce nebolo najrýchlejšie, najúspornejšie, najspoľahlivejšie ani žiadne iné naj, ale spomínam na neho s radosťou.
Uživatelský avatar
wawrik
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4311
Registrován: pon úno 22, 2010 16:11

Příspěvekod komin » pon úno 6, 2017 21:31

Podla mna ak si uz spravne dospel mas iba jednu moznost a to upgradnut to na HZJ 76 kym sa este vyraba.
"The worst day of climbing is better than the best day in the office"
komin
účastník
účastník
 
Příspěvky: 275
Registrován: stř říj 2, 2013 7:15

Re: pokec o autech

Příspěvekod grco » úte úno 7, 2017 7:38

@wawrik
Přílohy
alfa.png
Uživatelský avatar
grco
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 6896
Registrován: čtv dub 8, 2010 20:08

Re: pokec o autech

Příspěvekod wawrik » úte úno 7, 2017 8:43

Ale jo, tie dáta som nakoniec vygooglil za pár sekúnd. Mňa štve, že to v tom balaste nenájdeš na stránke výrobcu! Teda, aspoň tej slovenskej. Až teraz, keď si tú tabuľku poslal, našiel som ju v PDF cenníku. To by mi inak nenapadlo... Ale asi malo.
Uživatelský avatar
wawrik
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4311
Registrován: pon úno 22, 2010 16:11

Re: pokec o autech

Příspěvekod grco » úte úno 7, 2017 8:44

Jo no, presne, uz mam skusenosti, mavaju to v "cennikoch" :)

Proste vacsina webov je v dnesnej dobe cisto reklama, nie zdroj informacii, co je dost ubohe...
Uživatelský avatar
grco
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 6896
Registrován: čtv dub 8, 2010 20:08

Re:

Příspěvekod wawrik » úte úno 7, 2017 8:48

komin píše:Podla mna ak si uz spravne dospel mas iba jednu moznost a to upgradnut to na HZJ 76 kym sa este vyraba.
Jo, ale u Dajbycha toho už veľa nie je a o pár rokov, keď to bude aktuálne, nebude nič. Navyše to z môjho hľadiska nie je riešenie - je to terénnejšie auto ako súčasný LC, a to nepotrebujem. Potrebujem skôr „cestnejšie“ auto, predsalen 90% najazdím po cestách a tam sú tie offroady veľmi ťažkopádne - vrátane tých luxusnejších, ako mám teraz.

No nič, budem si ho hýčkať, vyhýbať sa brodom, a snáď ešte niečo pojazdí...
Uživatelský avatar
wawrik
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4311
Registrován: pon úno 22, 2010 16:11

Re: pokec o autech

Příspěvekod remy77 » úte úno 7, 2017 11:23

wawrik:
to by ti mohol stacit aj facelift Nissan X-Trail od 2007. na cestu v pohode a mimo nej prekvapivo na svoju kategoriu. Zapadol som s nim iba raz :)
remy77
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1242
Registrován: úte dub 21, 2015 22:40

Re: pokec o autech

Příspěvekod mike » stř úno 15, 2017 19:05

Kdo si koupi prvni? Tipuju pp :twisted:
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49368
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

PředchozíDalší

Zpět na Pokec