Auto- nebo galuskový ventilek?
Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od Ryba » stř dub 7, 2010 21:14
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od uplne jinej martin » stř dub 7, 2010 22:38
-
uplne jinej martin - nadšenec
- Příspěvky: 1763
- Registrován: ned led 9, 2005 21:41
- Bydliště: Pragl
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od Lipon » čtv dub 8, 2010 7:30
spousta teoretickej úvaj, ale ouplně k ničemu ...
k otázce nadpisu tohoto vlákna - takový, jaký je libo a na jaký máš pumpu, na funkci to nemá vliv ( a na funkci rostlináře už vůbec ne )
- Lipon
- inventář fóra
- Příspěvky: 4915
- Registrován: úte pro 7, 2004 9:25
- Bydliště: furt něgde ...
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od tuso » čtv dub 8, 2010 7:34
uplne jinej martin píše:Já myslím, že když tomu ráfku vadí milimetr v průměru díry navíc, tak je to blbej ráfek a žádnej extra ráfek. Ráfek by měl něco vydržet a myslím, že jsou horší věci, než trochu větší díra. Podle selskýho rozumu hlavní nostnej provek otho ráfku není to ono co kde je díra, ale to svislý k zemi... A tam díra není.
Asi to tak blbost nebude, protože jsem četl, že když provrtáš ráfek na autoventil, přijdeš o záruku z důvodu snížení pevnosti. Intenzivně hledám ten článek./teda zas tak intenzivně ne,ale snad se zadaří/.
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od DAV » čtv dub 8, 2010 14:11
Ty buď rád, že seš!
- DAV
- nadšenec
- Příspěvky: 1536
- Registrován: čtv pro 24, 2009 10:22
- Bydliště: Olomouc u Těšetic
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od Mařena » čtv dub 8, 2010 16:05
uplne jinej martin píše:čísla čísla čísla
Tak byla to samozřejmě výzva , ale tady je jeden příklad pro ráfek 622x21 RMX N 36:
ve směru kolmém na rovinu ráfku/kola je oproti plnému průřezu při otvoru 6,5 mm oslabení 0,37%, při otvoru 8,5 mm 0,83%, takže zanedbatelné, ALE
v rovině ráfku/kola je oproti plnému průřezu při otvoru 6,5 mm oslabení 15.8%, při otvoru 8,5 mm 21,4%, takže převrtáním se sníží tuhost o 5,6 %
Kdo chce, může to překontrolovat, nějaký extra odlaďování jsem neprováděl
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od DAV » čtv dub 8, 2010 16:32
Ty buď rád, že seš!
- DAV
- nadšenec
- Příspěvky: 1536
- Registrován: čtv pro 24, 2009 10:22
- Bydliště: Olomouc u Těšetic
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od uplne jinej martin » čtv dub 8, 2010 16:37
Mařena píše:Tak byla to samozřejmě výzva , ale tady je jeden příklad pro ráfek 622x21 RMX N 36:...
Wow tos mě dostal Nicméně, můžeš jenom ještě do toho modelátoru hodit, jak se sníží tuhost v případě, že to kolo vypleteš? Nejsem strojař, ale myslím si, že když je v tom ráfku určitý napětí a okolo spousta drátů, rozdíl nebude tak markantní. A ještě technická, zahrnovals do tý simulace i díry na niple?
Důvod: upravena zbytecna citace celeho prispevku i s vnorenou citaci
-
uplne jinej martin - nadšenec
- Příspěvky: 1763
- Registrován: ned led 9, 2005 21:41
- Bydliště: Pragl
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od DAV » čtv dub 8, 2010 16:41
Ty buď rád, že seš!
- DAV
- nadšenec
- Příspěvky: 1536
- Registrován: čtv pro 24, 2009 10:22
- Bydliště: Olomouc u Těšetic
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od Mařena » čtv dub 8, 2010 17:25
Takže dírky pro niple taky ten průřez oslabují, to je jasné, ale o kolik přesně jsem nepočítal....
Taky nejsem strojař, jsem si myslel, že mě právě někdo od fochu bude chtít zdiskreditovat....
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od mike » čtv dub 8, 2010 18:21
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49421
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Auto nebo galuskový ventilek?
od Mařena » pát dub 9, 2010 8:07
Vždyť přece výše Mařena píše: To se dá přece jednoduše spočítat:
...takže žádný složitosti - prostě jsem si ráfek rozdělil na dílčí obdélníky, spočítal těžiště a pak pomocí Steinerovy věty spočítal momenty setrvačnosti a porovnal je. To vše v Excelu....
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od Jenda.Unc » čtv čer 10, 2010 20:29
-
Jenda.Unc - účastník
- Příspěvky: 305
- Registrován: úte lis 10, 2009 19:51
- Bydliště: Ustí nad Orlicí
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od ZbynekN » čtv čer 10, 2010 20:56
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od RUMcajs » čtv čer 10, 2010 21:04
Mel jsem z pocatku stejny problem, ale casem se to ustalilo a prestalo to.
Po prechodu na galuskovy ventilek se zavitem a matkou to prestalo absolutne.
-
RUMcajs - inventář fóra
- Příspěvky: 2419
- Registrován: čtv lis 24, 2005 15:00
- Bydliště: Sligo, Ireland
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od svetlovdusi » čtv čer 10, 2010 21:16
A nebo si pořiď bezdušovky, myslím že existují i kity pro normální ráfky.. třeba rubena je myslím nabízí
Pěstujte svůj smích.
-
svetlovdusi - účastník
- Příspěvky: 401
- Registrován: pon led 4, 2010 14:58
- Bydliště: Praha
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od mike » čtv čer 10, 2010 21:30
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49421
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od svetlovdusi » čtv čer 10, 2010 21:50
Pěstujte svůj smích.
-
svetlovdusi - účastník
- Příspěvky: 401
- Registrován: pon led 4, 2010 14:58
- Bydliště: Praha
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od Wolfi » pát čer 11, 2010 7:26
Jenda.Unc píše:Nevim co s tim?Na horském kole brzdim dost efektivně přední brzdou a zhruba po 150km musim rovnat duši,abych neurval ventilek.Je to sice chvilka práce, ale chtěl bych to nějak vyřešit.Plášt na ráfku není moc volnej, aby dovolil otočení duši.
Ahoj,
tohle protáčení duše se mě dělo na motorce a když jsem už sumárně potřetí tlačil mašinu domů s utrhlým ventilkem tak jsem naznal že to fakt není náhoda. Páska v ráfku byla, duše byla dokonce zesílená krosová a stejně se protočila. (na zadním kole) Vyřešil jsem to tak že po posledním defektu jsem odrovnal i plášť a při koupi nové duše a pláště se to již neopakovalo.
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od amigo » pát čer 11, 2010 8:01
mike píše:A tou dirou jsi videl svetlo? Uz chapu tvuj nick
ale že světlovduši doporučuje bezdušové pláště? není to rouhání?
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od svetlovdusi » pát čer 11, 2010 8:58
Nicméně to nastoluje otázku, co je rychlejší.. světlo nebo tma?
Rubena tubeless kit
Za ty peníze to je myslím super, pokud někdo nechce měnit ráfky a chce si užít pravé jízdy bez duše.
Pěstujte svůj smích.
-
svetlovdusi - účastník
- Příspěvky: 401
- Registrován: pon led 4, 2010 14:58
- Bydliště: Praha
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od Wolfi » pát čer 11, 2010 9:13
Ubezdušit se dá i na bezdušových pláštích.
Apropo je všeobecně známé že tma je rychlejší než světlo, neb tam kam světlo teprve letí, tam tma už dávno byla.
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od svetlovdusi » pát čer 11, 2010 10:05
Věci buď existují nebo neexistují. V tom mám jasno. Beru lék.
Pěstujte svůj smích.
-
svetlovdusi - účastník
- Příspěvky: 401
- Registrován: pon led 4, 2010 14:58
- Bydliště: Praha
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od RUMcajs » pát čer 11, 2010 10:10
Bezdusovky jsou jedna z technologii ktera funguje skvele na papire, avsak vetsina lidi
ji zatratila. Neujala se.
Zrovna pred tydnem kamarad na svem Treku po roce a pul jezdeni s dusema pokusil nasadit
UST plaste. Skousel vsechno mozne, vcetne namydleni patky plaste, nafukovani na benzince a vysledek?
Opatlane ruce od tesnici smesi a navrat k dusim...
-
RUMcajs - inventář fóra
- Příspěvky: 2419
- Registrován: čtv lis 24, 2005 15:00
- Bydliště: Sligo, Ireland
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od zbuddy » pát čer 11, 2010 10:21
-
zbuddy - Moderátor
- Příspěvky: 12351
- Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
- Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od svetlovdusi » pát čer 11, 2010 10:27
Nepoužívám žádné těsnící směsi. Ráfky mám Mavic Crossmax XL
Pokud nechám kolo stát cca týden, musím rozhodně před jízdou dofouknout. Ale pokud bych pláště sundal, pořádně je očistil i s ráfky a nasadil zpět pořádně namydlené, tak se to zas o dost zlepší. Nicméně mi tenhle únik vzduchu nevadí a rozhodně se nijak neprojeví během jízdy. Prostě mne to nijak neomezuje. Rozhodně to budu dělat radši takto, než si zapatlat vnitřek tmelem.
Když to sečtu, není tam pro mne žádná nevýhoda. Pouze při defektu, když bych musel sundavat plášť a pak ho znovu nafukovat minipumpičkou, mohlo by být těžké plášť nacvaknout a vůbec nafouknout. Ale to budu řešit až se to stane.
Kromě toho vozím opravnou sadu, při které nemusím sundavat plášť. Jen pomocí speciálního trnu utěsním díru. Případně se to dá řešit i bombičkou s tmelem, ale jak jsem psal, tomu se chci vyhnout. A poslední varianta je vozit ssebou ultralehkou duši, kterou v případě potřeby vložím do ráfku na dojetí dom.
Problému s ucházením bych také mohl předejít tak, že si nechám nafouknout plášť plynem v motoservisu, ale zatím to opravdu neřeším.
A abych se vrátil k původnímu tématu, tak by mi vůbec nevadilo vozit moto ventilek. Protože doma stejně vždy dofukuji přes kompresor, na benzíně to samé. Pumpička ten formát také umí. Stejně sebou vozím redukci, takže by mi to vlastně ušetřilo neustálé nandavání.
Zbuddy: gramatika jde mimo mne. Chvíli jsme to spolu zkoušeli, ale výrazně omezovala mé tvůrčí schopnosti, takže jsem ji zas pustil k vodě. Sice jsem sečtělý, ale ty chyby prostě na první pohled nevidím. Má mysl zkrátka funguje trošku jinak. Ale nevadí mi to a s pokorou přijmu opravu, protože člověk se má stále co učit. proto mne to tady na světě tak baví.
btw líbí se mi, jaké máš problémy s tím, napsat celý můj nick. je to lepší než kříž, řekl bych
Pěstujte svůj smích.
-
svetlovdusi - účastník
- Příspěvky: 401
- Registrován: pon led 4, 2010 14:58
- Bydliště: Praha
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od RUMcajs » pát čer 11, 2010 10:36
Prave kvuli tomu ze "je to dost individualni" se UST system neujal.
Treba u aut technologii vychytali a koupit dnes auto ktere ma uvnitr plastu duse je kumst.
Me by popadnul amok kdybych zaplatil za neco co nebude fungovat...
-
RUMcajs - inventář fóra
- Příspěvky: 2419
- Registrován: čtv lis 24, 2005 15:00
- Bydliště: Sligo, Ireland
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od svetlovdusi » pát čer 11, 2010 10:44
Ale už to je značná investice navíc a chce to zvážit, zda to za ty peníze stojí.
Pěstujte svůj smích.
-
svetlovdusi - účastník
- Příspěvky: 401
- Registrován: pon led 4, 2010 14:58
- Bydliště: Praha
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od RUMcajs » pát čer 11, 2010 10:51
Prave ze ma "skutecne" UST rafky a "skutecne" UST plaste a stejne to nejde.
-
RUMcajs - inventář fóra
- Příspěvky: 2419
- Registrován: čtv lis 24, 2005 15:00
- Bydliště: Sligo, Ireland
Re: Auto- nebo galuskový ventilek?
od ZbynekN » pát čer 11, 2010 10:58
RUMcajs píše: se UST system neujal.
Ale ty různé bezdušové sady, jak jsem se dočetl na BF jsou často používané. Ale jako velké mínus vidím to, že k nafouknutí je třeba většinou kompresor.
Prostě my, co umíme vyměnit duši, tak se o to zajímat nemusíme