Auto- nebo galuskový ventilek?

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod Ryba » stř dub 7, 2010 21:14

Jistě. Kua, to jste nikdo neviděli nahatej ráfek? Jaký zesílení, jak by se na to trefili? To by to nesměli stáčet, jak píše správně DAV, ale uříznout kolo z duralové kulatiny průměr 600 mm a na nějakým pekelným encéčku to vysoustružit a vyfrézovat, případně odlít (sic!) a to samé. Nepředpokládám, že by to někdo byl ochoten zaplatit, i když lidi sou v tomhle magoři.
Uživatelský avatar
Ryba
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1007
Registrován: pon srp 15, 2005 19:21
Bydliště: Brno

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod uplne jinej martin » stř dub 7, 2010 22:38

Já myslím, že když tomu ráfku vadí milimetr v průměru díry navíc, tak je to blbej ráfek a žádnej extra ráfek. Ráfek by měl něco vydržet a myslím, že jsou horší věci, než trochu větší díra. Podle selskýho rozumu hlavní nostnej provek otho ráfku není to ono co kde je díra, ale to svislý k zemi... A tam díra není.
Budocnost patří aluminiu!
Uživatelský avatar
uplne jinej martin
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1763
Registrován: ned led 9, 2005 21:41
Bydliště: Pragl

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod Lipon » čtv dub 8, 2010 7:30

moje řeč ...
spousta teoretickej úvaj, ale ouplně k ničemu ...
k otázce nadpisu tohoto vlákna - takový, jaký je libo a na jaký máš pumpu, na funkci to nemá vliv ( a na funkci rostlináře už vůbec ne :mrgreen: )
Lipon
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4915
Registrován: úte pro 7, 2004 9:25
Bydliště: furt něgde ...

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod tuso » čtv dub 8, 2010 7:34

uplne jinej martin píše:Já myslím, že když tomu ráfku vadí milimetr v průměru díry navíc, tak je to blbej ráfek a žádnej extra ráfek. Ráfek by měl něco vydržet a myslím, že jsou horší věci, než trochu větší díra. Podle selskýho rozumu hlavní nostnej provek otho ráfku není to ono co kde je díra, ale to svislý k zemi... A tam díra není.


Asi to tak blbost nebude, protože jsem četl, že když provrtáš ráfek na autoventil, přijdeš o záruku z důvodu snížení pevnosti. Intenzivně hledám ten článek./teda zas tak intenzivně ne,ale snad se zadaří/.
Být K.O. a říkat O.K. je tajemství úspěchu...
Uživatelský avatar
tuso
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 6607
Registrován: úte lis 29, 2005 12:19
Bydliště: Ostrava

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod DAV » čtv dub 8, 2010 14:11

By mne zajímalo co se ti musí s ráfkem stát aby ti uznali záruku? Já šel jednou s ještě lisovaným Remerxem a co myslíš, že se stalo. Přišlo vyjádření v tom smyslu, že na funkci to nemá vliv. Jinak jsem ještě reklamoval ráfek kvůli tomu, že mi trhal kordy pláště, též nic, musel jsem ručně šmirglem zahladit otřep a náhle zázračně vše fungovala, jo a to nemluvím o tom, že ti debilové pokaždé chtěli ráfek nevypletený. Jinak jenom tak pro zajímavost, už jsem na moto ventilek upravil i karbonový ráfek, ten jsem ale získal zadara poškozený a opravil ho.
Prosím-tě, nic neřeš, nepřepínej a hlavně prosím-tě, po ničem nepátej.
Ty buď rád, že seš!
DAV
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1536
Registrován: čtv pro 24, 2009 10:22
Bydliště: Olomouc u Těšetic

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod Mařena » čtv dub 8, 2010 16:05

uplne jinej martin píše:čísla čísla čísla :ú

Tak byla to samozřejmě výzva :wink: , ale tady je jeden příklad pro ráfek 622x21 RMX N 36:
ve směru kolmém na rovinu ráfku/kola je oproti plnému průřezu při otvoru 6,5 mm oslabení 0,37%, při otvoru 8,5 mm 0,83%, takže zanedbatelné, ALE
v rovině ráfku/kola je oproti plnému průřezu při otvoru 6,5 mm oslabení 15.8%, při otvoru 8,5 mm 21,4%, takže převrtáním se sníží tuhost o 5,6 %

Kdo chce, může to překontrolovat, nějaký extra odlaďování jsem neprováděl :ú
Mařena
Mařena
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1137
Registrován: pát bře 3, 2006 12:50
Bydliště: Brno

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod DAV » čtv dub 8, 2010 16:32

Nejsem matematik ani doufám nebudu, chci pouze upozornit na typ ráfku, na takovém ráfku už snad nikdo nejezdí :) . Jinak z praxe, něco málo kol jsem vypletl a vycentroval a myslím, že tuhost ráfku dělá kvalita, čti hustota výpletu, křížení, a co hlavně přepětí jednotlivých špic. no a nesmím pominout výšku ráfku. Na silničce mám vzadu výšku ráfku nějakých 40 mm, jako tuhost, setrvačnost je fantastická, ale kua rozjeď to kolo ](*,)
Prosím-tě, nic neřeš, nepřepínej a hlavně prosím-tě, po ničem nepátej.
Ty buď rád, že seš!
DAV
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1536
Registrován: čtv pro 24, 2009 10:22
Bydliště: Olomouc u Těšetic

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod uplne jinej martin » čtv dub 8, 2010 16:37

Mařena píše:Tak byla to samozřejmě výzva :wink: , ale tady je jeden příklad pro ráfek 622x21 RMX N 36:...

Wow tos mě dostal ;-) Nicméně, můžeš jenom ještě do toho modelátoru hodit, jak se sníží tuhost v případě, že to kolo vypleteš? Nejsem strojař, ale myslím si, že když je v tom ráfku určitý napětí a okolo spousta drátů, rozdíl nebude tak markantní. A ještě technická, zahrnovals do tý simulace i díry na niple?
Naposledy upravil mike dne čtv dub 8, 2010 18:19, celkově upraveno 1
Důvod: upravena zbytecna citace celeho prispevku i s vnorenou citaci
Budocnost patří aluminiu!
Uživatelský avatar
uplne jinej martin
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1763
Registrován: ned led 9, 2005 21:41
Bydliště: Pragl

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod DAV » čtv dub 8, 2010 16:41

Kuva soudruzi tohle chce dynamickou zátěž. :toimonster:
Prosím-tě, nic neřeš, nepřepínej a hlavně prosím-tě, po ničem nepátej.
Ty buď rád, že seš!
DAV
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1536
Registrován: čtv pro 24, 2009 10:22
Bydliště: Olomouc u Těšetic

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod Mařena » čtv dub 8, 2010 17:25

Aby nedošlo k nedorozumění - jde čistě o ohybovou tuhost průřezu ráfku v obou směrech, nikoli tuhost kola jako celku včetně výpletu, to už je fakt trochu složitější..... :wink:
Takže dírky pro niple taky ten průřez oslabují, to je jasné, ale o kolik přesně jsem nepočítal....
Taky nejsem strojař, jsem si myslel, že mě právě někdo od fochu bude chtít zdiskreditovat.... :ú
Mařena
Mařena
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1137
Registrován: pát bře 3, 2006 12:50
Bydliště: Brno

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod mike » čtv dub 8, 2010 18:21

V cem jsi to modeloval? Od fochu nejsem ani vzdalene, jen mne to zaujalo :)
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49421
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod Mařena » pát dub 9, 2010 8:07

Vždyť přece výše Mařena píše: To se dá přece jednoduše spočítat:

...takže žádný složitosti - prostě jsem si ráfek rozdělil na dílčí obdélníky, spočítal těžiště a pak pomocí Steinerovy věty spočítal momenty setrvačnosti a porovnal je. To vše v Excelu.... :-.. \:D/ O:)
Mařena
Mařena
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1137
Registrován: pát bře 3, 2006 12:50
Bydliště: Brno

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod Jenda.Unc » čtv čer 10, 2010 20:29

Nevim co s tim?Na horském kole brzdim dost efektivně přední brzdou a zhruba po 150km musim rovnat duši,abych neurval ventilek.Je to sice chvilka práce, ale chtěl bych to nějak vyřešit.Plášt na ráfku není moc volnej, aby dovolil otočení duši.
Uživatelský avatar
Jenda.Unc
účastník
účastník
 
Příspěvky: 305
Registrován: úte lis 10, 2009 19:51
Bydliště: Ustí nad Orlicí

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod ZbynekN » čtv čer 10, 2010 20:56

Jaký ventilek? Ještě se mi nestalo, že by se plášť posunul při brždění :-k . Můžeš si pomoct třeba oboustranou lepící páskou nebo předělat na bezdušovky, ale to už je trochu nákladnější řešení.
ZbynekN
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 5176
Registrován: ned kvě 6, 2007 10:12
Bydliště: Vrbice

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod RUMcajs » čtv čer 10, 2010 21:04

Jenda Unc:
Mel jsem z pocatku stejny problem, ale casem se to ustalilo a prestalo to.
Po prechodu na galuskovy ventilek se zavitem a matkou to prestalo absolutne.
Cim mene jde v mlze videt do dalky, tim vice jde videt do sebe.
Uživatelský avatar
RUMcajs
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2419
Registrován: čtv lis 24, 2005 15:00
Bydliště: Sligo, Ireland

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod svetlovdusi » čtv čer 10, 2010 21:16

Už jsem viděl díru v duši od vyrvaného ventilku :) Prodavaji se pasky, kterymi se duse "podlepí" a potom nemá takovou tendenci se otáčet

A nebo si pořiď bezdušovky, myslím že existují i kity pro normální ráfky.. třeba rubena je myslím nabízí
Úsměv je plodem i příčinou. Sadař říká: "Plod dává stromy."

Pěstujte svůj smích.
Uživatelský avatar
svetlovdusi
účastník
účastník
 
Příspěvky: 401
Registrován: pon led 4, 2010 14:58
Bydliště: Praha

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod mike » čtv čer 10, 2010 21:30

A tou dirou jsi videl svetlo? Uz chapu tvuj nick :twisted: :mrgreen:
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49421
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod svetlovdusi » čtv čer 10, 2010 21:50

konečně na to někdo kápnul *
Úsměv je plodem i příčinou. Sadař říká: "Plod dává stromy."

Pěstujte svůj smích.
Uživatelský avatar
svetlovdusi
účastník
účastník
 
Příspěvky: 401
Registrován: pon led 4, 2010 14:58
Bydliště: Praha

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod Wolfi » pát čer 11, 2010 7:26

Jenda.Unc píše:Nevim co s tim?Na horském kole brzdim dost efektivně přední brzdou a zhruba po 150km musim rovnat duši,abych neurval ventilek.Je to sice chvilka práce, ale chtěl bych to nějak vyřešit.Plášt na ráfku není moc volnej, aby dovolil otočení duši.

Ahoj,
tohle protáčení duše se mě dělo na motorce a když jsem už sumárně potřetí tlačil mašinu domů s utrhlým ventilkem tak jsem naznal že to fakt není náhoda. Páska v ráfku byla, duše byla dokonce zesílená krosová a stejně se protočila. (na zadním kole) Vyřešil jsem to tak že po posledním defektu jsem odrovnal i plášť a při koupi nové duše a pláště se to již neopakovalo.
Dobrodružství začíná tam kde končí komfort.
Uživatelský avatar
Wolfi
účastník
účastník
 
Příspěvky: 319
Registrován: čtv čer 10, 2010 7:48
Bydliště: Předměřice n.J.

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod amigo » pát čer 11, 2010 8:01

mike píše:A tou dirou jsi videl svetlo? Uz chapu tvuj nick :twisted: :mrgreen:

:mrgreen: ale že světlovduši doporučuje bezdušové pláště? není to rouhání? :mrgreen: :wink:
Uživatelský avatar
amigo
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 5050
Registrován: stř zář 17, 2008 9:24
Bydliště: Vysočina

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod svetlovdusi » pát čer 11, 2010 8:58

Ale kdež, já mám políčeno na všechny nešťastníky, co se zbaví duše. Ta černá díra, co po ní zbude, je lákadlem dušezpitce a hledače světla.
Nicméně to nastoluje otázku, co je rychlejší.. světlo nebo tma?

Rubena tubeless kit
Za ty peníze to je myslím super, pokud někdo nechce měnit ráfky a chce si užít pravé jízdy bez duše.
Úsměv je plodem i příčinou. Sadař říká: "Plod dává stromy."

Pěstujte svůj smích.
Uživatelský avatar
svetlovdusi
účastník
účastník
 
Příspěvky: 401
Registrován: pon led 4, 2010 14:58
Bydliště: Praha

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod Wolfi » pát čer 11, 2010 9:13

sorry za OT ale nedá mě to.
Ubezdušit se dá i na bezdušových pláštích. :wink:

Apropo je všeobecně známé že tma je rychlejší než světlo, neb tam kam světlo teprve letí, tam tma už dávno byla.
Dobrodružství začíná tam kde končí komfort.
Uživatelský avatar
Wolfi
účastník
účastník
 
Příspěvky: 319
Registrován: čtv čer 10, 2010 7:48
Bydliště: Předměřice n.J.

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod svetlovdusi » pát čer 11, 2010 10:05

Rád shledávám, že tu někdo čte i pořádnou literaturu *

Věci buď existují nebo neexistují. V tom mám jasno. Beru lék.
Úsměv je plodem i příčinou. Sadař říká: "Plod dává stromy."

Pěstujte svůj smích.
Uživatelský avatar
svetlovdusi
účastník
účastník
 
Příspěvky: 401
Registrován: pon led 4, 2010 14:58
Bydliště: Praha

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod RUMcajs » pát čer 11, 2010 10:10

Svetlovdusi:

Bezdusovky jsou jedna z technologii ktera funguje skvele na papire, avsak vetsina lidi
ji zatratila. Neujala se.
Zrovna pred tydnem kamarad na svem Treku po roce a pul jezdeni s dusema pokusil nasadit
UST plaste. Skousel vsechno mozne, vcetne namydleni patky plaste, nafukovani na benzince a vysledek?

Opatlane ruce od tesnici smesi a navrat k dusim...
Cim mene jde v mlze videt do dalky, tim vice jde videt do sebe.
Uživatelský avatar
RUMcajs
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2419
Registrován: čtv lis 24, 2005 15:00
Bydliště: Sligo, Ireland

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod zbuddy » pát čer 11, 2010 10:21

Milé světloněkde: než zase začneš zpytovat duši a hledat světlo, tak si zopakuj gramatiku, zejména -i/y a tuším i shodu podmětu s přísudkem, jinak se Tvá mise mezi námi neosvícenými mine účinkem :twisted:
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod svetlovdusi » pát čer 11, 2010 10:27

Myslím že to je individuální. Já bezdušovky jezdím už dost let. Pláště mám continental explorer pro UST a naprostá spokojenost. Za ty roky jsem neměl jediný defekt, ale to bude způsobeno spíše štěstím.

Nepoužívám žádné těsnící směsi. Ráfky mám Mavic Crossmax XL

Pokud nechám kolo stát cca týden, musím rozhodně před jízdou dofouknout. Ale pokud bych pláště sundal, pořádně je očistil i s ráfky a nasadil zpět pořádně namydlené, tak se to zas o dost zlepší. Nicméně mi tenhle únik vzduchu nevadí a rozhodně se nijak neprojeví během jízdy. Prostě mne to nijak neomezuje. Rozhodně to budu dělat radši takto, než si zapatlat vnitřek tmelem.

Když to sečtu, není tam pro mne žádná nevýhoda. Pouze při defektu, když bych musel sundavat plášť a pak ho znovu nafukovat minipumpičkou, mohlo by být těžké plášť nacvaknout a vůbec nafouknout. Ale to budu řešit až se to stane.
Kromě toho vozím opravnou sadu, při které nemusím sundavat plášť. Jen pomocí speciálního trnu utěsním díru. Případně se to dá řešit i bombičkou s tmelem, ale jak jsem psal, tomu se chci vyhnout. A poslední varianta je vozit ssebou ultralehkou duši, kterou v případě potřeby vložím do ráfku na dojetí dom.

Problému s ucházením bych také mohl předejít tak, že si nechám nafouknout plášť plynem v motoservisu, ale zatím to opravdu neřeším.

A abych se vrátil k původnímu tématu, tak by mi vůbec nevadilo vozit moto ventilek. Protože doma stejně vždy dofukuji přes kompresor, na benzíně to samé. Pumpička ten formát také umí. Stejně sebou vozím redukci, takže by mi to vlastně ušetřilo neustálé nandavání.

Zbuddy: gramatika jde mimo mne. Chvíli jsme to spolu zkoušeli, ale výrazně omezovala mé tvůrčí schopnosti, takže jsem ji zas pustil k vodě. Sice jsem sečtělý, ale ty chyby prostě na první pohled nevidím. Má mysl zkrátka funguje trošku jinak. Ale nevadí mi to a s pokorou přijmu opravu, protože člověk se má stále co učit. proto mne to tady na světě tak baví.
btw líbí se mi, jaké máš problémy s tím, napsat celý můj nick. je to lepší než kříž, řekl bych :mrgreen:
Úsměv je plodem i příčinou. Sadař říká: "Plod dává stromy."

Pěstujte svůj smích.
Uživatelský avatar
svetlovdusi
účastník
účastník
 
Příspěvky: 401
Registrován: pon led 4, 2010 14:58
Bydliště: Praha

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod RUMcajs » pát čer 11, 2010 10:36

Svetlovdusi:
Prave kvuli tomu ze "je to dost individualni" se UST system neujal.
Treba u aut technologii vychytali a koupit dnes auto ktere ma uvnitr plastu duse je kumst.

Me by popadnul amok kdybych zaplatil za neco co nebude fungovat...
Cim mene jde v mlze videt do dalky, tim vice jde videt do sebe.
Uživatelský avatar
RUMcajs
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2419
Registrován: čtv lis 24, 2005 15:00
Bydliště: Sligo, Ireland

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod svetlovdusi » pát čer 11, 2010 10:44

Předpokládám, že to kamarád zkoušel na standardní ráfky pomocí nějaké té sady? S tím opravdu zkušenosti nemám a nevylučuji, že to může být hodně špinavá práce s nejistým výsledkem. Ale pokud si člověk koupí osvědčený ráfek, který je na ust uzpůsoben, tak myslím, že bude spokojen.
Ale už to je značná investice navíc a chce to zvážit, zda to za ty peníze stojí.
Úsměv je plodem i příčinou. Sadař říká: "Plod dává stromy."

Pěstujte svůj smích.
Uživatelský avatar
svetlovdusi
účastník
účastník
 
Příspěvky: 401
Registrován: pon led 4, 2010 14:58
Bydliště: Praha

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod RUMcajs » pát čer 11, 2010 10:51

Svetlovdusi:
Prave ze ma "skutecne" UST rafky a "skutecne" UST plaste a stejne to nejde.
Cim mene jde v mlze videt do dalky, tim vice jde videt do sebe.
Uživatelský avatar
RUMcajs
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2419
Registrován: čtv lis 24, 2005 15:00
Bydliště: Sligo, Ireland

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod ZbynekN » pát čer 11, 2010 10:58

RUMcajs píše: se UST system neujal.


Ale ty různé bezdušové sady, jak jsem se dočetl na BF jsou často používané. Ale jako velké mínus vidím to, že k nafouknutí je třeba většinou kompresor.
Prostě my, co umíme vyměnit duši, tak se o to zajímat nemusíme :mrgreen:
ZbynekN
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 5176
Registrován: ned kvě 6, 2007 10:12
Bydliště: Vrbice

PředchozíDalší

Zpět na Cykloturistika