Šrouby do ledu
Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev
Šrouby do ledu
od Martineček » úte pro 22, 2009 13:25
-
Martineček - účastník
- Příspěvky: 302
- Registrován: sob črc 25, 2009 13:25
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Re: Šrouby do ledu
od technologic » úte pro 22, 2009 13:43
3x petzl laser 21cm
2x petzl laser 10cm
4x ruskej iribis
Petzlacky jsou naprosto v pohode, sroubovani OK. Ty rusky do postupoveho moc nedavam ale kdyz je dobry misto kde clovek muze sroubovat trochu dyl tak to taky nevadi, k nim projistotu jeste davam petzl nitro3 kdyz bych do nich hodil velkou tlamu (na ledu se nepada ze?) a cloveka tolik neboli kdyz by ten ruskej nekde nechal kdyz by musel nalehave opustit stenu. Pripadne dotazy rad zodpovim
- technologic
- nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: čtv říj 15, 2009 12:29
Re: Šrouby do ledu
od Simi » úte pro 22, 2009 13:52
Co se tyce dylek a poctu obecne, tak to hodne zavisi na tom, kde a co polezes. Lisi se to dost podle toho, jestli je to jedno- nebo vice-dylka, jestli musis standovat na sroubech nebo lze standovat u skaly, stromu atd. Obecne to chce delsi srouby na standy(19-22cm), do dylky vetsinou staci prumeny delky (16-17cm), pripadne do tenkyho ledu nejaky kratky(10-13cm), ale bez tech se vetsinou obejdes. Takze pokud polezes led na hranici tvy obtiznosti a budes tahat dlouhy dylky, potrebujes do lezecky dvojky tak 4 dlouhy a treba 8-10 strednich az kratkych sroubu. Plus libovolne variace na tema obtiznost cesty a pocet sroubu... Nicmene takove rozumne minimum do delsiho ledu, kde mas aspon trochu nadhled, je cca 6-8 sroubu.
Re: Šrouby do ledu
od pavproch » úte pro 22, 2009 14:54
na takový to domácí lezení to dostačuje....
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28314
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
Re: Šrouby do ledu
od pripluv » úte pro 22, 2009 15:09
5x ruský noname z jakýsi slitiny
2x ruský noname z titanu s hliníkovoplastovou kličkou
vše plus mínus 17cm
Re: Šrouby do ledu
od strider » úte pro 22, 2009 18:07
-
strider - účastník
- Příspěvky: 463
- Registrován: pát úno 3, 2006 21:21
- Bydliště: Nové Město na Moravě, Brno
Re: Šrouby do ledu
od pavproch » úte pro 22, 2009 18:22
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28314
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
Re: Šrouby do ledu
od Dallen » úte pro 22, 2009 18:32
Nekvalitní horolezecká výbava má 2 nesporné výhody ... je levná a vydrží do konce života.
Re: Šrouby do ledu
od pavproch » úte pro 22, 2009 18:36
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28314
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
Re: Šrouby do ledu
od strider » úte pro 22, 2009 18:39
zase ale predpokladam, ze ten petzl a raveltik jak ma to zavrtavani pomoci te klicky tak to je obrovsky plus ze? jak se vrtaji ty rusky?
ted kdyz se divam pavprochu na ty tvoje, tak teda nechapu co je klicka, jsem myslel ze ten jeden tvuj tu klicku ma?
-
strider - účastník
- Příspěvky: 463
- Registrován: pát úno 3, 2006 21:21
- Bydliště: Nové Město na Moravě, Brno
Re: Šrouby do ledu
od Dallen » úte pro 22, 2009 18:47
@Pp: Máš něco jiného než VauDe?
Nekvalitní horolezecká výbava má 2 nesporné výhody ... je levná a vydrží do konce života.
Re: Šrouby do ledu
od David » úte pro 22, 2009 20:37
- David
- nováček
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř bře 18, 2009 17:23
- Bydliště: Praha
Re: Šrouby do ledu
od pavproch » úte pro 22, 2009 20:46
Dallen píše:Máš něco jiného než VauDe?
jo, třeba manželku.....
strider píše:ted kdyz se divam pavprochu na ty tvoje, tak teda nechapu co je klicka, jsem myslel ze ten jeden tvuj tu klicku ma?
ten šroub VauDe má lomený oko pro snadnější cvakání karáble, dyž je až po hlavu v ledu....
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28314
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
Re: Šrouby do ledu
od strider » úte pro 22, 2009 21:47
asi kombinace jako tady nekteri maji bude nejlepsi, aspon financne
ael fascinuje me ze 5 ruskych z TITANU stoji stejne jako jeden BD
-
strider - účastník
- Příspěvky: 463
- Registrován: pát úno 3, 2006 21:21
- Bydliště: Nové Město na Moravě, Brno
Re: Šrouby do ledu
od Dallen » úte pro 22, 2009 21:54
Nekvalitní horolezecká výbava má 2 nesporné výhody ... je levná a vydrží do konce života.
Re: Šrouby do ledu
od Simi » stř pro 23, 2009 9:16
A co se tyce ceny - ano, kvalitni srouby jsou drahy. Nedelam si iluze, ze bych neplatil i znacku, ale on ten material a vyvoj taky neco stoji. Rusaci odlili a vyvalcovali hromady titanu(nebo jak se to zpracovava? ) a nadelali hromadu sroubu. Pak taky proti kvalitnim sroubum je jejich dilensky zpracovani vyrazne horsi.
Re: Šrouby do ledu
od strider » stř pro 23, 2009 9:52
spis dojistovani pripadny na exponovanych vystupech v alpach a vyhledove na hreben Nollan, ale podle toho co pises teda nevim zda do tech ruskych jit
jinak z toho co jsi Simi napsal chapu teda ze Petzl a Raveltik je taky nic moc, pac porad tu klicku nemaji
-
strider - účastník
- Příspěvky: 463
- Registrován: pát úno 3, 2006 21:21
- Bydliště: Nové Město na Moravě, Brno
Re: Šrouby do ledu
od jonza » stř pro 23, 2009 10:01
-
jonza - inventář fóra
- Příspěvky: 2267
- Registrován: ned kvě 28, 2006 14:37
- Bydliště: Brno
Re: Šrouby do ledu
od Simi » stř pro 23, 2009 10:08
Pokud chces kvalitni a realtivne levny srouby, kup si treba ty Raveltiky. Vrtaji se slusne a vydrzi. Pokud tolik neresis penize, kup si nejaky s klickama - treba BD nebo Grivel. A jak jsem psal uz driv - ono se hodi mit i nejakyho rusaka, kdyz potrebujes utect odnekud, kde neudelas ledovy hodiny apod. Pak tam nechat 300 neboli tolik jako tam nechat 1300.
Re: Šrouby do ledu
od Dallen » stř pro 23, 2009 10:42
Nekvalitní horolezecká výbava má 2 nesporné výhody ... je levná a vydrží do konce života.
Re: Šrouby do ledu
od strider » stř pro 23, 2009 10:45
Dallen píše:To jsem zrovna chtěl napsat, jinak bych osobně šel taky spíše do raveltiků než do petzlů, Bd apod. Jsou levnější a je to česká firma Jinak na ten glockner nevím, pokud to chceš jít v létě, tak ten ledovec je pokrytý mokrým sněhem a na to jsou ti šrouby celkem naprd, můj názor.
Neni to glockner, ale Monch hreben Nollen, jen je tam spatne titulka, ale popis je spravne
u tech raveltiku, je nejaky jiny argument krom toho, ze je to cesky? levnejsi jak petzl je asi o 100Kc
-
strider - účastník
- Příspěvky: 463
- Registrován: pát úno 3, 2006 21:21
- Bydliště: Nové Město na Moravě, Brno
Re: Šrouby do ledu
od Simi » stř pro 23, 2009 10:57
strider píše:u tech raveltiku, je nejaky jiny argument krom toho, ze je to cesky? levnejsi jak petzl je asi o 100Kc
Podle me jsou na tom z hlediska vlastnosti +-podobne.
A co se toho ledovce tyce, tak v lete casto ledovce byvaji i beze snehu a je to jen cisty led.
Re: Šrouby do ledu
od Dallen » stř pro 23, 2009 11:13
Simi píše:A co se toho ledovce tyce, tak v lete casto ledovce byvaji i beze snehu a je to jen cisty led.
To ano, ale nevím jestli to tak vypadá na normálce glockneru, kde je lidí jak na václaváku. Záleží kam no, na Gg normálkou asi nebudou vůbec potřeba.
@strider: Já radši kupuji české výrobky než zahranični (i když je pravda, že pro Petzl mám slabost). Jinak sorry, nechal jsem se zmást titulkem.
Nekvalitní horolezecká výbava má 2 nesporné výhody ... je levná a vydrží do konce života.
Re: Šrouby do ledu
od Mařena » stř pro 23, 2009 11:30
Martineček píše:Jaké používáte šrouby do ledu? Délka? Kolik? + Vaše zkušenosti s nimi. Díky.
Takhle zněl dotaz, takže když tady někdo začne sypat nějaká moudra, tak by k tomu měl taky dopsat, jestli jsou to opravdu vlastní zkušenosti nebo jedna paní na internetu povídala....
A abych nebyl OT: mám 4 ks Irbisů - ledy nelezu, mám to na dojištění exponovaných míst na klasických ledovcových tůrách....
Re: Šrouby do ledu
od Dallen » stř pro 23, 2009 11:35
Nekvalitní horolezecká výbava má 2 nesporné výhody ... je levná a vydrží do konce života.
Re: Šrouby do ledu
od pripluv » stř pro 23, 2009 12:37
- z tech tri mnou vyse popsanych sroubu se zamerim pouze na irbis, ty dalsi jsou zoufaly
- zavrtavani mi nikdy nedelalo problem. nevim jestli jsem mel stigro na dobrou serku (viz rusko a titan a revoluce - kapitola sama pro sebe), ale se zavrtavanim nemam nejmensi proble
- mockrat jsem vrtal z lezecke pozice, casto na prednich hrotech a jednom cepinu
- dokazu srovnat s raveltikem, prijde mi to podobny
- faktem je, ze karaf ted nekde nedokazal irbice zavrtat ani za boha a raveltik mu sel, ale nebyl jsem u toho
- k raveltiku se da dokoupit solo klicka
- jestli to chces k dojistovani kopce, kup klidne irbise. a nepotrebujes ani tu kliku (holt to budes sroubit trochu dyl)
jak jsem rikal, irbisu mam deset a casto lezu jen s nimi (plus tu divnou slitinu jako prchacku) a nikterak si nestezuju. v neposledni rade, za deset irbisu jsem dal 2.500 czk, na deset sroubu renomovanych vyrobcu jsem stejne tenkrat nemel (a nemam ani dnes). a pak, aspon nemusim premyslet, kdy dam kterej (znate to, ten jedinej dobrej si clovek setri do nejakyho pitomyho mista tak dlouho, az se s nim objevi na vrcholu).
Re: Šrouby do ledu
od strider » stř pro 23, 2009 12:44
-
strider - účastník
- Příspěvky: 463
- Registrován: pát úno 3, 2006 21:21
- Bydliště: Nové Město na Moravě, Brno
Re: Šrouby do ledu
od Dallen » stř pro 23, 2009 13:05
Nekvalitní horolezecká výbava má 2 nesporné výhody ... je levná a vydrží do konce života.
Re: Šrouby do ledu
od Simi » stř pro 23, 2009 13:55