Auto- nebo galuskový ventilek?

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod jedik » ned dub 4, 2010 13:31

Jsem výhradním zastáncem autoventilku, ale už se mi podruhé stalo, že mě dobrodiní cyklista obdaroval duší s galuskovým ventilkem.

Jakou má výhodu galuskový ventilek? Ať přemýšlím jak přemýšlím, nic mě nenapadá :((
Jsou tiché jak ten černý bor, co kryje jejich hlavy sivé, to hřebeny jsou našich hor, to Beskydy jsou zádumčivé.
Uživatelský avatar
jedik
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2878
Registrován: sob dub 21, 2007 16:53
Bydliště: Ostrava

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod Dallen » ned dub 4, 2010 15:10

Výhody neznám, ale kdysi když jsem se šklebil na známého od kterého jsem kupoval ty kola tak mi řekl něco ve smyslu do V ráfku se cpou prostě galuzky. A měl pravdu, ráfek byl navrtaný na galuzku a k použití autoventilku bylo potřeba dírku zvětšit.
Dobrou noc strýčku fido, dobrou noc děti.Dobrou noc strýčku děti, dobrou noc fido.
Nekvalitní horolezecká výbava má 2 nesporné výhody ... je levná a vydrží do konce života.
Uživatelský avatar
Dallen
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 5671
Registrován: sob úno 2, 2008 13:15
Bydliště: Ostrava

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod jonza » ned dub 4, 2010 15:11

treba ten, ze je zapotrebi daleko mensi sily k nafoukani kola malou pumpou. Dale nove rafky casto maji mensi dirku na ventilek (galuskovy se vejde, auto ne)
Uživatelský avatar
jonza
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2267
Registrován: ned kvě 28, 2006 14:37
Bydliště: Brno

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod Dallen » ned dub 4, 2010 15:14

jonza píše:je zapotrebi daleko mensi sily k nafoukani kola malou pumpou

No, síly nevím, ale rozhodně je třeba mnohem větši opatrnosti, při pár nešikovných pohybech je hned po něm. Autoventilek je tzv. blbuvzdorný.
Dobrou noc strýčku fido, dobrou noc děti.Dobrou noc strýčku děti, dobrou noc fido.
Nekvalitní horolezecká výbava má 2 nesporné výhody ... je levná a vydrží do konce života.
Uživatelský avatar
Dallen
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 5671
Registrován: sob úno 2, 2008 13:15
Bydliště: Ostrava

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod jonza » ned dub 4, 2010 15:33

nevim jak to myslis, ja jsem jeste nikdy nevidel zniceny ventilek, pouze vytrzeny z duse a to oba dva druhy. Slysel jsem o nejakem zlomeni galuskoveho ventilku pri neopatrnem pumpovani, ale nevidel jsem to a ani si to moc nedovedu predstavit.
Uživatelský avatar
jonza
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2267
Registrován: ned kvě 28, 2006 14:37
Bydliště: Brno

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod ONDRA » ned dub 4, 2010 15:52

Vždycky jsem měl galuskový. Výhody/nevýhody jsem nějak nikdy neřešil. Pumpuje se dobře, zničit se mi ho nikdy nepovedlo, takže u něj zůstanu i nadále.
Uživatelský avatar
ONDRA
účastník
účastník
 
Příspěvky: 664
Registrován: úte pro 7, 2004 12:16
Bydliště: OV

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod Dallen » ned dub 4, 2010 15:59

Jednoduše ulomíš ten vnitřní díl na kterém je ta "matka" když foukáš pumpou bez hadice tak to není problém. Ze začátku se mi to stalo asi 2x (6let zpátky) od té doby se mi to nestalo.
Dobrou noc strýčku fido, dobrou noc děti.Dobrou noc strýčku děti, dobrou noc fido.
Nekvalitní horolezecká výbava má 2 nesporné výhody ... je levná a vydrží do konce života.
Uživatelský avatar
Dallen
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 5671
Registrován: sob úno 2, 2008 13:15
Bydliště: Ostrava

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod DAV » ned dub 4, 2010 16:44

No já raději volím klasické moto. U několika ráfků, pokud to šlo, tak jsem díru zvětšoval na moto ventilek. Důvod je jednak v možnosti dofouknout na kterékoliv pumpě, nemusím sebou nosit redukci a také se mi nemůže stát ten malér se zlomením, který důvěrně znám při používání těch mini nastrkáváních pumpiček.
Prosím-tě, nic neřeš, nepřepínej a hlavně prosím-tě, po ničem nepátej.
Ty buď rád, že seš!
DAV
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1536
Registrován: čtv pro 24, 2009 10:22
Bydliště: Olomouc u Těšetic

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod jonza » pon dub 5, 2010 15:49

galuskovy ventilek vozim asi 10let, jeste nikdy se mi to nestalo. Nechapu to, proste to vytocis, tak aby jsi uvolnil ventil, a foukas, ne?
Uživatelský avatar
jonza
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2267
Registrován: ned kvě 28, 2006 14:37
Bydliště: Brno

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod strider » pon dub 5, 2010 17:33

jonza: ja zas nechapu ze jsi to jeste neurval:) jsem zastance galuskoveho ventilku, ale dokud sem mel klasickou pumpicku author za 109 Kc:) tak to urvat slo jednim pohybem (rozumej zalomit dovnitr tu pojistku, takze to pak pekne fici) ... ted co mam Leyzyne tak to uz nehrozi

ale jinak Galuska je jasna, do myho DT rafku bych auto nedal a predstava vrtani rafku za 3 litry by me asi drblo
Uživatelský avatar
strider
účastník
účastník
 
Příspěvky: 463
Registrován: pát úno 3, 2006 21:21
Bydliště: Nové Město na Moravě, Brno

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod jonza » pon dub 5, 2010 18:36

ja mam nejakou starou pumpicku (asi 10let) a stala asi 200,- pouzivam dodnes. Holt nejsem nouma :)

Nestalo se to ani nikomu v mem okoli.
Uživatelský avatar
jonza
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2267
Registrován: ned kvě 28, 2006 14:37
Bydliště: Brno

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod pavproch » pon dub 5, 2010 18:37

za cca deset let třikrát.... přesto se už k autoventilku nevrátím.... :wink:
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28299
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod defenger » pon dub 5, 2010 18:51

U nových kol, už jsou jen galuskové, alepon vetšinou, tak moc na vyběr není...Také bych dal prednost klasickým, galuskové jsou křehčí...
Přeji hezký den a dobrou mysl. Šerpa M.
Uživatelský avatar
defenger
účastník
účastník
 
Příspěvky: 324
Registrován: stř kvě 4, 2005 21:46
Bydliště: Břeclav

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod sobb » pon dub 5, 2010 18:59

a co velo ventilky, ty se už nepoužívají? :((
We have just one world, but we live in different ones ...
sobb
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9261
Registrován: stř bře 7, 2007 9:28

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod Ryba » pon dub 5, 2010 19:07

Jednoznačně dávám přednost autoventilku (Schrader), galuskový s výhradami, velo (Dunlop) je zločin proti lidskosti. Naštestí jsem rodinný vozový park už sjednotil na Schrader + galusky na ženiným treku. Ale až jí odejdou duše, převrtám to na šrádry též.
Uživatelský avatar
Ryba
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1007
Registrován: pon srp 15, 2005 19:21
Bydliště: Brno

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod DAV » pon dub 5, 2010 19:08

Ale používají, ale neudrží ti takové tlaky. Jo vždycky rád vzpomínám na rychlonafukovací jehlu. I když jsem si všiml, že nějaký debil začal dělat u velo ventilků jinší díru a stará jehla na ni nesedí, holt eurobordel.
Prosím-tě, nic neřeš, nepřepínej a hlavně prosím-tě, po ničem nepátej.
Ty buď rád, že seš!
DAV
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1536
Registrován: čtv pro 24, 2009 10:22
Bydliště: Olomouc u Těšetic

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod horis » úte dub 6, 2010 21:48

Ani nevím jestli nějaké z těch lepších ráfků se dělají na autoventilky... A rozhodně jsem neměl ani nebudu mít odvahu zvětšovat díru v ráfku...
Co se týče toho galuskáže, tak opravdu je zapotřebí dávat pozor na tu tyčinku... při nešetrnosti se lehce může zničit... zatím se mi to nepovedlo,ale znám případy, kdy se to stalo .o))
Když jsme u těch pumpiček, tak obdivuji všechny kdo se trápí s obyč pumpičkami z tesca a podobně... kdysi jsem ji používal a časem jsem přesedlal na tuto a rozdíl byl opravdu obrovský.
Uživatelský avatar
horis
účastník
účastník
 
Příspěvky: 658
Registrován: pon úno 23, 2009 11:29
Bydliště: Havířov (Ostrava)

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod Lipon » stř dub 7, 2010 7:52

třeba Mavic dělá ráfky i pro auto (8,5mm) i pro velo (6,5 mm) ventilky; a to i ve vyšších řadách (většinou u verzí disc, nikoli však bezvýhradně)

tudle je několik (i renomovaných) výrobců s obojíma ventilkama ...

a tudle třeba mají redukci na velo do otvoru na auto
Lipon
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4911
Registrován: úte pro 7, 2004 9:25
Bydliště: furt něgde ...

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod tuso » stř dub 7, 2010 8:50

Někdo mi říkal, že galuskové se dávají proto, že potřebují menší otvor v ráfku a tudíž neoslabují jeho pevnost. Ale jestli je to pravda, bůh suď.
Být K.O. a říkat O.K. je tajemství úspěchu...
Uživatelský avatar
tuso
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 6607
Registrován: úte lis 29, 2005 12:19
Bydliště: Ostrava

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod sx02 » stř dub 7, 2010 9:27

Řekl bych že je to jen o zručnosti v marketingu - teď prostě vedou galusky.

Poté, co jsem zničil dvojciferné číslo duší s galuskovým ventilkem, jsem štastný že teď celá famílie používá autoventilky [-o<
sx02
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1570
Registrován: pát úno 16, 2007 13:23
Bydliště: Nastesti v civilizaci

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod horis » stř dub 7, 2010 11:10

tuso píše:Někdo mi říkal, že galuskové se dávají proto, že potřebují menší otvor v ráfku a tudíž neoslabují jeho pevnost. Ale jestli je to pravda, bůh suď.


Tak určitě nějakou logiku to má... otázka jak moc to pevnost ráfku ovlivní...

Dnes se prodávají pumpy, které jsou stavěny zároveň na oba typy ventilků, takže v tom nevidím žádné komplikace... používal jsem také redukci, ale až tak adekvátní náhrada to zas není...
Ještě možná pro pár jedinců může být výhoda ta, že s autoventilkem nemají komplikace u benzinek :lol:
Uživatelský avatar
horis
účastník
účastník
 
Příspěvky: 658
Registrován: pon úno 23, 2009 11:29
Bydliště: Havířov (Ostrava)

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod Mařena » stř dub 7, 2010 11:31

horis píše:Tak určitě nějakou logiku to má... otázka jak moc to pevnost ráfku ovlivní...

To se dá přece jednoduše spočítat: tuhost průřezu je dána jednak pevností materiálu (modul pružnosti) a druhak tuhostí průřezu, což se vyjadřuje momentem setrvačnosti. No a moment setrvačnosti roste jak známo s třetí mocninou výšky....
Mařena
Mařena
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1137
Registrován: pát bře 3, 2006 12:50
Bydliště: Brno

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod pavproch » stř dub 7, 2010 11:33

jo, enemže ta ďoura pro ventil má radiální směr.... [-X

čili víc ovlivňuje torzní a stranovou tuhost než ohybovou .... :wink: (mluvíme-li tady o ráfku a jeho namáhání...)
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28299
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod Mařena » stř dub 7, 2010 11:50

ovlivňuje ohybovou tuhost v obou směrech - v rovině ráfku i kolmo na ní - a každopádně vytváří vrub...
Mařena
Mařena
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1137
Registrován: pát bře 3, 2006 12:50
Bydliště: Brno

Re: Auto nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod uplne jinej martin » stř dub 7, 2010 12:18

Mařena píše:To se dá přece jednoduše spočítat:


Tak šup sem s výsledkem, když je to tak jednoduchý...
Budocnost patří aluminiu!
Uživatelský avatar
uplne jinej martin
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1763
Registrován: ned led 9, 2005 21:41
Bydliště: Pragl

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod Ryba » stř dub 7, 2010 13:32

Já bych v tom zas neviděl takovou kvantovou mechaniku. Čistě empiricky: pár prdlejch ráfků (s dírou na autoventilek, takže podle vás nejhorší varianta) už jsem viděl a držel v ruce a vždycky to prdlo ve sváru. Takže dirka na ventilek ano, jistě zeslabuje, ale není směroplatná.
Uživatelský avatar
Ryba
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1007
Registrován: pon srp 15, 2005 19:21
Bydliště: Brno

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod DAV » stř dub 7, 2010 13:54

JJ ruplé ráfek u ventilku jsem ještě neviděl, co bévalo časty,tak protržená díra pro špece, než se začle vložkovat díre pro špece, včil max pohoda.
Prosím-tě, nic neřeš, nepřepínej a hlavně prosím-tě, po ničem nepátej.
Ty buď rád, že seš!
DAV
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1536
Registrován: čtv pro 24, 2009 10:22
Bydliště: Olomouc u Těšetic

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod Mařena » stř dub 7, 2010 14:44

8) záleží na parametrech průřezu a ten u ráfku nebude obdélníkovej, ale zjednoduším-li to, pak pro obdélník je to 1/12bh3, kde h= výška obdélníka, pokud chybí střední část, což jest ten otvor, pak odečtu rovněž 1/12bh3, kde je ale h=výška otvoru
jelikož tuhost záleží na třetí mocnině výšky průřezu, tak to oslabení díky zvětšení otvoru bude docela významné. Tipuju ale, že výrobci o tom vědí a že v okolí otvoru pro ventilek budou stěny ráfku zesílené.....
Mařena
Mařena
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1137
Registrován: pát bře 3, 2006 12:50
Bydliště: Brno

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod uplne jinej martin » stř dub 7, 2010 15:55

Mařena píše: tak to oslabení díky zvětšení otvoru bude docela významné.


čísla čísla čísla :ú
Budocnost patří aluminiu!
Uživatelský avatar
uplne jinej martin
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1763
Registrován: ned led 9, 2005 21:41
Bydliště: Pragl

Re: Auto- nebo galuskový ventilek?

Příspěvekod DAV » stř dub 7, 2010 19:17

...pro ventilek budou stěny ráfku zesílené.....
Kdysi jsem viděl vyrábět ráfky a postup byl následujíci, Byl cca šest metrů dlouhý rovný duralový,hliníkový nebo jak chcete profil, se navinul na stáčečku, cirgulárka vše přeřízla, do spojů se vložil a zalisoval protikus a celé se to hodilo do spešl vyvrtávačky, která najednou vyvrtala všechny díry. Tohle jsem viděl u Remerxe a pochybuji zdali byl profil nějak spešl zesilován.
Prosím-tě, nic neřeš, nepřepínej a hlavně prosím-tě, po ničem nepátej.
Ty buď rád, že seš!
DAV
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1536
Registrován: čtv pro 24, 2009 10:22
Bydliště: Olomouc u Těšetic

Další

Zpět na Cykloturistika

cron