30dýlek 3+(UIAA) v Gesau
kam cestovat, za kolik...
Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev
30dýlek 3+(UIAA) v Gesau
od pavproch » úte črc 29, 2008 10:03
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28318
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
od teoretic » úte črc 29, 2008 10:58
a jak do toho chceš jít? shodit dolů kilometrovej fix? Nebo s dolním jištěním, natáhnes, zafixuješ, slezeš/slaníš, zrušíš dolní, dolezeš délku, připravíš spodní a vše znovu? Nebo úplně jinak, když už vynechám free climbing?-ant- píše:No kurňa, to by šlo aj na sólo...
t.
t.
výjimka, víkend, visačka, kvůli - aby to vešlo do krve 1. pád já 2. p. mě, mne 3. p. mně, mi 4. p. mě, mne 5. p. x 6. p. mně 7. p. mnou
výjimka, víkend, visačka, kvůli - aby to vešlo do krve 1. pád já 2. p. mě, mne 3. p. mně, mi 4. p. mě, mne 5. p. x 6. p. mně 7. p. mnou
-
teoretic - Moderátor
- Příspěvky: 6555
- Registrován: pát kvě 6, 2005 12:59
- Bydliště: je-li hlad, tak se v ústí nadlabem
od Klíma » úte črc 29, 2008 11:54
teoretic píše:a jak do toho chceš jít? shodit dolů kilometrovej fix? Nebo s dolním jištěním, natáhnes, zafixuješ, slezeš/slaníš, zrušíš dolní, dolezeš délku, připravíš spodní a vše znovu? Nebo úplně jinak, když už vynechám free climbing?-ant- píše:No kurňa, to by šlo aj na sólo...
t.
nevynechavej
ale s nekym bych do toho sel
-
Klíma - nadšenec
- Příspěvky: 1661
- Registrován: čtv črc 13, 2006 12:58
- Bydliště: Podhůří Železných hor :-)
od teoretic » úte črc 29, 2008 12:00
no já nevím...to musíš vědět sám..
t.
t.
t.
výjimka, víkend, visačka, kvůli - aby to vešlo do krve 1. pád já 2. p. mě, mne 3. p. mně, mi 4. p. mě, mne 5. p. x 6. p. mně 7. p. mnou
výjimka, víkend, visačka, kvůli - aby to vešlo do krve 1. pád já 2. p. mě, mne 3. p. mně, mi 4. p. mě, mne 5. p. x 6. p. mně 7. p. mnou
-
teoretic - Moderátor
- Příspěvky: 6555
- Registrován: pát kvě 6, 2005 12:59
- Bydliště: je-li hlad, tak se v ústí nadlabem
od conny » úte črc 29, 2008 12:03
-ant- píše:No já myslím ten free climbing 3+ se nechá si myslím
Když sólo, tak free solo
)) niezeby som sa do toho hrnula, som hrozne pomala na take dlhe cesty a trosku strachopud, ale v Tatrach to tiez nikto neriesi. na Orla Perc sa tiez nezaistis, ani na Priecnom sedle nie a aky je rozdiel padnut z 50m alebo z 500?
edit: kazdopadne si myslim, ze do free solo otiaznosti 3+ je mozno sice ist, ale len v pripade, za sa vies pohybovat horach (lezecky) a bezne zvladas lezecky teren podstatne vyssej obtiaznosti. (aby sa nam tam niekto nezrakvil)
Naposledy upravil conny dne úte črc 29, 2008 12:13, celkově upraveno 1
Every dream was given to us with the power to make it true.
-
conny - inventář fóra
- Příspěvky: 3445
- Registrován: úte zář 19, 2006 12:34
- Bydliště: Praha - zbohom kopecky
od Kuba Turek » úte črc 29, 2008 12:10
teoretic píše:no já nevím...to musíš vědět sám..
Minimálně na Fuge a délky 8-9 (podle mého popisu) bych si lano vzal, ať jsi dobrej jak chceš. Jsou to malé nejisté chyty, i když je to všechno pevné. Takže aspoň 20 m půlky se hodí všem. Jo a ještě bacha - alpská 3+ je cca o stupeň těží než Srbsko, nebo nedejbože Roviště.
-
Kuba Turek - účastník
- Příspěvky: 737
- Registrován: úte říj 31, 2006 13:17
- Bydliště: Praha
od Klíma » úte črc 29, 2008 12:34
nejni 3+ jako 3+
v jedne debate jsme se dostali az k nazoru ze musis znat osobu ktera to oklasifikovala
a hlaska na zaver: pokud to byl starej Orolin tak ses v prdeli
v jedne debate jsme se dostali az k nazoru ze musis znat osobu ktera to oklasifikovala
a hlaska na zaver: pokud to byl starej Orolin tak ses v prdeli
-
Klíma - nadšenec
- Příspěvky: 1661
- Registrován: čtv črc 13, 2006 12:58
- Bydliště: Podhůří Železných hor :-)
od teoretic » úte črc 29, 2008 12:39
trochu OT - mě dostává hodnocení komínů - skoro všechny jsou kolem III - já, kdybych to měl lízt bez jištění, tak mě asi trefí...
i když tradiční lezci tvrdí, že z komína nelze vypadnout
t.
i když tradiční lezci tvrdí, že z komína nelze vypadnout
t.
t.
výjimka, víkend, visačka, kvůli - aby to vešlo do krve 1. pád já 2. p. mě, mne 3. p. mně, mi 4. p. mě, mne 5. p. x 6. p. mně 7. p. mnou
výjimka, víkend, visačka, kvůli - aby to vešlo do krve 1. pád já 2. p. mě, mne 3. p. mně, mi 4. p. mě, mne 5. p. x 6. p. mně 7. p. mnou
-
teoretic - Moderátor
- Příspěvky: 6555
- Registrován: pát kvě 6, 2005 12:59
- Bydliště: je-li hlad, tak se v ústí nadlabem
od Kuba Turek » úte črc 29, 2008 13:18
Simi píše:teoretic píše:i když tradiční lezci tvrdí, že z komína nelze vypadnout
t.
Jak z kteryho... To je stejna hlaska asi jako: "Spara je jeden velkej chyt".
S tím komínem to má pokračování - "...a když už vypadneš, tak to stojí za to."
Ohledně 3+ UIAA: stupnice má rozptyl podle toho, jak je to zvykem v které oblasti. Obvykle ve sportovních a dobře odjištěných oblastech jsou výstupy nadhodnocené (aby si lezci mysleli, že jsou dobří), a v dobrodružných oblastech podhodnocené.
Tatranská stupnice je do šestek přibližně o stupeň lehčí než alpská.
-
Kuba Turek - účastník
- Příspěvky: 737
- Registrován: úte říj 31, 2006 13:17
- Bydliště: Praha
od Kuba Turek » úte črc 29, 2008 14:40
Ryba píše:Jsem z toho článku ani videa nepostřeh, jestli to lezli s průběžným jištěním nebo clasigué štandovali.
My to lezli štand od štandu. Byla to pro čtyři z nás pěti teprve druhá cesta na horách. V mnohých délkách jsme ale založili jenom jedno či dvě jištění. Borháky na štandech lezení urychlovaly. Lezli jsme systémem rychlá trojka (já cca 3/4 cesty vepředu) + dvojka za náma (občas nás doháněla).
-
Kuba Turek - účastník
- Příspěvky: 737
- Registrován: úte říj 31, 2006 13:17
- Bydliště: Praha
od Mařena » úte črc 29, 2008 15:02
Kuba Turek píše:My to lezli štand od štandu. Byla to pro čtyři z nás pěti teprve druhá cesta na horách. V mnohých délkách jsme ale založili jenom jedno či dvě jištění. Borháky na štandech lezení urychlovaly. Lezli jsme systémem rychlá trojka (já cca 3/4 cesty vepředu) + dvojka za náma (občas nás doháněla).
Z toho videa je to, myslím, docela jasný.
Ale při vyrovnaný dvojici se mi zdá, že ideální je tuhle cestu jít průběžně. Píšeš, že to trvalo 15 hodin a to štandování to asi dost zpomalilo.....
Mařena
od Kuba Turek » úte črc 29, 2008 16:09
Mařena píše:Kuba Turek píše:My to lezli štand od štandu. Byla to pro čtyři z nás pěti teprve druhá cesta na horách. V mnohých délkách jsme ale založili jenom jedno či dvě jištění. Borháky na štandech lezení urychlovaly. Lezli jsme systémem rychlá trojka (já cca 3/4 cesty vepředu) + dvojka za náma (občas nás doháněla).
Z toho videa je to, myslím, docela jasný.
Ale při vyrovnaný dvojici se mi zdá, že ideální je tuhle cestu jít průběžně. Píšeš, že to trvalo 15 hodin a to štandování to asi dost zpomalilo.....
15 hodin je celá túra. Z toho jsme se zastavili jednou čtvrt hodiny na svačinu u jednoho štandu, jednou taky na čtvrt hodinu na oblečení do sedáku a lezeček a jednou asi 10 min na vršku. Jinak jsme furt posunovali své tělesné schránky kupředu. Těch patnáct hodin je s nástupem i sestupem.
Jestli průběžné jištění, tak to už na téhle cestě je lepší bez jištění. Štandy po 35-50 m, mezijištění jen občas, takže bys mezi sebou měl obvykle jenom jedno jištění a to se prvolezci za tu námahu nevyplatí. Když nemusíš budovat štandy, tak je to v položeném terénu hodně rychlé i od štandu ke štandu.
-
Kuba Turek - účastník
- Příspěvky: 737
- Registrován: úte říj 31, 2006 13:17
- Bydliště: Praha
od Mařena » úte črc 29, 2008 19:54
Kuba Turek píše:15 hodin je celá túra...s nástupem i sestupem.
To je mi jasný, taky to z celýho popisu vyplývá....
Kuba Turek píše:Když nemusíš budovat štandy, tak je to v položeném terénu hodně rychlé i od štandu ke štandu.
Samozřejmě, ale furt je ta rychlost poloviční, když jeden jde a druhý čeká /jistí, než když jdou oba....
Takže vlastně nakonec má smysl i ta -antova verze se sólo výstupem. I když asi to bude tak, že 90% tůry se dá v podhodě sólo, ale ta klíčová místa bude lepší klasicky přelézt s jištěním přes štandy a mezijištěním - i kdyby nebylo trvalé, tak založit se tam asi dá....Kuba Turek píše:Jestli průběžné jištění, tak to už na téhle cestě je lepší bez jištění.
Jsem teď zvědav, kdo se tam první z OF vydá a ověří to v praxi, když se tady o tom rozjela taková debata
Mařena
Tak jednoduché to není
od Kuba Turek » stř črc 30, 2008 0:07
Samozřejmě, ale furt je ta rychlost poloviční, když jeden jde a druhý čeká /jistí, než když jdou oba....
Tvůj výpočet je sice matematicky správný, ale neodpovídá realitě. Možná ušetříš 1/4 času, ale rozhodně ne 1/1.
Rád si vyslechnu vyprávění a kouknu na fotky po přelezu. Hodně štěstí!
-
Kuba Turek - účastník
- Příspěvky: 737
- Registrován: úte říj 31, 2006 13:17
- Bydliště: Praha
Příspěvků: 29
• Stránka 1 z 1